Kompaktní SUV od Opelu dostalo pod kapotu modernizovanou techniku a také inteligentní LED světla.
Kapitoly článku:
Vedle konceptu Opel GT přiveze německá automobilka na autosalon do Ženevy také přepracované kompaktní SUV Opel Mokka. Do názvu se nastěhovalo písmeno X a toto velmi dobře prodávané SUV se dočkalo vylepšení pod kapotou, nových převodovek a také modernizovaného interiéru.
Pod kapotou jsou nové motory a přenos síly na silnici zajišťuje přepracovaný pohon všech kol a nový šestistupňový automat. Uvnitř najdeme palubní systém z nové Astry
Uvnitř najdete dotykovou obrazovku s multimediálním systémem, kterou známe třeba z nového Opelu Astra. Samozřemostí jsou široké možnosti konektivity se smartphony, ale u palubního systému to nekončí. Opel Mokka X může mít za příplatek také nová inteligentní LED světla, stejně jako nová Astra. Spolu s nimi dostanete i modernizovaný systém Opel Eye, což je dopředu směřující kamera a senzor.
Díky tomu pak může Opel Mokka X disponovat například přednárazovým systémem s funkcí nouzového brzdění, bude umět číst dopravní značky a Opel se také umí udržet v jízdním pruhu. Bez podobných fíčur už by to dnes samozřejmě nešlo.
Pokud jde o techniku, pod kapotou najdeme samozřejmě nové turbodiesely 1.6 CDTI, které v modelové řadě Opelu nahradily starou jednotku 1.7 CDTI. Nejsilnější provedení tohoto dieselu bude mít výkon 100 kW (136 k). Slabší má prozatím 81 kW (110 k).
Prozatím je pod kapotou nová čtrnáctistovka s turbem a dvě výkonové verze turbodieselu 1.6 CDTI. Základní provedení Mokky X bude s pohonem předních kol a manuálem
Novinkou je pak benzínový motor 1.4 Turbo, který se představil v nové Astře. V Opelu Mokka X nabízí výkon až 112 kW (152 k). Vedle základního provedení s pohonem předních kol a manuální převodovkou pak samozřejmě můžete mít modernizovaný pohon všech kol a také nové automatické převodovky.
Nový šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem má nižší mechanické ztráty a řadí rychleji. Opel modernizoval pohon všech kol s mezinápravovou elektromagnetickou spojkou. Pohon všech kol se přizpůsobuje podmínkám a podle potřeby rozděluje sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 100:0 až 50:50. Do prodeje se modernizovaný Opel Mokka X dostane na podzim roku 2016.