18
Fotogalerie

Představujeme: Opel Astra OPC

Na autosalonu v Ženevě se kromě jiného uskuteční také premiéra nového Opelu Astra OPC. Naskytla se nám příležitost prohlédnout si ostrý hatchback v předstihu.

Kapitoly článku:


Musím přiznat, že se na nový Opel Astra OPC hodně těším. Minulý rok jsem totiž mohl těsně za sebou porovnat jízdní schopnosti jak Insignie OPC, tak Corsy OPC a odstupující generace Astry OPC. Insignia je velmi rychlá, ale oproti svým sourozencům samozřejmě dost těžkopádná. Corsa je taková neposedná, užijete si s ní spoustu zábavy. Astra je přesně něco mezi. Je stabilnější a na zatáčkovité trati nejrychlejší. Jak už to tak chodí, nová generace má být ještě lepší.

GTC jako základ

Astra OPC vychází ze třídveřového provedení GTC, na které se podíváme blíže v průběhu příštího týdne. Už sériová verze třídveřového hatchbacku je po stránce designu velmi atraktivní, takže OPC nebylo nutné nijak extra vylepšovat. Vrcholná verze dostala pouze sportovní nárazníky, vzadu dvě koncovky výfuku, loga OPC, pořádná dvacetipalcová kola plus samozřejmě unikátní barvy karoserie.

opel_astra_opc_04.JPGopel_astra_opc_06.JPG 
Design základní Astry GTC se nadmíru povedl. OPC k tomu přidá několik sportovních doplňků a výsledkem je regulérně krásné auto.

Do interiéru se nastěhovaly sportovní sedačky z Insignie OPC, tachometr číslovaný až do 300 km/h, kovové pedály, sportovnější volant. To je v podstatě vše. Už teď bych řekl, že interiérem se Astra OPC nijak zvlášť nevymyká standardním automobilům a svůj sportovní potenciál důsledně skrývá. Tuhle taktiku mám rád, určitě je lepší, než kdyby tomu bylo naopak.

280 koní a LSD

Zatím jsme si mohli Astru OPC prohlédnout pouze staticky, na jízdní dojmy si musíme ještě chvíli počkat. Opel ovšem slibuje velké věci, čemuž se dá věřit, a to nejen pouze podle teorie. Vzhledem k tomu, že jde v podstatě o ostré GTC, určitě se máme na co těšit. Důvodem je fakt, že už standardní a mnohem civilnější třídveřová verze má podvozek přímo výborný, což jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži. Astra OPC dostane pod kapotu přeplňovaný dvoulitr vybavený přímým vstřikováním paliva. Maximální výkon je 280 koní a vrchol točivého momentu činí 400 Nm.

opel_astra_opc_15.JPGopel_astra_opc_16.JPGopel_astra_opc_17.JPG 
Interiér je vzhledem k potenciálu auta velmi decentní. Systém FlexRide nabídne režimy Sport a ostřejší OPC.

Jak Astra GTC, tak OPC využívají přední zavěšení HiPerStrut převzaté z větší Insignie. Oddělená těhlice výrazně zlepšuje řízení, které tak řidiče tolik netahá za ruce. Vzadu je vlečná náprava doplněná o takzvaný Wattův přímovod. OPC dostane prakticky stejný podvozek, ovšem ještě dále vyladěn pro potřeby sportovních zákazníků. Důležitým faktem také je, že OPC má na přední nápravě diferenciál LSD. Krotit zdivočelý hatchback pak budou brzdy Brembo.

Standardem pro Astru OPC je systém FlexRide. Zatímco v běžném „gé-té-céčku“ nabízí univerzální režim, režim Tour nebo Sport, v případě novinky si řidič bude moci vybrat mezi režimem Sport nebo ještě ostřejším OPC. Premiéra je (jak už bylo napsáno výše) naplánována na ženevský autosalon. Na český trh dorazí ostrá Astra v červnu příštího roku.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud