Nové vedení znamená nové pořádky. BMW se chystá překonat své minulé nezdary a pro vyšší dobro tak čeká konec hned několik modelů.
Nově zvolený šéf automobilky BMW Oliver Zipse bude mít plno práce, aby otočil dřívější nezdary svého předchůdce Haralda Krügera a německou značku vrátil na výsluní. V roce 2016 ztratilo BMW vedoucí pozici nejprodávanější prémiové značky před Mercedesem, dosud zaostává na poli elektromobility a v posledních letech vykazovalo nižší hospodářské výsledky.
Přidejte k tomu nevyzpytatelnou situaci na trhu USA a Číny, stále přísnější emisní limity požadující modernizaci techniky, a tím pádem tučné investice do elektrických/hybridních ústrojí, a vyjde vám, že i BMW potřebuje v některých oblastech svého působení ušetřit náklady. Také u německé automobilky tak dojde na podstatné seškrtání současné i budoucí modelové nabídky a podle všeho i nabídky motorizací a výbavových linií jednotlivých modelů.
Americký magazín Automobile tedy shrnuje, že rozsudek smrti už visí nad celou řadou modelů. U některých bychom to přitom ani nečekali, protože se teprve objevily na trhu. Mezi jasnými adepty se už nicméně objevila s příchodem nové generace třídveřová verze hatchbacku řady 1, o ukončení praktických MPV řady 2 Gran Tourer a Active Tourer jsme už také slyšeli, stejně jako o řadě 3 ve verzi GT.
Co však může přijít jako překvapení je údajné rozhodnutí, že další generaci či nástupce roadsteru Z4, už nemáme v budoucnu očekávat. S novou generací G29 představenou teprve minulý rok je prý BMW již nyní přesvědčeno, že nepůjde o příliš ziskový model a další iterace otevřeného sportovního „baworáku“ jednoduše nebude v budoucnu v portfoliu značky dávat po finanční stránce smysl.
Stejným směrem se má ke všemu ubírat také luxusní řada 8, která se rovněž představila ve velkém stylu minulý rok. S udržení velkého kupé (a kabrioletu) v nabídce se nad současnou generaci v budoucnu nepočítá. Při životě by měla zůstat pouze čtyřdveřová verze Gran Coupé. Trochu nečekaně si přitom místo v nabídce zatím udrží i vysluhující řada 6 GT.
S vysokou poptávkou po limuzíně řady 7 s prodlouženým rozvorem by pak mohlo dojít na ukončení výroby standardně dlouhé varianty, osud také podle Automobile nevypadá dobře v případě crossoveru X2 a kabrioletu řady 2.
Na druhou stranu chystá BMW nástupce i3 a rovněž i8, ale s výraznými změnami na konstrukci i pohonu – obě auta mají působit více konvenčním dojmem. Schváleno je prý nakonec i uvedení SUV X8, které ovšem nemá být pouhou „kupé“ variantou X7, ale obecně sportovněji laděným SUV nabízeným výhradně ve verzích M Performance a jako X8 M.