Nová X5 už toho moc neskrývá. Známe i motorovou paletu prvního modelového roku.
Po čínských automobilových webech se objevují snímky nové generace BMW X5, které jako první na krátko zveřejnil BMW Blog. Současně s uniklými materiály prosakují i zatím nepotvrzené informace o technice či rozměrech novinky.
Již čtvrtá generace má kódové označení G05. Zepředu zaujmou horizontálně členěné ledvinky, které odkazují na koncept větší X7. Nezvětší se však jen maska chladiče, ale zase i celé auto, a to podstatně. Údajně bude o 36 mm delší, šířku o 66 mm a také vyšší o 19 mm. Rozvor náprav pak bude větší o 42 mm. BMW si tak nejspíš dělá prostor pro aktuální X3, která dospěla nejen rozměrově, ale také ostatními parametry.
Nahlédnout můžeme také do interiéru. Ten se v základu drží zvyklostí BMW, ale nabídne modernější design, zejména výdechů ventilace. Podobně jako u posledních Mercedesů je pak kaplička přístrojů spojena s 12,3palcovým středovým displejem infotainmentu, který tak již netrčí z palubní desky.
Novinka staví na platformě nové řady 5, která umožní i instalaci natáčení všech kol, a vzduchové odpružení s možností zvýšení světlé výšky o 40 milimetrů, a to i na dálku pomocí klíčku s dotykovou plochou. Vůbec poprvé nabídne X5 terénní módy, podobně jako třeba Land Rover. Módy pro sníh, písek, šotolinu a bahno lze volit v rámci paketu off-road.
První várka motorizací neskrývá žádné překvapení. Dieselový pohon obslouží klasické tři výkonové varianty třílitrového šestiválce, tedy 30d, 40d a M50d již se čtyřmi namísto tří turbodmychadel. Zážehový motoru může být šestiválcové 40i nebo osmiválec 4,4 litru 50i. Postupně dorazí i čtyřválcové varianty, včetně plug-in hybridu. Standardem je vždy osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive. Na přání si můžete zlepšit výjezdy ze zatáček díky samosvornému zadnímu diferenciálu.