Firma G-Power patří k respektovaným hráčům na poli přeplňování, bez zajímavosti není, že její kompresory používá i řada konkurenčních společností. Není až tak velkým zjednodušením říci, že pokud některý z evropských úpravců nabízí v rámci svých sad i zvýšení motoru BMW pomocí kompresoru, má na seznamu dodavatelů právě G-Power.
Také sám G-Power se ale v posledních letech činí. Teprve nedávno jsme psali o novém modelu M5 Hurricane RR a následně také o stroji M6 Hurricane RR, které „emkovým“ vozům BMW umožňují dosahovat výkonu přes 800 koní. Loni jsme zmínili i skromnější nabídku firmy na zvýšení výkonu pro starší bavorské benzinové třílitry a i když jejich zlatým časům definitivně odzvonilo, právě k nim se letos úpravce vrátil. G-Power totiž oznámil, že takřka identický přeplňovací kompresor SK Plus z modelů Hurricane adaptoval právě pro instalaci do starších, ze sériové výroby atmosféricky plněných zážehových šestiválců s objemem 3,0 l.
Nová soustava nahrazuje starší jednotku ASA TM3 a může být vestavěna do vozů BMW Z4 (E85) a BMW 3 (E46). A to je docela zajímavá myšlenka, která jistě řadu z majitelů těchto strojů zaujme. Nový kompresor dostal přepracovaný plášť i geometrii lopatek a vyznačuje se větší účinností zvláště v pásmu středních otáček. Jednotka SK Plus pracuje s tlaky do 0,3 barů a výše zmíněný šestiválcový třílitr posílí o rozumných 55 koní. Výsledkem jsou parametry 286 koní (210 kW) a 345 Nm, což vozu BMW Z4 umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,4 s. Ačkoli je jasné, že takto modifikovaný stroj také pojede rychleji, firma G-Power žádný konkrétní údaj nepředstavila. Aby bylo možno předností přeplňování a vyššího výkonu náležitě a bezpečně využívat, doporučuje G-Power svým zákazníkům, aby si připlatili také za tužší podvozek se stavitelnými tlumicími a pružicími jednotkami.
K působivému vzhledu vylepšeného BMW Z4 přispívají také dvacetipalcové lité ráfky Silverstone Diamond, které obouvají pneumatiky Michaelin o rozměru 245/30 vpředu a 285/25 vzadu. A aby bylo vše korunováno patřičně agresivním zvukem, nabízí G-Power nový tlumič výfuku se dvěma páry decentních koncovek.
Instalace nového kompresoru na třílitr neudělá z roadsteru Z4 ani kompaktní „trojky“ takové stíhačky, jakými jsou výše zmíněné Hurricany RR, nicméně cena přestavby byla nyní „akčně” naceněna na 2 500 eur bez DPH. A to je za poctivou mechanickou úpravu cena velmi zajímavá.
BMW Z4 E85 s novým „kompresorovým tuningem” G-Power