Poprvé po 93 letech není koncern General Motors jedničkou na americkém trhu. Toyotě hrál do karet i nedostatek čipů.
Velká trojka amerických výrobců – GM, Chrysler (pod koncernem Stellantis) a Ford – má poprvé smůlu. Automobilky uveřejnily výsledky prodejů za loňský rok a tradiční jednička General Motors zaostala za vítěznou Toyotou o 114.000 vozidel, což znamená rozdíl zhruba pět procent. Zatím co GM dodalo na americký trh v loňském roce o 13 % méně vozů, Toyota ve stejném meziročním srovnání posílila o 10 %.
Dle serveru CNN Business za propadem stojí nedostatek polovodičů, který trápí celý automobilový průmysl – tuto dvojici nevyjímaje. V posledním kvartálu roku 2021 klesly prodeje Toyoty o 30 %, GM ovšem ztratilo 43 %. Podle vyjádření amerického výrobce vstupuje General Motors do nového roku s postupně se zlepšujícím dodavatelským řetězcem, s návratem na první příčku má dále pomoci představení nových vozidel – primárně pick-upů a elektromobilů.
Pro evropský trh jsou zatím k dispozici údaje pouze za leden až listopad 2021. V tomto žebříčku je Toyota na třetím místě s tržním podílem 6,1 %, druhou pozici s marginálním rozdílem v prodejích drží Peugeot. Evropskou jedničkou je pak Volkswagen s podílem 10,9 %. Na českém trhu je Toyota dle údajů Svazu dovozců automobilů zatím v období leden až listopad 2021 na čtvrtém místě, polepšila si tak o jednu příčku v meziročním srovnání.