„Trh s autonomní jízdou je zlatá žíla pro revitalizaci ekonomiky a k vytvoření nových pracovních míst“, řekl Če-In na „kávě“ ve společnosti Hyundai. Korejská vláda plánuje v období let 2021-2027 utratit za autonomní technologie celkem 17 bilionů.   Hyundai

„Trh s autonomní jízdou je zlatá žíla pro revitalizaci ekonomiky a k vytvoření nových pracovních míst“, řekl Če-In na „kávě“ ve společnosti Hyundai. Korejská vláda plánuje v období let 2021-2027 utratit za autonomní technologie celkem 17 bilionů.   | Hyundai

Očekává se, že Hyundai dosáhne 4. stupně autonomní jízdy (tedy toho úplného) v roce 2024 v takovém rozsahu, že bude takto vybavené vozy moci nabízet fleetovým zákazníkům. Veřejnosti by měly být dostupné o tři roky později. Právní záležitosti pro provoz autonomních vozidel na korejských silnicích by měly být vyhotoveny do pěti let. Hyundai

Očekává se, že Hyundai dosáhne 4. stupně autonomní jízdy (tedy toho úplného) v roce 2024 v takovém rozsahu, že bude takto vybavené vozy moci nabízet fleetovým zákazníkům. Veřejnosti by měly být dostupné o tři roky později. Právní záležitosti pro provoz autonomních vozidel na korejských silnicích by měly být vyhotoveny do pěti let. | Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

Magazín Reuters informoval o velkém investičním plánu korejské automobilky Hyundai. Do vývoje mobility a dalších technologií spojených s automobilovým průmyslem nateče v průběhu šesti let 35 miliard dolarů (805 miliard korun).  Hyundai

Magazín Reuters informoval o velkém investičním plánu korejské automobilky Hyundai. Do vývoje mobility a dalších technologií spojených s automobilovým průmyslem nateče v průběhu šesti let 35 miliard dolarů (805 miliard korun).  | Hyundai

Nebude na to ale sama, finanční pomoc zajišťuje i korejská vláda v čele s prezidentem Mun Če-Inem, který se nechal slyšet, že do roku 2030 bude polovina vyrobených automobilů schopna jezdit po tamních silnicích autonomně. Hyundai

Nebude na to ale sama, finanční pomoc zajišťuje i korejská vláda v čele s prezidentem Mun Če-Inem, který se nechal slyšet, že do roku 2030 bude polovina vyrobených automobilů schopna jezdit po tamních silnicích autonomně. | Hyundai

Očekává se, že Hyundai dosáhne 4. stupně autonomní jízdy (tedy toho úplného) v roce 2024 v takovém rozsahu, že bude takto vybavené vozy moci nabízet fleetovým zákazníkům. Veřejnosti by měly být dostupné o tři roky později. Právní záležitosti pro provoz autonomních vozidel na korejských silnicích by měly být vyhotoveny do pěti let. Hyundai
 Hyundai
 Hyundai
 Hyundai
7
Fotogalerie

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Automobilky už celé roky pracují na tom, aby jejich vozidla jednou jezdila sama. Své k tomu mají co říci i Rusové, kteří vycházeli z techniky nejnovějšího modelu Sonata značky Hyundai.

Ruská nadnárodní korporace Yandex, provozující například v Rusku nejpoužívanější webový vyhledávač, se pochlubila svými aktuálními úspěchy na poli autonomních vozidel. Při této příležitosti také připomněla uzavření dohody o spolupráci s jihokorejským výrobcem automobilů Hyundai.

Prvním výsledkem této spolupráce je vytvoření prototypu plně autonomního vozidla, založeného na novém modelu Hyundai Sonata 2020. Cílem celé snahy je vytvořit univerzální softwarový a hardwarový systém pro jízdu bez řidiče.

Rusové a Korejci staví autonomní vůz

V tiskové zprávě Yandex uvádí, že první vůz obdrželi od automobilky koncem května. „Okamžitě jsme se pustili do práce. Společně s technickým týmem Hyundai Mobis jsme během několika týdnů postavili prototyp. Auto stojí na moderní platformě, která umožnila implementaci autonomního řídicího systému, vyvinutého společností Yandex.

V budoucnu může být platforma integrována i do dalších modelů značek Hyundai nebo Kia, stejně jako do automobilů jiných výrobců. Kromě toho hodlá Yandex nabídnout své řešení taxislužbám nebo službám pro sdílení automobilů.

Sonatu, vybavenou systémy pro autonomní jízdu, nyní čeká testování v různých povětrnostních a simulovaných podmínkách na uzavřeném polygonu. Po dokončení vyrazí na ostré testy do ulic Moskvy. Vozidla Hyundai Sonata doplní vozový park Yandexu, který v současnosti čítá padesát Toyot Prius. Do konce roku 2019 plánuje firma zvýšit počet vozidel bez řidiče na přinejmenším sto.

Yandex plánuje auto bez volantu

Yandex testuje od prosince 2017 autonomní vozidla na veřejných komunikacích. Začal v Moskvě a později expandoval do ruského Innopolisu a Skolkova. Jeho vozy lze potkat i v Las Vegas nebo v Tel Avivu. Přípravné práce začaly v roce 2016, kdy tým, sestávající ze 120 členů, začal instalovat komponenty na první Toyotu Prius V.

Yandex tvrdí, že jeho autonomní taxíky absolvovaly již více než 2000 jízd, během kterých však za volantem seděl operátor, dohlížející na činnost a funkce auta. Do čtyř let chce společnost postavit automobil bez volantu, který by v určitých městech dokázal „řídit na úrovní srovnatelné s člověkem“.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud