Každá desátá prodaná octavia na světě je verze RS.

Každá desátá prodaná octavia na světě je verze RS.

Z nich jsou pak dvě třetiny kombíků, jedna třetina je verze lifbtack. Stejně tak dvě třetiny zákazníků volí naftový pohon a jen jedna třetina sáhne po zážehovém dvoulitrovém turbomotoru.

Z nich jsou pak dvě třetiny kombíků, jedna třetina je verze lifbtack. Stejně tak dvě třetiny zákazníků volí naftový pohon a jen jedna třetina sáhne po zážehovém dvoulitrovém turbomotoru.

Současně nabízená verze benzinového eresa posílila o 10 koní na celkových 230. Je s ním teď možno dosáhnout maximální rychlost 250 kilometrů v hodině. Adaptivní podvozek DCC, který se teď do auta montuje, vylepšuje jízdní vlastnosti na běžné silnici, na okruhu v hodně uzavřených zatáčkách ovšem chybí diferenciál s elektronicky řízenou svorností. To,jak moc jízdní stabilitě napomohlo rozšíření rozchodu zadních kol o třicet milimetrů by bylo potřeba zjistit při bezprostředním porovnání. Nicméně, chování auta je teď velice čitelné.

Současně nabízená verze benzinového eresa posílila o 10 koní na celkových 230. Je s ním teď možno dosáhnout maximální rychlost 250 kilometrů v hodině. Adaptivní podvozek DCC, který se teď do auta montuje, vylepšuje jízdní vlastnosti na běžné silnici, na okruhu v hodně uzavřených zatáčkách ovšem chybí diferenciál s elektronicky řízenou svorností. To,jak moc jízdní stabilitě napomohlo rozšíření rozchodu zadních kol o třicet milimetrů by bylo potřeba zjistit při bezprostředním porovnání. Nicméně, chování auta je teď velice čitelné.

Zmíněnou "špéru" dostane až chystaná verze RS 245 (číslovka označuje počet koní pod kapotou), která se začne vyrábět až na přelomu května a června. Cenu se nám zatím zjistit nepodařilo.

Zmíněnou "špéru" dostane až chystaná verze RS 245 (číslovka označuje počet koní pod kapotou), která se začne vyrábět až na přelomu května a června. Cenu se nám zatím zjistit nepodařilo.

Aktivní tlumiče umožňují změnit charakter podvozku z poměrně hodně tvrdého na cestovní. Není tedy problém s tímto vozem vyjet na rodinný výlet nebo dovolenou.

Aktivní tlumiče umožňují změnit charakter podvozku z poměrně hodně tvrdého na cestovní. Není tedy problém s tímto vozem vyjet na rodinný výlet nebo dovolenou.

Verze liftback byla na okruhu přece jen o malinko hbitější.

Verze liftback byla na okruhu přece jen o malinko hbitější.

Uvnitř jsou sportovní sedačky a dále prvky, které lze mít i v civilní octavii. Tedy například velký displej (úhlopříčka9,2 palců) multimediálního systému, vyhřívaný volant, dvě USB zásuvky a jedna na 230 Voltů vzadu, asistent pro hlídání mrtvého úhlu a řadu jiných...

Uvnitř jsou sportovní sedačky a dále prvky, které lze mít i v civilní octavii. Tedy například velký displej (úhlopříčka9,2 palců) multimediálního systému, vyhřívaný volant, dvě USB zásuvky a jedna na 230 Voltů vzadu, asistent pro hlídání mrtvého úhlu a řadu jiných...

Záď se oproti dosud nabízenému provedení změnila jen málo.

Záď se oproti dosud nabízenému provedení změnila jen málo.

Na přídi jsou ovšem rozdělené světlomety, které navíc můžou být kompletně složené z LED diod.

Na přídi jsou ovšem rozdělené světlomety, které navíc můžou být kompletně složené z LED diod.

Radar adaptivního tempomatu, který lze užít až do 210 kilometrů v hodině, se také přestěhoval do horní části masky chladiče.

Radar adaptivního tempomatu, který lze užít až do 210 kilometrů v hodině, se také přestěhoval do horní části masky chladiče.

Octavia Scout zůstala po stránce motorizací beze změny.

Octavia Scout zůstala po stránce motorizací beze změny.

Ve výbavě je i asistent pro sjíždění svahů. Využili jsme ho v Pachfurtu, kde je vybudován výukový polygon jak pro silniční, tak i offroadovou jízdu.

Ve výbavě je i asistent pro sjíždění svahů. Využili jsme ho v Pachfurtu, kde je vybudován výukový polygon jak pro silniční, tak i offroadovou jízdu.

Pohon všech kol si poradí i se situací, kdy jsou dvě ze čtyř kol ve vzduchu. Na technickém řešení se oproti variantě před faceliftem nic nezměnilo. Ústředním prvkem systému je elektronicky řízená, hydraulická lamelová spojka, která je umístěna před zadní nápravou.

Pohon všech kol si poradí i se situací, kdy jsou dvě ze čtyř kol ve vzduchu. Na technickém řešení se oproti variantě před faceliftem nic nezměnilo. Ústředním prvkem systému je elektronicky řízená, hydraulická lamelová spojka, která je umístěna před zadní nápravou.

Scout se i nadále bude nabízet výhradně ve variantě kombi.

Scout se i nadále bude nabízet výhradně ve variantě kombi.

V případě Scoutu nepůsobí rozdělené světlomety nikterak násilně.

V případě Scoutu nepůsobí rozdělené světlomety nikterak násilně.

Podvozek je oproti běžné silniční verzi opět zvýšený o 30 milimetrů.

Podvozek je oproti běžné silniční verzi opět zvýšený o 30 milimetrů.

Mezi nové asistenční systémy patří také ten pro couvání s přívěsem.

Mezi nové asistenční systémy patří také ten pro couvání s přívěsem.

Na sedačky byl použitý nový materiál s názvem Thermoflux, který má být mnohem prodyšnější.

Na sedačky byl použitý nový materiál s názvem Thermoflux, který má být mnohem prodyšnější.

Takto vypadá nejluxusnější verze infotainmentu.

Takto vypadá nejluxusnější verze infotainmentu.

Mezi jízdními režimy je i jeden speciální pro využití v terénu.

Mezi jízdními režimy je i jeden speciální pro využití v terénu.

Právě tam by se mohlo možná hodit tlačítko nouzového volání

Právě tam by se mohlo možná hodit tlačítko nouzového volání

Cestující vzadu můžou využít vyhřívání sedaček a samozřejmě porty USB

Cestující vzadu můžou využít vyhřívání sedaček a samozřejmě porty USB

Z nich jsou pak dvě třetiny kombíků, jedna třetina je verze lifbtack. Stejně tak dvě třetiny zákazníků volí naftový pohon a jen jedna třetina sáhne po zážehovém dvoulitrovém turbomotoru.
Současně nabízená verze benzinového eresa posílila o 10 koní na celkových 230. Je s ním teď možno dosáhnout maximální rychlost 250 kilometrů v hodině. Adaptivní podvozek DCC, který se teď do auta montuje, vylepšuje jízdní vlastnosti na běžné silnici, na okruhu v hodně uzavřených zatáčkách ovšem chybí diferenciál s elektronicky řízenou svorností. To,jak moc jízdní stabilitě napomohlo rozšíření rozchodu zadních kol o třicet milimetrů by bylo potřeba zjistit při bezprostředním porovnání. Nicméně, chování auta je teď velice čitelné.
Zmíněnou "špéru" dostane až chystaná verze RS 245 (číslovka označuje počet koní pod kapotou), která se začne vyrábět až na přelomu května a června. Cenu se nám zatím zjistit nepodařilo.
Aktivní tlumiče umožňují změnit charakter podvozku z poměrně hodně tvrdého na cestovní. Není tedy problém s tímto vozem vyjet na rodinný výlet nebo dovolenou.
22
Fotogalerie

22 faktů a zjištění po prvním svezení s modernizovanou octavií RS a Scout

Výroba klasické verze octavie RS již začala, RS 245 začnou dělníci v Mladé Boleslavi montovat ve 22. kalendářním týdnu.

Octavia RS je nejúspěšnějším derivátem v celé současné modelové řadě automobilky Škoda. Už nyní je jasné, že i chystaná čtvrtá generace bude mít tuto "ostrou" verzi. Zatím je ale čas faceliftu třetí generace. V okolí Vídně jsme měli možnost prvního svezení s některými verzemi na trh právě uváděných octavií RS a Scout.

b DSC_0996.JPGc DSC_0997.JPGd DSC_0013.JPG

 

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud