54
Fotogalerie

Tajné: BMW řady 7 bude opět elegantní

BMW dolaďuje novou „sedmičku”, Toyota pracuje na Avensisu, Opel pokračuje v testech Astry, Aston má nový Vantage V12 ad.

Nová generace Opelu Astra opět přistižena

Po příchodu faceliftovaného Fordu Focus a zahájení testování šesté generace Volkswagenu Golf bylo jen otázkou času, kdy u Opelu začnou pracovat na nové Astře. Ten okamžik nastal před nedávnem a špionážní fotografové mají na testovací vozy stále větší štěstí.

Podle dosavadních informací se má nová Astra představit veřejnosti příští rok na autosalonu v Ženevě. I navzdory maskování je již nyní jasné, že Astra dostane pozměněný boční profil karoserie, novou masku i křivky zadních partií. Na trh se nová generace dostane zpočátku jako tří (GTC) i pětidveřový hatchback, později by se mělo objevit také combi a cabrio s pevnou skládací střechou (Twin Top). Očekává se také ostrý model OPC, tedy portfolio bude podobné jako je tomu u generace současné.

O motorizacích víme prozatím jen tolik, že se nabídka bude alespoň zpočátku prodejů shodovat s tou současnou. Benzínové motory budou k dispozici s výkony 75 až 240 koní, naftový vrchol bude tvořit agregát 1,9 CDTI s výkonem 150 koní. Později se očekávají také „zelenější“ motory.

Opel Astra 001.jpg Opel Astra 002.jpg Opel Astra 003.jpg
Opel Astra 004.jpg Opel Astra 005.jpg
Nové generace se dočkáme příští rok v Ženevě

Opel Astra 001.jpg Opel Astra 002.jpg Opel Astra 003.jpg
Opel Astra 004.jpg Opel Astra 005.jpg Opel Astra 006.jpg Foto © Automedia
Nová Astra při testech v severním Finsku

Nová Toyota Avensis opět na scéně

Toyota Avensis současné generace je na trhu již celých pět let, a tak není divu, že automobilka pracuje na její nové generaci. Ta se objeví na trhu v roce 2009, a jak již tomu bývá zvykem, nejprve dorazí klasický sedan a až půl roku po něm kombi s větším zavazadlovým prostorem.

Špionážním fotografům se poštěstilo zachytit hned obě verze poblíž Nürburgringu, což může značit, že ladění podvozku probíhá také na legendárním okruhu – a to by bylo jen dobře. Ačkoli Toyota s kamufláží rozhodně nešetří, tvary karoserie a nové, větší světlomety i zadní svítilny jsou jasně patrné.

Zákulisní informace říkají, že Avensis dostane výše položenou řadící páku (tak jako je tomu v Aurisu), kombi verze velikou panoramatickou střechu a mnohem sportovnější vzhled oproti současné generaci.

Pod kapotou se pochopitelně objeví široká nabídka zážehových i vznětových motorů, Toyota ale pracuje také na verzi diesel - hybrid. Novinkou bude možnost pohonu všech kol v kombinaci s některými motory.

Toyota Avensis Combi 001.jpg Toyota Avensis Combi 002.jpg Toyota Avensis Combi 003.jpg
Toyota Avensis Combi 004.jpg Toyota Avensis Combi 005.jpg Toyota Avensis Combi 006.jpg
Toyota Avensis Sedan 001.jpg Toyota Avensis Sedan 002.jpg Toyota Avensis Sedan 003.jpg
Toyota Avensis Sedan 004.jpg Toyota Avensis Sedan 005.jpg Foto © Automedia
Avensis zachycen poblíž Nürburgringu

BMW řady 7: návrat k eleganci?

Když v roce 2001 nahradila současná generace řady 7 tu předchozí, byla z toho velká událost. Dřívější, velmi uhlazené a konzervativní linie byly nahrazeny revolučním designem Chrise Banglea a nikoho to nenechalo chladným. Jedni ho vychvalovali, druzí mu spílali. A to vlastně trvá až dodnes, byť facelift v roce 2005 ty nejkontroverznější prvky pozměnil. A za chvíli nás ale čeká příchod další generace. Nastane stejné pozdvižení?

Podle nejčerstvějších fotografií prototypů modelu s interním označením F01 se nezdá. Až dosud jsme vídávali jen muly se starou karoserií nebo auta pokrytá spoustou maskovacího materiálu, ale teď se podařilo novinku vyfotografovat v „jarním ohozu”.

Na přídi nelze přehlédnout zvětšené bavorské ledvinky a světla tvarem připomínají ta z trojkového kupé, ze strany zaujme nízká a subtilněji působící silueta a ze zadu dvě velké koncovky výfuku zakomponované do nárazníku. A je zcela zřetelné, že víko kufru bude na zbytek karoserie posazeno daleko elegantnějším způsobem.

Novinky se samozřejmě očekávají jak pod kapotou, tak i v interiéru. Na scénu má dorazit nový iDrive, nové motory a povídá se o 8-mi stupňové převodovce. Veřejnou premiéru si má nová „sedma” odbýt na podzim letošního roku v Paříži a hned následující rok ji uvidíme u dealerů.

BMW 7-series 001.jpg BMW 7-series 002.jpg BMW 7-series 003.jpg
BMW 7-series 004.jpg BMW 7-series 005.jpg BMW 7-series 006.jpgFoto © Automedia
Prototyp nové řady 7 v ulicích Mnichova

Aston Martin V12 Vantage RS: britský útok na Nürburgring

Aston nás poslední dobou krmí samými novinkami. Nejdříve loni představil krásný DBS a pak si řekl dost krásy, teď je čas na svaly. Nejdříve jsme měli možnost seznámit se s Vantage N400, což je limitovaná, mírně posílená a úspěchy na Nürburgringu připomínající edice nejmenšího modelu a na konci roku pak Vantage dostal ne pár, ale přes 200 koní navíc. Astonu se totiž pod jeho kapotu podařilo nacpat vidlicový 12-ti válec o objemu 6 litrů. Ano, v té době ho prezentoval jako koncept, ale krátce na to společnost potvrdila, že se tento omračující koncept začne na začátku příštého roku vyrábět. A nedávno se dokonce objevily fotografie, kde se ve společnosti GT1 speciálu DBRS9 prohání po okruhu Paul Ricard.

Uběhlo pár týdnů a jak se zdá, Aston začal s testováním kde jinde, než v zeleném pekle. Nejdříve se objevil v podstatě normální Vantage, na první pohled zcela seriový, ovšem pozornému oku neunikne, že zadní difuzer je až příliš podobný tomu, který se objevil na konceptu. A o pár dnů později se objevilo auto, u kterého už nebylo pochyb, že jde o prototyp RS verze.

Produkční verze V12 Vantage RS se přece jen bude v několika detailech od konceptu lišit. Kvůli životnosti nebude výkon motoru 600, ale 550 koní a zvedací zadní spoiler bude nahražen pevným. Vše ostatní - široké použití karbonu, brzdy, barva Mako Blue - by mělo být k dostání. Výroba by měla probíhat v Gaydonu a případný zájemce si musí nachystat něco přes 225 000 €.

Aston Martin V12 Vantage RS 001.jpg Aston Martin V12 Vantage RS 002.jpg Aston Martin V12 Vantage RS 003.jpg
Aston Martin V12 Vantage RS 004.jpg Aston Martin V12 Vantage RS 005.jpg Foto © Automedia
Testovací mula Astonu V12 Vantage RS v blízkosti Nürburgringu

Aston Martin Vantage V12 RS 001.jpgAston Martin Vantage V12 RS 002.jpgAston Martin Vantage V12 RS 003.jpg
Aston Martin Vantage V12 RS 004.jpgAston Martin Vantage V12 RS 005.jpgAston Martin Vantage V12 RS 006.jpgFoto © Automedia
Prototyp Astonu V12 Vantage RS v blízkosti Nürburgringu

Nové Camaro konečně bez maskování

Ačkoli se nový Chevrolet Camaro oficiálně představí světu až za rok, přinášíme vám špionážní fotografie vozu téměř bez maskování již nyní. Automobilka si zvolila pro suché testy domácí silnice, poslední sada fotografií ale pochází překvapivě z Německa.

Tip: Špionážní fotografie ze zimního testování naleznete zde, fotky produkční verze pak zde.

Pro toho, kdo americké vozy příliš nesleduje připomeňme, že jde o legendární sporťák, který se po dlouhé době vrací a jeho fanoušci jásají již od spatření prvních fotografií konceptu. Camaro bude pro pohon využívat velký osmiválec o objemu 6,0 litru a výkonu cca 400 koní, který dokáže odpojit v případě potřeby hned čtyři válce pro úsporu paliva.

Výkon motoru bude putovat pochopitelně výhradně na zadní kola, která budou disponovat nezávislým zavěšením. Pochopitelně nebude chybět ani zadní samosvorný diferenciál pro jednodušší pálení pneumatik a je třeba říci, že hodně velkých – v nabídce budou kola o průměru 21-22 palců. Klasické coupé pak doplní ještě verze convertible (cabrio) v na přelomu let 2010 a 2011.

Chevrolet Camaro 001.jpg Chevrolet Camaro 002.jpg Chevrolet Camaro 003.jpg
Chevrolet Camaro 004.jpg Chevrolet Camaro 005.jpg Foto © Automedia
Poslední úlovek z Německa
 

Chevrolet Camaro 001.jpg Chevrolet Camaro 002.jpg Chevrolet Camaro 003.jpg
Chevrolet Camaro 004.jpg Chevrolet Camaro 005.jpg Chevrolet Camaro 006.jpg
Chevrolet Camaro 007.jpg Chevrolet Camaro 008.jpg Chevrolet Camaro 009.jpg
Chevrolet Camaro 010.jpg Foto © Automedia
Nové Camaro při suchých testech bez maskování

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud