První místo absolutně opět bere Ferrari. Dařilo se ale i několika dalším velkoobjemovým motorům.
Po několika triumfech striktně downsizingových motorů tu máme nového nepřetržitého vládce ve světě pístů a válců, a to docela odlišného charakteru. Světovou anketu Motor roku vyhrál potřetí v řadě motor ve Ferrari 488 GTB. Osmiválec o objemu 3,9 litru má dvě turbodmychadla, kvůli čemuž nahradil atmosférickou jednotku předchůdce, modelu 458.
Zajímavé jsou i další místa v absolutní kategorii. Druhé místo bere plochý šestiválec Porsche a třetí příčku obsadilo opět Ferrari, a to dokonce s atmosférickým dvanáctiválcem. Následuje elektrický pohon Tesly a teprve poté downsizingový litrový tříválec Volkswagenu.
Zajímavé je, že pořadí prvních tří absolutně nejlepších motorů kopíruje pořadí v kategorii výkonných agregátů. Vítěze dalších kategorií si prohlédněte přehledně v tabulce. Dařilo se třeba také Volkswagenu, PSA či BMW se svým hybridním ústrojím v modelu i8. Nejlepší nový motor musí být uveden po červnu 2017 a v prodeji se musí objevit alespoň ve dvou zemích do června 2018, je jím dvanáctiválec ve Ferrari 812 Superfast.
O vítězi ankety International Engine of the Year 2018 rozhodovala porota skládající se ze 70 motoristických žurnalistů z celého světa.
Kategorie |
Vítěz (příklad auta) |
Absolutně |
Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488) |
Nový motor roku |
Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast) |
Motor do 1 litru |
Volkswagen 1.0 TSI (VW Polo) |
Motor od 1 do 1,4 litru |
PSA 1.2 Puretech (Peugeot 308) |
Motor od 1,4 do 1,8 litru |
BMW 1,5 Hybrid (BMW i8) |
Motor od 1,8 do 2 litrů |
Porsche 2.0 turbo (Porsche 718 Cayman) |
Motor od 2 do 2,5 litru |
Audi 2.5 TFSI (Audi RS3) |
Motor od 2,5 do 3 litrů |
Porsche 3.0 turbo (Porsche 911) |
Motor od 3 do 4 litrů |
Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488) |
Motor nad 4 litry |
Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast) |
Elektrický a "zelený" motor |
Tesla pohon (Tesla Model 3) |
Výkonný motor |
Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488) |