Ford Motor Co. a další výrobci v Evropě si uvědomují, že se musí vyrovnat s nadprodukcí, musí snížit výrobní kapacity, protože situace už je nadále neudržitelná, prodeje prudce padají.
"Evropa v minulosti učinila mnohé kroky, podpořila výrazně automobilové odvětví,“ řekl v Amsterdamu Alan Mullaly, šéf Fordu . "Ale dnes se situace změnila. Proto je nutné zareagovat. Všichni si uvědomují, že se musí srovnat s realitou trhu.“
Podle Mullalyho jsou dnes automobilky v Evropě schopny ročně vyrobit 18 milionů vozů. Ovšem prodej na starém kontinentu klesl na nejnižší úroveň za posledních 17 let. Ročně se nyní prodává méně než 14 milionů vozů.
„Jasně, je to strukturální záležitost,“ řekl Mullaly. Už však nedodal, jak se k nadprodukci postaví Ford, který podle agentury Morgan Stanley využívá pouze 63 procent kapacity svých závodů. Podle analytiků, aby Ford vydělával, musí využívat své výrobní kapacity z 80 procent.
Ford přiznal, že letos očekává v Evropě ztrátu jedné miliardy dolarů. „Musí snížit své výrobní kapacity o 20 procent, aby se z toho dostali,“ řekl Adam Jonas, analytik agentury Morgan Stanley. Odhadl, že ztráta Fordu v Evropě letos vystoupá na částku 2 miliardy dolarů.
Mulally v Amsterdamu také hovořil o budoucnosti značky. Řekl, že během příštích pěti let Ford v Evropě představí 15 nových modelů. Zákazníci se podle něho mohou těšit i na ikonického Mustanga. Nezaznělo ale, kdy se na trhu v Evropě objeví.