Britské zastoupení automobilky  Škoda  publikuje zajímavou studii. V ní se mimo jiné dozvídáme, že více než třetina britských řidičů jezdí s poškozenými hliníkovými koly.  Foto: Autorevue.cz

Britské zastoupení automobilky Škoda publikuje zajímavou studii. V ní se mimo jiné dozvídáme, že více než třetina britských řidičů jezdí s poškozenými hliníkovými koly.  | Foto: Autorevue.cz

Hlavní příčinou tohoto problému je podle studie podélné parkování, kdy se poškodí kolo o obrubník. Konkrétně to dělá 56 % případů poškozených kol. Foto: Autorevue.cz

Hlavní příčinou tohoto problému je podle studie podélné parkování, kdy se poškodí kolo o obrubník. Konkrétně to dělá 56 % případů poškozených kol. | Foto: Autorevue.cz

Podle zastoupení takto jezdí po britských silnicích třináct milionů aut. Poškození ale často není jen kosmetické. Je běžné, že se při poškození kola naruší i pneumatika či může začít vibrovat volant.  Foto: Autorevue.cz

Podle zastoupení takto jezdí po britských silnicích třináct milionů aut. Poškození ale často není jen kosmetické. Je běžné, že se při poškození kola naruší i pneumatika či může začít vibrovat volant.  | Foto: Autorevue.cz

Při průměrné ceně jednoho litého kola, kterou studie spočítala na v přepočtu dva tisíce korun, by teoretická výměna všech poškozených kol v Anglii stála přes 26 miliard. K vysokým sumám bychom se ale samozřejmě dopracovali i v jiných zemích.

Při průměrné ceně jednoho litého kola, kterou studie spočítala na v přepočtu dva tisíce korun, by teoretická výměna všech poškozených kol v Anglii stála přes 26 miliard. K vysokým sumám bychom se ale samozřejmě dopracovali i v jiných zemích.

Lexus CT200h

Lexus CT200h

Z dvou tisíc respondentů pak téměř třetina přiznala, že při parkování někdy poškodila jiné auto či objekt. Na druhou stranu třetina respondentů s parkováním prý nemá problém a je si svými schopnostmi jistá. 45 procent pak preferuje příčné parkování, zatímco 18 procent podélné.

Z dvou tisíc respondentů pak téměř třetina přiznala, že při parkování někdy poškodila jiné auto či objekt. Na druhou stranu třetina respondentů s parkováním prý nemá problém a je si svými schopnostmi jistá. 45 procent pak preferuje příčné parkování, zatímco 18 procent podélné.

Škoda přišla s touto studií kvůli propagaci svého asistenta Intelligent Park Assist, který umí poloautomatické podélné i příčné parkování. Foto: Autorevue.cz

Škoda přišla s touto studií kvůli propagaci svého asistenta Intelligent Park Assist, který umí poloautomatické podélné i příčné parkování. | Foto: Autorevue.cz

Technologie umí monitorovat vzdálenost od obrubníku a minimalizovat tak nebezpečí jeho poškození. Foto: Autorevue.cz

Technologie umí monitorovat vzdálenost od obrubníku a minimalizovat tak nebezpečí jeho poškození. | Foto: Autorevue.cz

 Foto: Autorevue.cz

| Foto: Autorevue.cz

 Foto: Autorevue.cz

| Foto: Autorevue.cz

Lexus CT200h

Lexus CT200h

Lexus CT200h

Lexus CT200h

Lexus CT200h

Lexus CT200h

Hlavní příčinou tohoto problému je podle studie podélné parkování, kdy se poškodí kolo o obrubník. Konkrétně to dělá 56 % případů poškozených kol. Foto: Autorevue.cz
Podle zastoupení takto jezdí po britských silnicích třináct milionů aut. Poškození ale často není jen kosmetické. Je běžné, že se při poškození kola naruší i pneumatika či může začít vibrovat volant.  Foto: Autorevue.cz
Při průměrné ceně jednoho litého kola, kterou studie spočítala na v přepočtu dva tisíce korun, by teoretická výměna všech poškozených kol v Anglii stála přes 26 miliard. K vysokým sumám bychom se ale samozřejmě dopracovali i v jiných zemích.
Lexus CT200h
13
Fotogalerie

Nesprávné podélné parkování může stát miliardy. Britové si spočítali přesné číslo

Zajímavá studie ukazuje, jak i taková samozřejmá záležitost jako je parkování, může stát obrovské peníze. Stačilo by vyměnit všechny odřené disky kol.

Britské zastoupení značky Škoda publikuje zajímavou studii. V ní se mimo jiné dozvídáme, že více než třetina britských řidičů jezdí s poškozenými hliníkovými koly. Hlavní příčinou tohoto problému je podle studie podélné parkování, kdy se poškodí kolo o obrubník. Konkrétně to dělá 56 % případů všech poškozených kol.

Podle Škody takto jezdí po britských silnicích třináct milionů aut. Poškození ale často není jen kosmetické. Je běžné, že se při poškození kola naruší i pneumatika či může začít vibrovat volant. Při průměrné ceně jednoho litého kola, kterou studie spočítala na v přepočtu dva tisíce korun, by teoretická výměna všech poškozených kol v Anglii stála přes 26 miliard. K vysokým sumám bychom se ale samozřejmě dopracovali i v jiných zemích.

Z dvou tisíc respondentů pak téměř třetina přiznala, že při parkování někdy poškodila jiné auto či objekt. Na druhou stranu třetina respondentů s parkováním prý nemá problém a je si svými schopnostmi jistá. 45 procent pak preferuje příčné parkování, zatímco 18 procent podélné.

Škoda přišla s touto studií kvůli propagaci svého asistenta Intelligent Park Assist, který umí poloautomatické podélné i příčné parkování. Systém umí monitorovat vzdálenost od obrubníku a minimalizovat tak nebezpečí jeho poškození.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud