Nyní již známe definitivní informace o tom, jak bude vypadat vrcholné provedení Audi R8. Bez přeplňování se neobejde.
Původní spekulace o tom, že bude použit jen mírně upravený atmosférický desetiválec z Lamborghini Gallardo, vzaly za své a vše je trochu jinak. Pod kapotou se skutečně objeví motor s deseti válci, ale bude přeplňovaný a svůj původ má v modelu Audi RS6. Právě byl dokončen vývoj této jednotky, jež by pro RS8 měla dávat výkon 530 koní, což je o 50 koní méně, než se očekávalo. Centrálně uložen v lehčím voze s nižším těžištěm by však přesto měl být zdrojem ryze sportovních výkonů, zvláště vememe-li v úvahu, že podobně koncipované Gallardo se slabším motorem zrychlí z 0 na 100 km/h pod 4 s.
Výkonný motor ve spojení s upraveným zavěšením a novými brzdami a pneumatikami udělá z vrcholné verze modelu Audi R8 stroj, který budeme moci bez uzardění zařadit do kategorie supersportů. Nasazení RS8 proti Gallardu by podle koncernu VW nemělo být bratrovražedným soubojem, protože německý vůz bude uvnitř prostornější a cenově zamíří k jiným zákazníkům. Ti se však nového klenotu zřejmě jen tak nedočkají. Vzhledem k mimořádné poptávce po vozech R8 automobilka posunula oficiální uvedení nového vozu až na příští rok.
RS8 je jen jednou z prvních modifikací řady R8. Následovat by měly roadster s motorem V8 a roadster s desetiválcem. Přitom je stále ve hře vidlicový vznětový dvanáctiválec, který se objevil v zádi studie Le Mans, jež byla představena jako produkční odkaz na slavné stroje R10 z Le Mans a nabízíme vám ji na snímcích. Problémy by ale mohly být s emisními limity a deformačními zónami v zádi vozu v USA, jež jsou pro řadu R8 stěžejním trhem. Do poslední chvíle se dokonce hovořilo o použití vznětového osmiválce 4,2 l, ale konstruktérům se z něj údajně nepodařilo vykřesat výkon, jenž by byl pro vůz, při zachování rozumné životnosti motoru. odpovídající. Tím byl projekt „první vznětový supersport“ odpískán. Pokud nás ovšem v Ingolstadtu nepřekvapí a nedovedou projekt Le Mans do úspěšného finále...
Audi RS8