Čínský Roewe 250 podstupuje testy v Austrálii, Citroën ladí nový DS4, Peugeot 508 bude také jako kombi, Mercedes končí s CL ad.
Roewe 250: čínský útok pokračuje
Do redakce nám dorazily vůbec první fotografie vozu Roewe 250, který v současnosti podstupuje horké testy v Austrálii. Ještě nedávno automobilka používala testovací muly Fiatu Punto, nyní však vytáhla své vlastní prototypy.
Model s označením 250 bude premiérou v kategorii malých vozů a měl by světu představit již koncem tohoto roku. Dříve se předpokládalo použití podvozkové platformy z Roveru 25, ale nakonec se od těchto plánů ustoupilo - ta by byla pro malý městský vůz příliš dlouhá.
Jak můžete na fotografiích vidět, prototyp disponoval levostranným řízením a proslýchá se, že vlastník, Shanghai Automotive Industry Corporation, plánuje s modelem prorazit i do Evropy. Zda se tak stane, ukáže až čas.
Foto © Automedia
Roewe 250: malý Číňan bude zřejmě útočit hlavně cenou
Citroën DS4: testy jsou v plném proudu
Na špionážních fotografiích můžete vidět prototyp Citroënu DS4 při zimních testech na severu Evropy. Produkční verze konceptu DS High Rider, který byl představen nedávno na autosalonu v Ženevě, bude sportovně střižena a veliký důraz je prý kladen na zpracování a kvalitu interiéru.
Ačkoli je testovací exemplář výrazně maskován, přední světlomety, zadní svítilny a kola vypadají dosti podobné těm u konceptu. Na délku bude DS4 měřit 4,26 m, na šířku 1,82 a jeho výška dosáhne 1,48 metru. Jak bylo již dávněji oznámeno, automobilka chystá také hybridní verzi kombinující vznětový agregát HDi spolu s elektromotorem umístěným v zádi vozu. Důležitou schopností bude možnost provozu na krátké vzdálenosti pouze v elektrickém režimu (samozřejmě bez požadavků na výraznější akceleraci či vyšší rychlost).
Světová premiéra Citroënu DS4 by se měla odehrát tento rok na pařížském autosalonu.
Foto © Automedia
Citroën DS4 bude vycházet z konceptu DS High Rider
Peugeot 508 SW: těšte se také na nové kombi
Po první špionážní sadě fotek s novým Peugeotem 508 nám do redakce dorazila další, nyní však s jinou verzí - SW neboli kombi. Sedan se objeví tento rok v Paříži, „eSWéčko“ dorazí o půl roku později.
Mnohé o vzhledu 508 sedan nám před pár dny Peugeot prozradil v Ženevě v podobě konceptu 5. Svalnaté proporce karoserie i pojetí přídě a zádě dávají vzpomenout hlavně na současný hit jménem Opel Insignia. A nejsou to jen ony. Vůz je totiž 4 860 mm dlouhý, což je kóta Insignii velmi blízká (4 830 mm). Délka 508 tak bude o plných 168 mm větší než u 407 a jen o 42 mm menší než u 607. Krom Insigne překoná i dnes největší Ford Mondeo, byť jen o 1,6 cm (Mondeo 4 844 mm). Zbylé rozměry činí 1 880 mm u šířky a 2 815 mm u rozvoru, tedy rovněž vysoká čísla. Převisy karoserie pak mají hodnoty 974 mm u toho předního a 1 071 mm u zadního.
Zajímavější hodnotou je hmotnost vozu, která má činit jen 1 420 kg. To by bylo méně, než je dnes ve střední třídě obvyklé, navíc při použití hybridního pohonu, ještě ke všemu kombinovanému s těžkým dieselovým motorem.
Pod kapotou se samozřejmě objeví široká paleta pohonných jednotek, včetně šestiválcových. Pohon HYbrid4 má spojovat dvoulitrový diesel HDi s výkonem 163 koní a elektromotor s výstupem 37 koní uložený v zádi vozu. Možností v tomto případě má být pohon všech kol a jízda i jen na elektrický pohon. Vůz také při relativně vysokém celkovém výkonu nabídne zajímavou kombinovanou spotřebu pod 4 litry nafty na 100 km (přesně 3,8 l).
Z dalších technických zajímavostí třeba zmínit například hydro-pneumatické odpružení nebo head-up display.
Foto © Automedia
Peugeot 508 SW dorazí po sedanu o půl roku později
Concept 5 by Peugeot
Mercedes S-Class Coupé: sbohem, CL
U třícípé hvězdy pracují na novém (nebo lépe řečeno faceliftovaném) CL, které ale už CL nebude. Dostane totiž jméno S-Class Coupé. A co nového můžeme očekávat? Tak například přední LED světla pro denní svícení (zadní budou rovněž disponovat LED technologii), dle maskování lze předpokládat modernizovaný přední nárazník (u verze AMG bude ještě výraznější a ostřeji tvarovaný než doposud) a novou přední masku.
Podobně jako u „eSka“ i Coupé dostane ve vrcholné verzi 63 AMG místo atmosférického přeplňovaný osmiválec. Kromě vyššího výkonu u něj automobilka slibuje také nižší spotřebu i emise, v reálném životě ale může být všechno jinak.
Ještě jedna důležitá věc tu ale je. Mercedes má v plánu vůz odlehčit, docílit toho by se mělo výraznějším použitím kompozitních materiálů. Otázkou ale zůstává, co na to řekne cena modelu. Nechme se překvapit.
Foto © Automedia
Mercedes S-Class Coupé - nové jméno pro žrouta kilometrů
Aston Martin Vantage: krasavec dostane facelift
Nastal čas pro facelift krasavce, Astonu Martin Vantage. Ale pochopitelně nečekejte žádné dramatické změny - dostane jemně modernizovanou příď, nová kola a na zádi si najde místo nový difuzor, připomínající ten z verze Vantage V12. Vyšší zadní spoiler by měl zase přispět k lepší aerodynamice.
V interiéru se zákazníci dočkají lepšího audia od Bang & Olufsen s výkonem 1000 W a nových sedadel zhotovených z kevlaru a karbonu. Pod kapotou by se prý nic měnit nemělo.
Foto © Automedia
Aston Martin Vantage dostane facelift