Za volant nového Audi e-tron Sportback se posadíme nejspíš až v létě. Automobilka nám prozatím posílá velkou nálož fotografií.
Tiché, luxusní a elegantní SUV Audi e-tron Sportback se již naplno ukázalo světu. Při jeho prvních kilometrech na veřejných silnicích ho máme osobně doprovázet, bohužel to ale vzhledem k aktuální situaci ohledně koronaviru COVID-19 moc nevypadá.
Audi nám tak alespoň odhaluje, co se dá a přikládá velkou nálož fotografií, kterou si můžete prohlédnout v galerii. České ceny jsme uveřejnili v polovině minulého měsíce. Audi e-tron SB začíná na částce 1.936.900 Kč, a to v základní výbavě a specifikaci 50 quattro, která zajišťuje dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 230 kW (313 koní) a točivém momentu 540 N.m. Baterie s nižší kapacitou 71 kWh má vystačit na ujetí 347 km.
Výkonnější specifikace 55 quattro o výkonu až 265 kW (360 koní) a točivém momentu 664 N.m při režimu Boost, vyjde na 2.187.900 Kč. Lithium-iontová baterie má kapacitu 95 kWh a podle Audi postačí k ujetí 446 km. Níže naleznete kompletní technické údaje.
Audi e-tron Sportback – technické údaje a české ceny |
Verze |
50 quattro |
55 quattro |
Pohon |
2x elektromotor |
2x elektromotor |
Výkon [kW/min] |
230 |
265 (300) |
Točivý moment [Nm/min] |
540 |
561 (664) |
Kapacita baterie [kWh] |
71 |
95 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,8 |
5,7 |
Max. rychlost [km/h] |
190 |
200 |
Max. dojezd WLTP [km] |
347 |
446 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2445 |
2555 |
Délka [mm] |
4901 |
Šířka [mm] |
1935 |
Výška [mm] |
1616 |
Rozvor [mm] |
2928 |
Zavazadlový prostor [l] |
615 |
Cena e-tron SB [Kč] |
1.936.900 |
2.187.900 |
Cena e-tron SB Advanced [Kč] |
1.979.900 |
2.230.900 |
Cena e-tron SB S-line [Kč] |
2.021.900 |
2.272.900 |
*údaje v závorce platí pro režim Boost |
Audi také ubezpečuje zákazníky, kteří mají obavy o prostor vzadu nd hlavou. Svažující se střecha prý ubere pouhé dva centimetry. Audi také informuje, že v městském režimu vůz kompletně potlačuje veškeré okolní zvuky a nechává posádku v absolutním klidu. Může se tak ponořit do příplatkového 3D audiosystému od společnosti Bang & Olufsen.
Standardem u všech verzí je pak digitální přístrojový štít a na přání je k dispozici i head-up displej. Infotainment MMI Plus s digitálním rozhlasovým přijímačem je taktéž součástí standardní výbavy. Bez příplatku čekejte třeba i parkovací asistent vpředu a vzadu či základní balíček bezpečnostních funkcí (detekce překážek před vozem, autonomní krizové brzdění, napnutí pásů, upozornění na vyjetí z pruhu).
Základní výbava dále zahrnuje třeba tempomat, elektricky ovládané víko zavazdelníku, dvouzónovou automatickou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru, textilní čalounění sedadel, digitální přístrojový štít, 10,1palcový infotainment s navigací, adaptivní vzduchový podvozek, palubní 11 kW AC nabíječku, 19palcová litá kola nebo LED světlomety. První zákazníci se svých vozů dočkají v létě tohoto roku.