Společnost Arash Motor Company z britského Cambridge konečně finišuje práce na supersportovním modelu AF-10.
A bylo by již načase, neboť vývoj tohoto typu běží již nějakým pátým rokem. Společnost Arash nyní své výkresy prohnala renderovým programem a navíc zveřejnila kompletní technické údaje, které naleznete v tabulce mezi přiloženými snímky.
Model AF-10 má spočívat na prostorovém hliníkovém rámu s pomocnými rámy vpředu i vzadu pokrytém povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a doplněném ocelovou bezpečnostní klecí. Před zadní nápravou se bude nacházet pohonná jednotka vycházející z celohliníkového, sedmilitrového vidlicového osmiválce LS7 z produkce General Motors. Dostala kovaný klikový hřídel, titanové ojnice a hliníkové písty s plochým vrchem. Vyznačuje se kompresním poměrem 11,0:1, mazáním se suchou skříní nebo titanovými sacími a sodíkem plněným výfukovými ventily. Při vrtání 104,8 mm a zdvihu 101,6 mm dává 558 koní (410 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment až 643 Nm při 4 800 ot./min., motor však točí až 7 000 ot./min.
Navazuje na něj šestistupňová, manuálně řazená převodovka Graziano GT-ME1 s odděleným chladicím okruhem. Dvoudílné lité ráfky jsou produktem přímo továrny Arash. Vpředu mají průměr devatenáct a vzadu pak dvacet pálců, široké jsou 9,5, resp. 12,5 palce. Nazouvají pneumatiky Michelin Pilot o rozměru 265/35 ZR19 a 335/30 ZR20. Brzdové keramické kotouče mají průměr 380 mm vpředu a 362 mm vzadu, třmeny AP Racing mají vpředu osm a vzadu šest pístků. Arash AF-10 bude dlouhý 4 663, široký 2 050 a vysoký 1 145 mm.
Předpokládané jízdní výkony zatím Arash Motor Company nezveřejnila. Stejně tak zatím nemáme informace k datu uvedení tohoto modelu do prodeje ani o objemech zvažovaných sérií.
Arash AF-10