Značka Nissan v Tokiu představila dvojici studií IDx. Čerpají z dějin Nissanu, ale pro sériovou výrobu se s nimi nepočítá.
Kapitoly článku:
Novinky Nissanu, prezentované na probíhajícím autosalonu v Tokiu, nesou označení IDx Freeflow a IDx Nismo. Obě jsou postaveny podle podobného receptu a mají odkazovat na klasické generace slavného sportovního modelu Skyline. Vozy celkem příjemně překvapují svými vyváženými proporcemi a kompaktními rozměry. Studie Nissan IDx Freeflow i IDx Nismo jsou 4 100 mm dlouhé a 1 300 mm vysoké, Freeflow je 1 700 mm široký, ovšem Nismo je o 100 mm širší.
Dvojice Nissan IDx ve verzích Nismo a Freeflow
Oběma vozům jsou společné negativně skloněná přední i zadní čela karoserie, ostře řezané rysy a typické prolomení spodní linie bočního zasklení či zdvojené přední světlomety. Koncept Nissan IDx Freeflow má slušivé osmnáctipalcové ráfky a barevnou kombinaci béžového a bílého lakování. Na první pohled vyniká oválnými předními světlomety a úzkými zpětnými zrcátky.
Nissan IDx Freeflow
Jak už podle jména cítíme, Nissan IDx Nismo je sportovně laděným derivátem. Všimneme si na něm výraznějšího předního spoileru, specifických světlometů, rozšířených blatníků a prahy ústících koncovek výfuků, přičemž záď zakončuje výrazný difuzor. Devatenáctipalcové ráfky nesou pneumatiky o rozměru 225/40. V obou případech se mají o pohon starat zážehové čtyřválce s objemem 1,2 až 1,5 l kombinované s bezstupňovými převodovkami CVT.
Nissan IDx Nismo
Už podle jednoduchých sedadel a světlých tónů čalounění je interiér verze IDx Freeflow laděn spíše komfortně, zatímco sportovně střižený IDx Nismo nepostrádá sedadla s výraznějším bočním vedením a pětibodovými pásy ani jednoduchý přístrojový štít s analogovými stupnicemi otáčkoměru a tachometru. Oba vozy Nissan IDx působí dotaženým, originálním a jednoduchým dojmem, takže je celkem škoda, že se s jejich výrobou nepočítá…