Audi R8 Spyder: první snímky jsou venku

Audi během příštího týdne ve Frankfurtu představí otevřené provedení svého modelu R8. Zatím tu máme menší ochutnávku.

V Ingolstadtu nyní vyrábí dvě verze prestižního sportovního vozu řady R8, a sice původní osmiválec s objemem 4,2 l a teprve nedávno uvedené vrcholné provedení vybavené vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 l. Inženýři Audi však nyní horečně dokončují další dvě verze. První z nich bude otevřený R8 Spyder, druhou pak vysokovýkoné Audi R8 s doplňkovým označením RS.

Včera unikly první oficiální snímky novinky pro milovníky jízdy s větrem ve vlasech. Mluvčí firmy již dříve naznačil, že model R8 Spyder je již dávno připraven, ale uvedení na trh bylo záměrně odsunuto až do chvíle, kdy začnou stagnovat prodeje desetiválcového kupé. Audi rovněž potvrdilo, že nový Spyder dostane velkou plátěnou skládací střechu namísto dosud preferované modifikace targa s odnímatelnou částí pevné střechy. 

Audi R8 Spyder 1.jpg Audi R8 Spyder 2.jpg

Na první pohled se Audi R8 Spyder bude od starších verzí lišit několika dalšími úpravami vynucenými odstraněním střechy. Všimneme si tedy třeba ventilačních otvorů za hlavovými opěrkami, za kterými se skrývají výsuvné bezpečnostní oblouky chránící posádku při převrácení vozu. Typické hliníkové lišty po stranách karosérie však bohužel vzaly za své.

Konstrukce karosérie musela být pochopitelně zesílena, nové místo muselo být vybráno pro umístění hrdla palivové nádrže, neboť zadní sloupky byly odstraněny. Spyder se bude navíc vyznačovat výhradní instalací desetiválce s objemem 5,2 l a výkonem 525 koní, zatímco základní osmiválec bude pro Spyder zřejmě vypuštěn.

Další konkrétní informace jsou však pro zájemce připraveny ve Frankfurtu.

Audi R8 Spyder 3.jpg Audi R8 Spyder 4.jpg
Audi R8 Spyder

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud