Jak už víme, dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec je zde kombinován s elektromotorem pro maximální systémový výkon 215 kW (292 koní) a točivý moment 420 N.m. | BMW 330e Zdroj: BMW

Jak už víme, dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec je zde kombinován s elektromotorem pro maximální systémový výkon 215 kW (292 koní) a točivý moment 420 N.m. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Tento vrchol je však dostupný v případě použití funkce XtraBoost, která zvládne krátkodobě navýšit výkon elektromotoru. | BMW 330e Zdroj: BMW

Tento vrchol je však dostupný v případě použití funkce XtraBoost, která zvládne krátkodobě navýšit výkon elektromotoru. | BMW 330e | Zdroj: BMW

BMW dále upřesňuje dojezd 330e v čistě elektrickém režimu. Novinka nakonec ujede až 66 kilometrů. V tomto režimu dokáže cestovat rychlostí až 140 km/h. | BMW 330e Zdroj: BMW

BMW dále upřesňuje dojezd 330e v čistě elektrickém režimu. Novinka nakonec ujede až 66 kilometrů. V tomto režimu dokáže cestovat rychlostí až 140 km/h. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Kombinovanou spotřebou je poté udávaných 1,6 až 1,9 litru na 100 km, což je o 15 % méně než v případě předchůdce. | BMW 330e Zdroj: BMW

Kombinovanou spotřebou je poté udávaných 1,6 až 1,9 litru na 100 km, což je o 15 % méně než v případě předchůdce. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Zmíněnou funkci XtraBoost lze aktivovat volbou režimu Sport. Razantní sešlápnutí plynového pedálu pak přidá kombinovanému standardnímu výkonu 185 kW/252 koní dalších 30 kW/40 koní a tento nárůst je dostupný po dobu 10 sekund. | BMW 330e Zdroj: BMW

Zmíněnou funkci XtraBoost lze aktivovat volbou režimu Sport. Razantní sešlápnutí plynového pedálu pak přidá kombinovanému standardnímu výkonu 185 kW/252 koní dalších 30 kW/40 koní a tento nárůst je dostupný po dobu 10 sekund. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Nejrychleji tak BMW 330e akceleruje z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a rozjede se na maximálních 230 km/h. | BMW 330e Zdroj: BMW

Nejrychleji tak BMW 330e akceleruje z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a rozjede se na maximálních 230 km/h. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Baterie hybridního systému má kapacitu 12 kWh a je umístěna pod zadními sedadly, zatímco benzinová nádrž se nachází nad zadní nápravou. | BMW 330e Zdroj: BMW

Baterie hybridního systému má kapacitu 12 kWh a je umístěna pod zadními sedadly, zatímco benzinová nádrž se nachází nad zadní nápravou. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Zavazadlový prostor hybridu se tedy o cosi zmenšil, přesněji na objem 375 litrů z původních 480 litrů. | BMW 330e Zdroj: BMW

Zavazadlový prostor hybridu se tedy o cosi zmenšil, přesněji na objem 375 litrů z původních 480 litrů. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Stejně jako nedávno modernizované plug-in hybridy  BMW 530e  a  225xe Active Tourer  je rovněž nové 330e vybaveno funkcí  akustického varování chodců . | BMW 330e Zdroj: BMW

Stejně jako nedávno modernizované plug-in hybridy BMW 530e a 225xe Active Tourer je rovněž nové 330e vybaveno funkcí akustického varování chodců. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Při jízdě na elektřinu tak vůz pomocí vnějších reproduktorů vytváří „nezaměnitelný zvuk, vytvořený speciálně pro elektrifikované BMW“. Obtěžovat posádku však nemá. | BMW 330e Zdroj: BMW

Při jízdě na elektřinu tak vůz pomocí vnějších reproduktorů vytváří „nezaměnitelný zvuk, vytvořený speciálně pro elektrifikované BMW“. Obtěžovat posádku však nemá. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Podobně jako zbytek variant BMW řady 3 je i plug-in hybrid nabízen ve výbavových liniích Advantage, Sport Line, Luxury Line a také M Sport. | BMW 330e Zdroj: BMW

Podobně jako zbytek variant BMW řady 3 je i plug-in hybrid nabízen ve výbavových liniích Advantage, Sport Line, Luxury Line a také M Sport. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Za příplatek je dostupný adaptivní sportovní podvozek, sportovní brzdy nebo elektricky ovládané tažné zařízení. Maximální zatížení přívěsu pro plug-in hybridní model je 750 kg. | BMW 330e Zdroj: BMW

Za příplatek je dostupný adaptivní sportovní podvozek, sportovní brzdy nebo elektricky ovládané tažné zařízení. Maximální zatížení přívěsu pro plug-in hybridní model je 750 kg. | BMW 330e | Zdroj: BMW

BMW 330e s karoserií sedanu se již objevuje v českém konfigurátoru a začíná na částce 1.250.600 Kč. | BMW 330e Zdroj: BMW

BMW 330e s karoserií sedanu se již objevuje v českém konfigurátoru a začíná na částce 1.250.600 Kč. | BMW 330e | Zdroj: BMW

Hybridní ústrojí však bude nabízeno i pro kombi Touring, s jehož uvedením na trh ale BMW počítá nejdřív od léta 2020. | BMW 330e Touring Zdroj: BMW

Hybridní ústrojí však bude nabízeno i pro kombi Touring, s jehož uvedením na trh ale BMW počítá nejdřív od léta 2020. | BMW 330e Touring | Zdroj: BMW

Tento vrchol je však dostupný v případě použití funkce XtraBoost, která zvládne krátkodobě navýšit výkon elektromotoru. | BMW 330e Zdroj: BMW
BMW dále upřesňuje dojezd 330e v čistě elektrickém režimu. Novinka nakonec ujede až 66 kilometrů. V tomto režimu dokáže cestovat rychlostí až 140 km/h. | BMW 330e Zdroj: BMW
Kombinovanou spotřebou je poté udávaných 1,6 až 1,9 litru na 100 km, což je o 15 % méně než v případě předchůdce. | BMW 330e Zdroj: BMW
Zmíněnou funkci XtraBoost lze aktivovat volbou režimu Sport. Razantní sešlápnutí plynového pedálu pak přidá kombinovanému standardnímu výkonu 185 kW/252 koní dalších 30 kW/40 koní a tento nárůst je dostupný po dobu 10 sekund. | BMW 330e Zdroj: BMW
14
Fotogalerie

BMW 330e přijíždí na český trh. Na elektřinu ujede až 66 km, bude k mání i jako kombi

Podle plánu již BMW uvádí na trh i plug-in hybridní variantu nejnovější řady 3. Upřesňuje tedy technickou specifikaci, schopnosti a rovněž českou cenu.

Plug-in hybridní BMW 330e nám automobilka představila již na konci minulého roku. Teď už se však elektrifikovaná trojka dostává do prodeje. Jak už víme, dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec je zde kombinován s elektromotorem pro maximální systémový výkon 215 kW (292 koní) a točivý moment 420 N.m. Tento vrchol je však dostupný v případě použití funkce XtraBoost, která zvládne krátkodobě navýšit výkon elektromotoru.

BMW dále upřesňuje dojezd 330e v čistě elektrickém režimu. Novinka nakonec ujede až 66 kilometrů. V tomto režimu dokáže cestovat rychlostí až 140 km/h. Kombinovanou spotřebou je poté udávaných 1,6 až 1,9 litru na 100 km, což je o 15 % méně než v případě předchůdce.

Zmíněnou funkci XtraBoost lze aktivovat volbou režimu Sport. Razantní sešlápnutí plynového pedálu pak přidá kombinovanému standardnímu výkonu 185 kW/252 koní dalších 30 kW/40 koní a tento nárůst je dostupný po dobu 10 sekund. Nejrychleji tak BMW 330e akceleruje z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a rozjede se na maximálních 230 km/h.

Baterie hybridního systému má kapacitu 12 kWh a je umístěna pod zadními sedadly, zatímco benzinová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Zavazadlový prostor hybridu se tedy o cosi zmenšil, přesněji na objem 375 litrů z původních 480 litrů.

Stejně jako nedávno modernizované plug-in hybridy BMW 530e a 225xe Active Tourer je rovněž nové 330e vybaveno funkcí akustického varování chodců. Při jízdě na elektřinu tak vůz pomocí vnějších reproduktorů vytváří „nezaměnitelný zvuk, vytvořený speciálně pro elektrifikované BMW“. Obtěžovat posádku však nemá.

Podobně jako zbytek variant BMW řady 3 je i plug-in hybrid nabízen ve výbavových liniích Advantage, Sport Line, Luxury Line a také M Sport. Za příplatek je dostupný adaptivní sportovní podvozek, sportovní brzdy nebo elektricky ovládané tažné zařízení. Maximální zatížení přívěsu pro plug-in hybridní model je 750 kg.

BMW 330e s karoserií sedanu se již objevuje v českém konfigurátoru a začíná na částce 1.250.600 Kč. Hybridní ústrojí však bude nabízeno i pro kombi Touring, s jehož uvedením na trh ale BMW počítá nejdřív od léta 2020.

BMW 330e: Technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 1998
Válce/ventily 4/4
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min] 135/5000-6500
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] 300/1350-4000
Největší výkon elektromotoru [kW/min] 83/3170
Točivý moment elektromotoru [N.m/min] 265/0-3170
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/12 kWh
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 230
Max. rychlost - EV mód [km/h] 140
Dojezd na elektřinu [km] 59-66 
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,6-1,9
Provozní hmotnost [kg] 1815
Základní cena [Kč] 1.250.600
Kombi varianta Touring bude uvedena na trh v létě 2020.

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud