Ryunosuke Ino má velmi zajímavou práci. Pokusí se nám ji přiblížit v krátkém videu.
Každé auto na světě má svou specifickou vůni, která je daná kombinací materiálů v interiéru a parfémováním. Pokud není původní odér přebitý třeba cigaretovým kouřem, zůstává ve voze klidně i desítky let. Vůně vašeho vozu ale často není jen náhodnou směsí materiálů a vonného stromečku na vnitřním zpětném zrcátku.
Pracují na tom i experti, kteří jsou obdobou takzvaných nosů. Pro vysvětlení: nosy se používají pro výrobu parfémů. Nos musí mít extrémně vyvinutý čich a zkouškou projdou skutečně jen ti nejlepší na světě. To je důvod, proč jich jsou jen necelé dvě desítky na celém světě.
Ale zpět k autům, protože svého dvorního čichače se nám rozhodl představit Nissan. Ryunosuke Ino je obdobou parfémových nosů ve světě aut. Jeho pracovní pozice se vznešeně nazývá Technický expert na kvalitu vzduchu v interiéru. Na LinkedInu ale asi nebude mít profilovou fotku se zabořeným nosem v sedačce, nicméně taková je skutečně jeho práce.
Ryunosuke nesmí den před čicháním jíst jídlo s výrazným zápachem, třeba česnek. Očichat musí například sluneční clonu i přihrádky, aby se tam neskrývaly žádné nežádoucí pachy. Jeho práce se skutečně může odrazit ve změnu materiálů v interiéru, protože Nissan má na vůni svých aut vysoké nároky. V přiloženém videu se můžete na proces jeho práce podívat.