Začneme u hlavní pecky sportovní divize Hyundaie, tedy i30 N v limitované variantě Project C, která schopnosti známého hot hatche posouvá ještě dále. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Začneme u hlavní pecky sportovní divize Hyundaie, tedy i30 N v limitované variantě Project C, která schopnosti známého hot hatche posouvá ještě dále. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Se základem ve standardní verzi Performance má pod kapotou stále přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. Zásadnější úpravy se však nedějí pod kapotou. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Se základem ve standardní verzi Performance má pod kapotou stále přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. Zásadnější úpravy se však nedějí pod kapotou. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Project C tedy přijíždí vyšperkován aerodynamickými CFRP díly (karbon vyztužený plastem) na karoserii. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Project C tedy přijíždí vyšperkován aerodynamickými CFRP díly (karbon vyztužený plastem) na karoserii. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Nová kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg, zadní difuzor 386 g, nová kovaná kola ušetřila sama o sobě znatelných 22 kg a dovnitř zase Hyundai nasadil karbonové skořepiny, šetřící celkem 15 kg. Ve výsledku s další várkou nových dílů byla hmotnost snížena o celkem 50 kg. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Nová kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg, zadní difuzor 386 g, nová kovaná kola ušetřila sama o sobě znatelných 22 kg a dovnitř zase Hyundai nasadil karbonové skořepiny, šetřící celkem 15 kg. Ve výsledku s další várkou nových dílů byla hmotnost snížena o celkem 50 kg. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Úprav doznal i podvozek, který je o 6 mm snížen s kratšími pružinami a přenastavenými tlumiči, lehčími hliníkovými díly a dodatečným vyztužením na zadní nápravě. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Úprav doznal i podvozek, který je o 6 mm snížen s kratšími pružinami a přenastavenými tlumiči, lehčími hliníkovými díly a dodatečným vyztužením na zadní nápravě. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Project C by se měl tedy v zatáčkách chovat ještě čitelněji a stabilněji. Ke všemu byly novince přeladěny i jízdní režimy Sport a N. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Project C by se měl tedy v zatáčkách chovat ještě čitelněji a stabilněji. Ke všemu byly novince přeladěny i jízdní režimy Sport a N. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Uvnitř najdete kromě zmíněných skořepin volant potažený Alcantarou, hlavici řadicí páky z jednoho kusu hliníku a k oranžovým brzdovým třmenům na exteriéru ladí stejné barevné doplňky jako například bezpečnostní pásy, tlačítka na volantu nebo obšívání sedaček. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Uvnitř najdete kromě zmíněných skořepin volant potažený Alcantarou, hlavici řadicí páky z jednoho kusu hliníku a k oranžovým brzdovým třmenům na exteriéru ladí stejné barevné doplňky jako například bezpečnostní pásy, tlačítka na volantu nebo obšívání sedaček. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Nakonec nesmí chybět loga zmiňující limitovanou sérii, jelikož Project C bude nabízen výhradně v Evropě, a to v omezené sérii 600 kusů. Cenovky zatím neznáme. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Nakonec nesmí chybět loga zmiňující limitovanou sérii, jelikož Project C bude nabízen výhradně v Evropě, a to v omezené sérii 600 kusů. Cenovky zatím neznáme. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai

 Ve Frankfurtu  ukazuje Hyundai vedle i30 N Project C taky nedávno představenou  novou generaci i10 , která bude rovněž dostupná ve sportovním paketu N Line. | Hyundai i10 N Line Zdroj: Hyundai

Ve Frankfurtu ukazuje Hyundai vedle i30 N Project C taky nedávno představenou novou generaci i10, která bude rovněž dostupná ve sportovním paketu N Line. | Hyundai i10 N Line | Zdroj: Hyundai

Hlavní novinkou je pro takto vybaveného prcka možnost silnějšího litrového tříválce o výkonu 73 kW (100 koní) a točivém momentu 172 N.m. Jedinou možností je pak pětistupňová manuální převodovka. | Hyundai i10 N Line Zdroj: Hyundai

Hlavní novinkou je pro takto vybaveného prcka možnost silnějšího litrového tříválce o výkonu 73 kW (100 koní) a točivém momentu 172 N.m. Jedinou možností je pak pětistupňová manuální převodovka. | Hyundai i10 N Line | Zdroj: Hyundai

Sportovní dojem modelu nakonec dotváří agresivnější maska s novým LED denním osvětlením, červené zbarvené lišty a doplňky nebo speciální 16palcová kola. Nechybí přitom ani červené obšívaný volant, řadička s logy N, sportovní sedačky a pedály. | Hyundai i10 N Line Zdroj: Hyundai

Sportovní dojem modelu nakonec dotváří agresivnější maska s novým LED denním osvětlením, červené zbarvené lišty a doplňky nebo speciální 16palcová kola. Nechybí přitom ani červené obšívaný volant, řadička s logy N, sportovní sedačky a pedály. | Hyundai i10 N Line | Zdroj: Hyundai

Se základem ve standardní verzi Performance má pod kapotou stále přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. Zásadnější úpravy se však nedějí pod kapotou. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai
Project C tedy přijíždí vyšperkován aerodynamickými CFRP díly (karbon vyztužený plastem) na karoserii. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai
Nová kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg, zadní difuzor 386 g, nová kovaná kola ušetřila sama o sobě znatelných 22 kg a dovnitř zase Hyundai nasadil karbonové skořepiny, šetřící celkem 15 kg. Ve výsledku s další várkou nových dílů byla hmotnost snížena o celkem 50 kg. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai
Úprav doznal i podvozek, který je o 6 mm snížen s kratšími pružinami a přenastavenými tlumiči, lehčími hliníkovými díly a dodatečným vyztužením na zadní nápravě. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai
32
Fotogalerie

Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Kromě očekávané premiéry ještě ostřejšího modelu i30 N si Hyundai na autosalon ve Frankfurtu přivezl i sportovnější verzi nejnovějšího mrňouse i10.

Začneme u hlavní pecky sportovní divize Hyundaie, tedy i30 N v limitované variantě Project C, která schopnosti známého hot hatche posouvá ještě dále. Se základem ve standardní verzi Performance má pod kapotou stále přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. Zásadnější úpravy se však nedějí pod kapotou.

Project C tedy přijíždí vyšperkován aerodynamickými CFRP díly (karbon vyztužený plastem) na karoserii. Nová kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg, zadní difuzor 386 g, nová kovaná kola ušetřila sama o sobě znatelných 22 kg a dovnitř zase Hyundai nasadil karbonové skořepiny, šetřící celkem 15 kg. Ve výsledku s další várkou nových dílů byla hmotnost snížena o celkem 50 kg.

Úprav doznal i podvozek, který je o 6 mm snížen s kratšími pružinami a přenastavenými tlumiči, lehčími hliníkovými díly a dodatečným vyztužením na zadní nápravě. Project C by se měl tedy v zatáčkách chovat ještě čitelněji a stabilněji. Ke všemu byly novince přeladěny i jízdní režimy Sport a N.

Uvnitř najdete kromě zmíněných skořepin volant potažený Alcantarou, hlavici řadicí páky z jednoho kusu hliníku a k oranžovým brzdovým třmenům na exteriéru ladí stejné barevné doplňky jako například bezpečnostní pásy, tlačítka na volantu nebo obšívání sedaček. Nakonec nesmí chybět loga zmiňující limitovanou sérii, jelikož Project C bude nabízen výhradně v Evropě, a to v omezené sérii 600 kusů. Cenovky zatím neznáme.

Trochu sportu pro i10

Ve Frankfurtu ukazuje Hyundai vedle i30 N Project C taky nedávno představenou novou generaci i10, která bude rovněž dostupná ve sportovním paketu N Line. Hlavní novinkou je pro takto vybaveného prcka možnost silnějšího litrového tříválce o výkonu 73 kW (100 koní) a točivém momentu 172 N.m. Jedinou možností je pak pětistupňová manuální převodovka.

I slabší 1,2litrový čtyřválec o síle 62 kW (84 koní) však bude pro i10 N Line dostupný a ten už je možné kombinovat s automatickou převodovkou. Sportovní dojem modelu nakonec dotváří agresivnější maska s novým LED denním osvětlením, červené zbarvené lišty a doplňky nebo speciální 16palcová kola. Nechybí přitom ani červené obšívaný volant, řadička s logy N, sportovní sedačky a pedály.  

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud