Na jaře příštího roku Hyundai vzkřísí ducha svého prvního konceptu. Pracovat na něm bude stejný designér.
Když v sedmdesátých letech stál Hyundai na prahu brány do automobilového průmyslu, potřeboval veřejnost zaujmout netradičním vozem, který by zajistil budoucí prodeje. Oslovil proto mladého Giorgetta Giugiara, aby navrhl první sériově vyráběný model v Koreji. Vzhledem k tomu, že automobilový průmysl byl tehdy ještě v plenkách, nesvazovaly mu ruce žádné zvyklosti a prakticky stavěl „na zelené louce“.
Giugiaro měl vytvořit a zkompletovat pět prototypů, mezi něž patřilo i kupé. Už v průběhu prací se Hyundai rozhodl získat zpětnou vazbu veřejnosti vystavením dvou modelů Pony na autosalonu v Turíně. Tím zároveň prezentoval odhodlání vstoupit na evropské a americké trhy. Jenže počátkem osmdesátých let plány na expanzi ztížila nepříznivá ekonomická situace.
Nový vůz charakterizovala klínovitá příď a geometricky střižená karoserie, ale koncept nebyl nikdy reálně dokončen. Jeho odkaz však nesly produkční modely řady Pony prodávané po celém světě mezi lety 1975 až 1990. Jejich úspěch pomohl Koreji koncem 20. století významně posílit ekonomickou stabilitu.
První prototyp pro Hyundai ovlivnil Giorgettovu tvorbu při návrhu DeLoreanu DMC 12, který se na trhu objevil v roce 1983. První Pony je bezpochyby inspirací i pro dnešní modely. Designéři z něj čerpali při realizaci konceptu 45 představeném v roce 2019. Z něj následně vzešel úspěšný Ioniq 5. Obdobný klínovitý profil můžeme spatřit i na převratném prototypu kupé N Vision 74.
Hyundai očividně na své kořeny nezapomíná, což ještě umocňuje nově oznámeným projektem. Ve spolupráci s italskou designérskou firmou GFG Style, přesněji řečeno se zakladateli otcem a synem Giorgetta a Fabrizia Giugiaro, chce Pony Coupe vzkřísit pro jarní prezentaci evoluce designového směru „Shaping the future with legacy.“.
Záměr byl oznámen na Design Talk v Soulu, které se zúčastnili otec se synem Giugiarovi spolu s vedením automobilky.