Kompaktní crossover Hyundai ix35 se podrobil faceliftu. U obvyklých stylistických retuší to ale naštěstí neskončilo.
Kapitoly článku:
Vyhlazení rysů
Nástupce známého modelu Hyundai Tucson byl pod novým jménem ix35 představen na sklonku roku 2009 a oproti předchůdci nabídl nejen jiný název, ale také moderní, byť trochu boubelatý design a výraznější zaměření na evropskou klientelu. Pro její potřeby se vyrábí výhradně v moravských Nošovicích a v původním provedení již vzniklo takřka čtvrt milionů vozů tohoto typu.
Modernizované provedení bylo veřejnosti oficiálně představeno na letošním jarním autosalonu v Ženevě a českému publiku se ukázalo už na dubnovém autosalonu v Brně po boku většího modelu Hyundai Gran Santa Fe. Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, tedy až na obvyklé prvky včetně nových světlometů, masky a přepracované přídě, více novinek se objevilo pod kapotou.
Z nabídky zmizel původní zážehový „dvoulitr“, na jehož místo nastoupila nová, opět atmosféricky plněná jednotka 2,0 D-CVVT s přímým vstřikováním paliva a výkonem 166 koní (122 kW). Dílčími modifikacemi zaměřenými (jak jinak) hlavně na snížení spotřeby paliva prošel i vznětový čtyřválec 2,0 CRDI VGT dodávaný ve výkonových verzích 136 a 184 koní (100, resp. 135 kW).
Hyundai ix35 ve svém novém, faceliftovaném provedení
Modernizace se promítla také do interiéru a naladění podvozku, ale k tomu se dostaneme až později.
Pro každého něco
Základem nabídky omlazené řady ix35 je výbavový stupeň Classic startující na ceně 779 990 Kč a zahrnující vše potřebné od elektrického ovládání všech oken a zrcátek přes dálkové centrální zamykání a palubní počítač až po klimatizaci s manuální regulací. K mání jsou jen z předchozí verze převzaté motory 1,6 GDI/99 kW a 1,7 CRDi/85 kW.
Pravdou je, že samotná existence stupně Classic je pro nás celkem záhadou, vyšší (a zároveň i nejvyšší) verze Trikolor je totiž jen o 10 000 Kč dražší a přidává možnost volby zmíněného nového motoru 2,0 GDI (oproti 1,6 GDI se za něj připlácí jen 15 000 Kč). Výbava proti Classic je přitom u Trikolor nepoměrně velkorysejší a zahrnuje například vyhřívání předních i zadních (!) sedadel, mlhovky, kožené potahy volantu a řadicí páky, parkovací asistent vzadu, Bluetooth či tempomat.
Trikolor zároveň rozšiřuje škálu prvků příplatkové výbavy, která je ale bohužel (na rozdíl od sesterské Kie) převážně rozdělena do paketů Plus, Style a Premium. Cenově je to jistě výhodnější, ale do auta dostanete i to, oč vyslovený zájem nemáte. Vznětové dvoulitry v obou výkonových verzích jsou k mání výhradně v kombinaci s pohonem všech kol.
Převodovky jsou ve všech případech manuálně řazené šestistupňové, pro všechny dvoulitry jsou na přání k dispozici skříně samočinné, opět šestistupňové.
Prostě „plná palba“
Jednoznačným úkolem námi testovaného vozu bylo ohromit nás i čtenáře tím, co všechno faceliftovaný ix35 „umí“. Na snímcích tak vidíte nejdražší provedení Trikolor 4x4 v kombinaci s nejvýkonnějším dostupným motorem v podobně vznětového čtyřválce 2,0 CRDi s výkonem 184 koní (135 kW). Cena tohoto provedení začíná na 649 990 Kč, ovšem tím to zdaleka nekončí.
Tento Hyundai ix35 byl totiž doplněn všemi prvky, jež nabízí seznam příplatkové výbavy, a když všemi, tak všemi. Ano, i kdybyste se snažili sebevíce, bohatěji vybavený ix35 zkrátka nedostanete. Z nejdůležitějších prvků jmenujme alespoň samočinnou převodovku (+ 40 000 Kč), prosklenou a částečně elektricky posuvnou střechu (+ 25 000 Kč), metalízu (+ 13 000 Kč), poloautomatický parkovací asistent (+ 15 000 Kč), ale především rozsáhlý paket Premium.
Zkoušený vůz byl vybaven úplně vším, čím tato řada vybavena může být
Pokud vás cena sady Premium, stanovená na 99 900 Kč vyděsí, máte k dispozici i levnější pakety Plus a Style (29 900, resp. 49 900 Kč). Rozsah prvků sady Premium je však velmi rozsáhlý a zahrnuje například bezklíčkové zamykání a startování, bi-xenonové světlomety, osmnáctipalcová litá kola, celokožené čalounění, vestavěnou navigaci, couvací kameru či lepší audiosystém se subwooferem za podběhem pravého zadního kola.
Zkoušený vůz byl s ohledem na danou kategorii vybaven opravdu opulentně a přepychově, ale jak už to tak bývá, každá legrace něco stojí. Pokud byste si chtěli koupit stejné auto, které jsme testovali my, museli byste si na něj podle oficiálního ceníku odložit 842 890 Kč. A to už stojí za zvážení, protože třeba takové BMW X1 xDrive20d se stejně výkonným motorem a pohonem všech kol (byť v základním provedení) je o 5 000 Kč levnější…
Hyundai ix35 Trikolor 4x4 2,0 CRDi |
Rok výroby | 2013 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 842 890 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 479 990 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano, s trojstupňovým účinkem |
Airbagy | 5x |
El. řízení podvozku | ABS, EBD, ESP, HBA, TCS, HAC, DBC |
Centrální zamykání | Ano, na DO, bezklíčkové |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. u řidiče |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Dělená zadní opěradla | Ano |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, USB, AUX |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano (LED) |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu, aut., s kamerou |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ano |