Během testu Lexusu CT 200h jsme si užívali především život s tímto autem ve pražském provozu. Podvozek příjemně pracuje na velkých nerovnostech a hybridní pohonné ústrojí s převodovkou e-CVT funguje nejlépe právě tady, při popojíždění. Je to i po těch letech pěkné, stylové auto, které bude brzy nahrazeno crossoverem UX.

Během testu Lexusu CT 200h jsme si užívali především život s tímto autem ve pražském provozu. Podvozek příjemně pracuje na velkých nerovnostech a hybridní pohonné ústrojí s převodovkou e-CVT funguje nejlépe právě tady, při popojíždění. Je to i po těch letech pěkné, stylové auto, které bude brzy nahrazeno crossoverem UX.

A i s ním bude život v Praze velmi pohodlný. Především proto, že se vám s těmito vozy otevírají jindy nedostupné modré a fialové parkovací zóny. Zóny pro parkování obecně zavedla Praha v roce 1996 kvůli vzrůstající hustotě dopravy, což bylo zejména po revoluci čím dál znatelnější.

A i s ním bude život v Praze velmi pohodlný. Především proto, že se vám s těmito vozy otevírají jindy nedostupné modré a fialové parkovací zóny. Zóny pro parkování obecně zavedla Praha v roce 1996 kvůli vzrůstající hustotě dopravy, což bylo zejména po revoluci čím dál znatelnější.

Aktuálně se rozšiřují z centra až do okrajů hlavního města. Ovšem v rámci snahy o zlepšení jakéhosi svědomí magistrátu v rámci ekologie dopravy se nově situace uvolňuje právě pro majitele hybridů. Ovšem šoféři eskových hybridních Mercedesů parkovací zóny díky tomu nezaberou - podmínky jsou poměrně přísné.

Aktuálně se rozšiřují z centra až do okrajů hlavního města. Ovšem v rámci snahy o zlepšení jakéhosi svědomí magistrátu v rámci ekologie dopravy se nově situace uvolňuje právě pro majitele hybridů. Ovšem šoféři eskových hybridních Mercedesů parkovací zóny díky tomu nezaberou - podmínky jsou poměrně přísné.

Zdarma mohou v Praze na těchto zónách parkovat i elektromobily, ale věnujme se opět hybridním vozům. Podmínky splňují pouze full-hybridy a plug-in hybridy. Všechny mikro či mild-hybridy, kterých je na dnešním trhu velké množství, mají smůlu. Vůz totiž musí být možné natvrdo přepnout do elektrického režimu - musí být schopen nejen pohybu pouze na elektřinu, ale také mít skutečně tuto funkci.

Zdarma mohou v Praze na těchto zónách parkovat i elektromobily, ale věnujme se opět hybridním vozům. Podmínky splňují pouze full-hybridy a plug-in hybridy. Všechny mikro či mild-hybridy, kterých je na dnešním trhu velké množství, mají smůlu. Vůz totiž musí být možné natvrdo přepnout do elektrického režimu - musí být schopen nejen pohybu pouze na elektřinu, ale také mít skutečně tuto funkci.

Dále je limitován výkon spalovací jednotky, který nesmí přesáhnout 135 kilowattů. Nejde zároveň nutně o nové vozy, na druhou stranu jejich stáří je limitováno deseti roky od první registrace. Hodně se snaží této pobídky využít Toyota a právě příbuzný Lexus. Není se čemu divit, vždyť právě tato dvojice udá 90 procent hybridních aut u nás.

Dále je limitován výkon spalovací jednotky, který nesmí přesáhnout 135 kilowattů. Nejde zároveň nutně o nové vozy, na druhou stranu jejich stáří je limitováno deseti roky od první registrace. Hodně se snaží této pobídky využít Toyota a právě příbuzný Lexus. Není se čemu divit, vždyť právě tato dvojice udá 90 procent hybridních aut u nás.

Dalšími příkaldy takoých aut jsou... Toyota CH-R

Dalšími příkaldy takoých aut jsou... Toyota CH-R

Toyota Corolla Sedan

Toyota Corolla Sedan

Toyota Auris Touring Sports Hybrid Freestyle

Toyota Auris Touring Sports Hybrid Freestyle

Toyota Auris Touring Sports Hybrid Freestyle

Toyota Auris Touring Sports Hybrid Freestyle

Toyota Yaris Hybrid

Toyota Yaris Hybrid

Tyoota Yaris Hybrid

Tyoota Yaris Hybrid

Kia Niro PHEV

Kia Niro PHEV

Kia Optima PHEV

Kia Optima PHEV

Hyundai Ioniq Plug-in

Hyundai Ioniq Plug-in

Hyundai Ioniq Plug-in

Hyundai Ioniq Plug-in

A i s ním bude život v Praze velmi pohodlný. Především proto, že se vám s těmito vozy otevírají jindy nedostupné modré a fialové parkovací zóny. Zóny pro parkování obecně zavedla Praha v roce 1996 kvůli vzrůstající hustotě dopravy, což bylo zejména po revoluci čím dál znatelnější.
Aktuálně se rozšiřují z centra až do okrajů hlavního města. Ovšem v rámci snahy o zlepšení jakéhosi svědomí magistrátu v rámci ekologie dopravy se nově situace uvolňuje právě pro majitele hybridů. Ovšem šoféři eskových hybridních Mercedesů parkovací zóny díky tomu nezaberou - podmínky jsou poměrně přísné.
Zdarma mohou v Praze na těchto zónách parkovat i elektromobily, ale věnujme se opět hybridním vozům. Podmínky splňují pouze full-hybridy a plug-in hybridy. Všechny mikro či mild-hybridy, kterých je na dnešním trhu velké množství, mají smůlu. Vůz totiž musí být možné natvrdo přepnout do elektrického režimu - musí být schopen nejen pohybu pouze na elektřinu, ale také mít skutečně tuto funkci.
Dále je limitován výkon spalovací jednotky, který nesmí přesáhnout 135 kilowattů. Nejde zároveň nutně o nové vozy, na druhou stranu jejich stáří je limitováno deseti roky od první registrace. Hodně se snaží této pobídky využít Toyota a právě příbuzný Lexus. Není se čemu divit, vždyť právě tato dvojice udá 90 procent hybridních aut u nás.
15
Fotogalerie

Parkování zdarma: S těmito hybridy v Praze můžete. Nutné je zařídit jen pár věcí

Vyzkoušeli jsme si život s takovým hybridem, který téměř zdarma splňuje parkovací podmínky na rezidenčních a smíšených zónách v Praze.

Během testu Lexusu CT 200h jsme si užívali především život s tímto autem v pražském provozu. Podvozek příjemně pracuje na velkých nerovnostech a hybridní pohonné ústrojí s převodovkou e-CVT funguje nejlépe právě tady, při popojíždění. Je to i po těch letech pěkné, stylové auto, které bude brzy nahrazeno crossoverem UX.

A i s ním bude život v Praze velmi pohodlný. Především proto, že se vám s těmito vozy otevírají jindy pro nerezidenty obtížně dostupné modré a fialové parkovací zóny. Ty pro parkování obecně zavedla Praha v roce 1996 kvůli vzrůstající hustotě dopravy, což bylo zejména po revoluci čím dál znatelnější.

Aktuálně se rozšiřují z centra až do okrajů hlavního města. Ovšem v rámci snahy o zlepšení jakéhosi svědomí magistrátu v rámci ekologie dopravy se nově situace uvolňuje právě pro majitele hybridů. Ovšem šoféři eskových hybridních Mercedesů parkovací zóny díky tomu nezaberou - podmínky jsou poměrně přísné.

S jakým hybridem mohu parkovat v Praze zdarma?

Zdarma mohou v Praze na těchto zónách parkovat i elektromobily, ale věnujme se opět hybridním vozům. Podmínky splňují pouze full-hybridy a plug-in hybridy. Všechny mikro či mild-hybridy, kterých je na dnešním trhu velké množství, mají smůlu. Vůz totiž musí být možné natvrdo přepnout do elektrického režimu - musí být schopen nejen pohybu pouze na elektřinu, ale také mít skutečně tuto funkci v podobě například tlačítka nebo volby v menu.

Dále je limitován výkon spalovací jednotky, který nesmí přesáhnout 135 kilowattů. Nejde zároveň nutně o nové vozy, na druhou stranu jejich stáří je limitováno deseti roky od první registrace. Hodně se snaží této pobídky využít Toyota a právě příbuzný Lexus. Není se čemu divit, vždyť právě tato dvojice udá 90 procent hybridních aut u nás.

Z portfolia podmínky splňují všechny Toyoty, Lexusy pak až do modelu NX300h. Pokud se podíváme ke konkurenci, využít můžete i již neprodávané dieselové hybridy od PSA, jako je Peugeot 3008 Hybrid4, 508 RXH nebo třeba DS 5. Z dnešní nabídky je tu pak v těch správných a benzínových hybridních šatech například Ford Mondeo HEV, Hyundai Ioniq, Mini Countryman či Kie Niro a Optima.

Kde se dá v Praze s hybridem parkovat zdarma?

S registrovaným hybridním vozem řidiči nemusí nic platit v modré a fialové zóně bez ohledu na to, zda jsou rezidenty městské části, kde právě zaparkovali. Tyto zóny jsou v Praze označeny jak modrým pruhem, tak v obou případech i značku na začátku takového úseku.

Ovšem pozor je třeba dát na to, že parkování na zelené a oranžové zóně je ale stále parkovacími hodinami respektive automaty zpoplatněno. Pokud zde byť registrovaným hybridem zaparkujete, ve většině městských částí sejme vaši registrační značku paradoxně právě hybridní Toyota Yaris, která městské uličky křižuje s kamerami na střeše.

Co je potřeba zařídit?

Nejprve je nutné vědět, jestli vaše auto podmínky splňuje. Pokud ano, musí vám to písemně potvrdit přímo zastoupení automobilky. Poté můžete navštívit pražský magistrát v Jungmannově ulici a zažádat o registraci. S sebou nezapomeňte kopii velkého technického průkazu nebo originál leasingové smlouvy. A taky myslete na to, že schůzku si je třeba dojednat předem na telefonu 236 004 354.

K tomu všemu ještě nezapomeňte na stokorunový administrativní poplatek. Ten je jedinou přímou investicí v tomto procesu. Jistě budete upozorněni i na to, že obdobný proces je zatím třeba absolvovat každý rok, abyste si registraci obnovili.

Jaká je praxe?

V praxi jsou tyto výhody vskutku elegantní, otevřou se vám najednou parkovací místa, o kterých jste netušili a drahá zóna pro vás najednou má neomezenou časovou dostupnost. Bez kartiček, vypisování a dalších složitostí. 

Potřeba je však říci i B, a tedy že už i modré a fialové smíšené zóny jsou často dost přeplněné. Zejména přes všední den v dopoledních a brzkých odpoledních hodinách. To o víkendu se v závislosti na lokalitě můžete leckde roztahovat po celé ulici. Otázkou také zůstává, kdy magistrát tento proces přeruší. Nutná každoroční registrace napovídá, že tak mohou učinit v podstatě z roku na rok. Aut splňujících tyto podmínky totiž bude čím dál více.

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

Doporučujeme

Články odjinud