Nejrychlejší automobil s hybridním pohonem na světě. Zní to banálně, ale je to tak. A tento sedan má i řadu dalších předností…
Kapitoly článku:
- Rychlost na prvním místě, Rychle na silnici, Zkoušený vůz
- Briefing, „Nízká“ hmotnost, vysoké výkony, Na první pohled
- Špičkový komfort, Smutný prostor pro zavazadla, Za volantem
- Přehledné ovládání středového displeje, Komfortní a vyvážený, Elektrické kouzlení
- Energie pod dohledem, Problematické dobržďování, Na silnici
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Rychlost na prvním místě
Mluvit v superlativech je poměrně laciné, ale tento vůz si to zaslouží. Model Infiniti M35h, produkt prestižní značky koncernu Nissan, si odbyl svoji premiéru v roce 2010 na autosalonu v Ženevě a v půli loňského roku na sebe upozornil znovu: při úspěšné rekordní zdolal čtvrtmíli (400 m s pevným startem) za 13,9031 s, čímž se oficiálně zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší hybrid na světě.
Model M35h je k dispozici i na našem trhu, kde v řadě M dělá společnost konvenčním verzím M37 a M30d se zážehovým, resp. vznětovým motorem. Zatímco většina ostatních současných automobilů s hybridní pohonnou soustavou míří primárně na redukci spotřeby paliva, sedan Infiniti M35h je zaměřen především na špičkové jízdní výkony.
Rychle na silnici
Tyto výkony přitom nejsou vykoupeny nikterak přehnaně vysokou cenou: zkoušený vůz stojí včetně DPH 1 635 270 Kč, což je s ohledem na enormní rozsah výbavy a jízdní výkony i vlastnosti cena poměrně rozumná.
Oproti jiným redakčním testům z naší redakční kuchyně v tomto případě uděláme malou výjimku. Obecné představení typu M35h a jeho nejširší konsekvence najdete ve výše zmíněných článcích, takže se po takřka „povinných“ úvodních kapitolách budeme soustředit především na jízdní zážitky. Většina našich čtenářů totiž s hybridy zatím mnoho zkušenosti nemá, zvláště pak s takovými, mezi něž patří M35h.
Bezmála pět metrů dlouhý model Infiniti M35h míří do spektra středních prémiových sedanů typu BMW 5 či Mercedes-Benz E. Jde o komfortní, dobře vybavený a technicky mimořádně vyspělý automobil, který dokazuje, že i vozy s hybridními pohonnými soustavami mohou být zábavné.
Zkoušený vůz
Základem evropské nabídky řady M je model M37 se zážehovým šestiválcem s objemem 3,7 l a výkonem 320 koní (235 kW) nabízený v současnosti za ceny od 1 326 500 Kč. O 50 000 Kč dráž vás přijde vznětové provedení Infiniti M30d s třílitrovým šestiválcem V9X vyvinutým a vyráběným ve Francii u Renaultu.
Ten dosahuje výkonu 238 koní (175 kW) a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,9 s, což je jen o 0,7 s horší hodnota než u verze M37. Zatímco obě tato provedení lze kombinovat s výbavovými stupni M, S, S Premium, GT a GT Premium, zatímco hybridní provedení M35h je k dispozici pouze s dvojicí stupňů posledně zmíněných. Prestižní osmiválcové provedení M56 zůstává pro Evropu oficiálně tabu.
Infiniti M35h GT Premium |
Rok výroby | 2011 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 1635 270 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 1326 500 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano, elektrohydraulický |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ESP, LDW, LDP, ICC, LSF, FCW, IBA |
Centrální zamykání | Ano na DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, jednodotykové |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | Kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el., s pamětí |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně, el. |
Zadní opěradla | Nedělená, nesklopná |
Tempomat | Ano, ICC s LSF |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová, s Forest Air |
Autorádio | Ano, Bose, s CD, MP3, Bluetooth a HDD |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano, orig. |
Xenonové světlomety | Ano, adaptivní |
Palubní počítač | Ano |
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30