Pod kapotu Fiatu 500 se takřka po půl století vrací dvouválec a přichází ve speciální, samostatné řadě TwinAir a TwinAir Plus.
Italští konstruktéři se nikdy velkých výzev nebáli, proto když světem automobilů začal vládnout trend směřující k redukci spotřeby a emisí CO2 za každou cenu, přišli s radikálním řešením: do výroby připravili dvouválcovou zážehovou pohonnou jednotku TwinAir opatřenou přímým vstřikováním a přeplňováním. Nejprve bude instalována do stylového kompaktu Fiat 500, později se má uplatnit i v dalších modelech koncernu Fiat včetně typu Alfa Romeo MiTo, a to již zřejmě v modelovém roce 2012.
Motory TwinAir lze kombinovat s oběma karoseriemi včetně té otevřené, zákazníci se však mohou těšit nejen na svérázný zvuk dvouválce, ale také na zcela novou škálu modelů vyznačující se specifickými doplňky a výbavovými prvky. V reklamní kampani, zaměřené na „potěšení z jízdy“, se objeví pilot F1 Fernando Alonso. Pohonná jednotka s objemem 0,9 l bude v případě Fiatu 500 naladěna na výkon 85 koní (62 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 145 Nm při 1 900 ot./min. a vozu má udělit slušnou nejvyšší rychlost 173 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 s. To nejsou špatné výsledky, ale uvidíme, jak se s tím pojede…
Řada TwinAir nabídne zvláštní dveřní kliky, držáky poznávacích značek nebo lišty na přídi, které jsou všechny vyrobeny z matově stříbrného materiálu. Dále si všimneme černě lakovaných litých ráfků, střechy a střešního spoileru. Černá barva dominuje také interiéru, sedadla mají být čalouněna kombinací perforované kůže a textilu. Výbavové stupně budou dva a nesou názvy TwinAir a TwinAir Plus. Ten základní nabídne patnáctipalcové ráfky Total Black, audiosystémů CD/MP3, sedm airbagů, soustavu start/stop nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.
Úroveň TwinAir Plus se pak vyznačuje šestnáctipalcovými koly, klimatizací, kůží potaženým multifunkčním volantem, palubní soustavou Blue&Me, stabilizací ESP s hill holderem či předními mlhovkami. Je tedy jasné, že výrobce dělá vše pro to, aby hned zkraje tento dvouválec nedostal pověst „ultralevého“ vozu. V Itálii byla základní cena pro dvouválcový Fiat 500 TwinAir stanovena v přepočtu na 312 000 Kč.