Pro modelový rok 2010 přijíždí Mustang s dílčími, ale zajímavými změnami. Tou nejviditelnější je nová prosklená střecha.
Právě včas, tedy na začátku léta, přijíždí Mustang kupé s možností příplatkové prosklené střechy, za kterou se platí rozumných 1 995 dolarů. Do nabídky se rovněž vrací osmiválcové provedení GT pro otevřenou karosérii.
Prosklená střecha je vyrobena z tvrzeného, kouřového skla a pro potřebné soukromí je zevnitř doplněna ručně ovládanou roletkou. Tato střecha umožňuje jízdu s plně prosluněným interiérem, ovšem při zachování komfortu uzavřeného vozu. Použitý materiál by měl navíc filtrovat až 90 % zdraví škodlivých složek slunečního záření.
Toto zatmavení rovněž redukuje tepelnou zátěž interiéru, čímž jde o řešení nesrovnatelné s běžným kabrioletem. Ekologové zaplesají, že tím klesá také zatížení klimatizační soustavy, motoristé pak ocení fakt, že obkladové materiály budou pomaleji „vadnout“. Povrch skleněné střechy je opatřen zvláštní vinylovou vrstvou, jež posádku izoluje od hluku vznikajícího prouděním vzduchu, okolním prostředím nebo různými vibracemi. Podobnou střechu pro modelový rok Ford nabízí také pro své americké modely Lincoln MKS a MKX a Fordy Flex a Edge.
Pod kapotou se toho mnoho nezměnilo, což řada příznivců komentovala patřičným reptáním. Šesti i osmiválec byly převzaty z předchozího typu pouze s minimem změn a jejich standardní výkonové parametry již neudrží krok s konkurencí. Jednotka 4,0 V6 dává nyní 210 a 4,6 V8 315 koní, což již na úrovni doby není.
Podle dostupných informací se však brzy, zřejmě pro modelový rok 2011, můžeme těšit na radikální změnu, o čemž jsme vás informovali již na tomto místě. Mustang by tak měl hostit nový šestiválec 3,7 l z generace EcoBoost, jenž bude těžit z předností přeplňování a přímého vstřikování benzínu. Mohlo by jít o stejný motor, jaký se nyní nachází pod kapotou Lincolnu MKS. Zde dává výkon 273 koní, což už by bylo o něčem jiném, navíc je docela možné, že pro použití v Mustangu bude výkonová špička ještě zvýšena.
Další informace se zmiňují o tom, že stávající osmiválec bude nahrazen novým „pětilitrem“ a na přední blatníky Mustangu se tak zřejmě vrátí legendární označení 5.0 z generací osmdesátých let. Zřejmě tento motor měl totiž namysli Bill Ford Jr., když předevčírem mluvil na CNBC o čtyřsetkoňovém Mustangu...
Ford skleněnou střechu dodával již pro Mustang předchozí generace modelového roku 2009, nový systém je však vyspělejší.
Ford Mustang 2010