8
Fotogalerie

Tatra Phoenix: začátek nové éry

Včera (8. srpna) představila Tatra svou novou modelovou řadu civilních nákladních vozidel, která nese název Tatra Phoenix. Nový model vznikl díky spojení Tatry s výrobcem nákladních automobilů DAF a skupinou PACCAR. Jako základ je použit osvědčený a v mnoha ohledech unikátní podvozek kopřivnické automobilky, DAF k tomu poskytl kabinu CF 85 (krátkou nebo spací), převodovky pocházejí z dílny společnosti ZF a pohonnou jednotku dodal PACCAR.

tatra_phoenix_upr_01.jpg  tatra_phoenix_upr_02.jpg
Řada Phoenix využívá jednoduchou nebo spací kabinu DAF

Tatra Pheonix bude k dispozici s motory PACCAR MX o výkonu 265 kW, 300 kW, 340 kW nebo 375 kW. Maximální rychlost je omezena na 85 km/h. Zájemci mohou volit mezi manuální převodovkou ZF Ecospilt (16ti stupňová) nebo automatizovanou ZF AS-Tronic (16ti stupňová s elektronicky ovládanou spojkou). Nový model si ponechává koncepci pohonu všech kol s možností připojení či odpojení pohonu přední nápravy (náprav) během jízdy. K dispozici jsou verze 4x4, 6x6, 8x8 nebo 8x6. Novinkou je pneumatické odpružení přední nápravy (náprav), vylepšené řízení nebo menší poloměr otáčení.

Jednou z hlavních předností Tatry Phoenix má být robustnost a vysoká spolehlivost. Výrobce toto dokazuje zárukou na hnací trakt vozidla v délce tří let nebo 300 000 km, což je v daném segmentu nejvíce. 

tatra_phoenix_upr_03.jpg  tatra_phoenix_upr_04.jpg  tatra_phoenix_upr_05.jpg

tatra_phoenix_upr_06.jpg  tatra_phoenix_upr_07.jpg  tatra_phoenix_upr_08.jpg

Doporučujeme

Články odjinud