Nová generace Opelu Astra opět přistižena
Po příchodu faceliftovaného Fordu Focus a zahájení testování šesté generace Volkswagenu Golf bylo jen otázkou času, kdy u Opelu začnou pracovat na nové Astře. Ten okamžik nastal před nedávnem a špionážní fotografové mají na testovací vozy stále větší štěstí.
Podle dosavadních informací se má nová Astra představit veřejnosti příští rok na autosalonu v Ženevě. I navzdory maskování je již nyní jasné, že Astra dostane pozměněný boční profil karoserie, novou masku i křivky zadních partií. Na trh se nová generace dostane zpočátku jako tří (GTC) i pětidveřový hatchback, později by se mělo objevit také combi a cabrio s pevnou skládací střechou (Twin Top). Očekává se také ostrý model OPC, tedy portfolio bude podobné jako je tomu u generace současné.
O motorizacích víme prozatím jen tolik, že se nabídka bude alespoň zpočátku prodejů shodovat s tou současnou. Benzínové motory budou k dispozici s výkony 75 až 240 koní, naftový vrchol bude tvořit agregát 1,9 CDTI s výkonem 150 koní. Později se očekávají také „zelenější“ motory.
Nové generace se dočkáme příští rok v Ženevě
Foto © Automedia
Nová Astra při testech v severním Finsku
Nová Toyota Avensis opět na scéně
Toyota Avensis současné generace je na trhu již celých pět let, a tak není divu, že automobilka pracuje na její nové generaci. Ta se objeví na trhu v roce 2009, a jak již tomu bývá zvykem, nejprve dorazí klasický sedan a až půl roku po něm kombi s větším zavazadlovým prostorem.
Špionážním fotografům se poštěstilo zachytit hned obě verze poblíž Nürburgringu, což může značit, že ladění podvozku probíhá také na legendárním okruhu – a to by bylo jen dobře. Ačkoli Toyota s kamufláží rozhodně nešetří, tvary karoserie a nové, větší světlomety i zadní svítilny jsou jasně patrné.
Zákulisní informace říkají, že Avensis dostane výše položenou řadící páku (tak jako je tomu v Aurisu), kombi verze velikou panoramatickou střechu a mnohem sportovnější vzhled oproti současné generaci.
Pod kapotou se pochopitelně objeví široká nabídka zážehových i vznětových motorů, Toyota ale pracuje také na verzi diesel - hybrid. Novinkou bude možnost pohonu všech kol v kombinaci s některými motory.
Foto © Automedia
Avensis zachycen poblíž Nürburgringu
BMW řady 7: návrat k eleganci?
Když v roce 2001 nahradila současná generace řady 7 tu předchozí, byla z toho velká událost. Dřívější, velmi uhlazené a konzervativní linie byly nahrazeny revolučním designem Chrise Banglea a nikoho to nenechalo chladným. Jedni ho vychvalovali, druzí mu spílali. A to vlastně trvá až dodnes, byť facelift v roce 2005 ty nejkontroverznější prvky pozměnil. A za chvíli nás ale čeká příchod další generace. Nastane stejné pozdvižení?
Podle nejčerstvějších fotografií prototypů modelu s interním označením F01 se nezdá. Až dosud jsme vídávali jen muly se starou karoserií nebo auta pokrytá spoustou maskovacího materiálu, ale teď se podařilo novinku vyfotografovat v „jarním ohozu”.
Na přídi nelze přehlédnout zvětšené bavorské ledvinky a světla tvarem připomínají ta z trojkového kupé, ze strany zaujme nízká a subtilněji působící silueta a ze zadu dvě velké koncovky výfuku zakomponované do nárazníku. A je zcela zřetelné, že víko kufru bude na zbytek karoserie posazeno daleko elegantnějším způsobem.
Novinky se samozřejmě očekávají jak pod kapotou, tak i v interiéru. Na scénu má dorazit nový iDrive, nové motory a povídá se o 8-mi stupňové převodovce. Veřejnou premiéru si má nová „sedma” odbýt na podzim letošního roku v Paříži a hned následující rok ji uvidíme u dealerů.
Foto © Automedia
Prototyp nové řady 7 v ulicích Mnichova
Aston Martin V12 Vantage RS: britský útok na Nürburgring
Aston nás poslední dobou krmí samými novinkami. Nejdříve loni představil krásný DBS a pak si řekl dost krásy, teď je čas na svaly. Nejdříve jsme měli možnost seznámit se s Vantage N400, což je limitovaná, mírně posílená a úspěchy na Nürburgringu připomínající edice nejmenšího modelu a na konci roku pak Vantage dostal ne pár, ale přes 200 koní navíc. Astonu se totiž pod jeho kapotu podařilo nacpat vidlicový 12-ti válec o objemu 6 litrů. Ano, v té době ho prezentoval jako koncept, ale krátce na to společnost potvrdila, že se tento omračující koncept začne na začátku příštého roku vyrábět. A nedávno se dokonce objevily fotografie, kde se ve společnosti GT1 speciálu DBRS9 prohání po okruhu Paul Ricard.
Uběhlo pár týdnů a jak se zdá, Aston začal s testováním kde jinde, než v zeleném pekle. Nejdříve se objevil v podstatě normální Vantage, na první pohled zcela seriový, ovšem pozornému oku neunikne, že zadní difuzer je až příliš podobný tomu, který se objevil na konceptu. A o pár dnů později se objevilo auto, u kterého už nebylo pochyb, že jde o prototyp RS verze.
Produkční verze V12 Vantage RS se přece jen bude v několika detailech od konceptu lišit. Kvůli životnosti nebude výkon motoru 600, ale 550 koní a zvedací zadní spoiler bude nahražen pevným. Vše ostatní - široké použití karbonu, brzdy, barva Mako Blue - by mělo být k dostání. Výroba by měla probíhat v Gaydonu a případný zájemce si musí nachystat něco přes 225 000 €.
Foto © Automedia
Testovací mula Astonu V12 Vantage RS v blízkosti Nürburgringu
Foto © Automedia
Prototyp Astonu V12 Vantage RS v blízkosti Nürburgringu
Nové Camaro konečně bez maskování
Ačkoli se nový Chevrolet Camaro oficiálně představí světu až za rok, přinášíme vám špionážní fotografie vozu téměř bez maskování již nyní. Automobilka si zvolila pro suché testy domácí silnice, poslední sada fotografií ale pochází překvapivě z Německa.
Tip: Špionážní fotografie ze zimního testování naleznete zde, fotky produkční verze pak zde.
Pro toho, kdo americké vozy příliš nesleduje připomeňme, že jde o legendární sporťák, který se po dlouhé době vrací a jeho fanoušci jásají již od spatření prvních fotografií konceptu. Camaro bude pro pohon využívat velký osmiválec o objemu 6,0 litru a výkonu cca 400 koní, který dokáže odpojit v případě potřeby hned čtyři válce pro úsporu paliva.
Výkon motoru bude putovat pochopitelně výhradně na zadní kola, která budou disponovat nezávislým zavěšením. Pochopitelně nebude chybět ani zadní samosvorný diferenciál pro jednodušší pálení pneumatik a je třeba říci, že hodně velkých – v nabídce budou kola o průměru 21-22 palců. Klasické coupé pak doplní ještě verze convertible (cabrio) v na přelomu let 2010 a 2011.
Foto © Automedia
Poslední úlovek z Německa
Foto © Automedia
Nové Camaro při suchých testech bez maskování