71
Fotogalerie

Test ojetiny: Chevrolet Captiva – hlavně prostor

Model Captiva vstupuje do roku 2011 v nové verzi, což přinese pokles cen ojetých vozů. Jaký je tento dostavník po 70 000 km?

Kapitoly článku:


Zaostřeno na Evropu

Prostorné SUV Chevrolet Captiva umožňující přepravovat ve dvou verzích až sedm cestujících se na evropských trzích objevilo v průběhu roku 2006, nicméně jeho elegantní, hladké a decentní linie příliš nezestárly dodnes. Vůz vznikl spolu se sesterským modelem Opel Antara v korejském středisku GM DAT, přesto je jeho zaměření na Evropu znatelné, ať už jde o prostornou karoserii, kvalitní vznětový motor nebo bohatou nabídkou standardní výbavy a moderních elektronických soustav. Rozměrná karoserie s délkou 4 635 mm má samonosnou karoserii s nezávislým zavěšením všech kol (vzadu s automatickou nivelací a čtyřprvkovými závěsy), jde tedy spíše o crossover se zvýšenou karoserií ve stylu kombi než o nějaký off-road, o čemž svědčí také omezená světlá výška pod motorem. Model Captiva jsme pro vás dosud nezkoušeli, takže tentokrát půjde o test na pomezí nového vozu a ojetiny.

P1040100.JPG P1040117.JPG P1040106.JPG

Sedm promyšlených sedadel

Objem a variabilita interiéru řadí Captivu první generace mezi nejzajímavější cenově dostupná SUV na trhu s ojetinami, neboť mnoho jiných sedmimístných modelů v poměru k ceně, nájezdu a roku výroby nenajdeme. Naprostá většina vozů Chevrolet Captiva na českém trhu je vybavena vznětovým čtyřválcem (vrátíme se k němu v následující kapitole), manuálně řazenou převodovkou, pohonem všech kol a právě sedmimístným uspořádáním, i když k mání bylo i pětimístné.

Interiér ve svém základním pětimístném uspořádání, kdy jsou sedadla třetí řady složena v podlaze, nabízí zavazadlový prostor s objemem 465 l. Po složení i řady druhé je k mání slušných 1 565 litrů, naopak v konfiguraci pro sedm sedících uložíte za poslední opěradla pouze 85 l, což lze ale jaksi pochopit. Vhod přijde také opěradlo sedadla spolujezdce sklopitelné vpřed a umožňující v interiéru vozu přepravovat předměty dlouhé až 2 700 mm.

P1040132.JPG P1040129.JPG P1040139.JPG

Nabídka pohonných soustav

Neříká se mi to vůbec snadno, ale po vznětové motorizaci modelu Chevrolet Captiva zcela oprávněně sáhne zřejmě naprostá většina zájemců o toto praktické, ale celkem rozložité a těžké SUV. V nabídce sice byly také líný čtyřválec 2,4i s výkonem 136 koní (100 kW) a poněkud „rozežraný“ šestiválec 3,2i o výkonu 230 koní (169 kW) s praktickou průměrnou spotřebou přes 12 l/100 km, ale nic jiného zákazníkovi nakonec zřejmě nezbude, protože na trhu najde takřka výhradně právě diesel. Všechny verze přitom byly kombinovány s pětistupňovými převodovkami s manuálním řazením, jen šestiválec měl standardně pětistupňový „automat“ Aisin, který však byl za příplatek k mání také s oběma slabšími motory. „Šestikvalty“ má přinést nová generace modelu Chevrolet Captiva připravená pro modelový rok 2011.

Čtyřválce se dodávaly také s pohonem předních kol, ale v evropském prostředí převážně s pohonem všech kol AWD z dílen japonské společnosti Toyoda Machine Works (pro šestiválec standardně). Za běžných podmínek se na přední kola přenáší 100 % točivého momentu, nicméně elektromagnetická spojka ITCC je údajně schopna přesunout během 100 ms po prokluzu některého z kol přední nápravy až 50 % momentu směrem vzad. 

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud