Grafik Nikita Chuicko zveřejnil nejnovější ilustrace založené na posledních upoutávkách. Ze Škody Fabia může být opravdu krásné auto! Foto:  Kolesa.ru

Grafik Nikita Chuicko zveřejnil nejnovější ilustrace založené na posledních upoutávkách. Ze Škody Fabia může být opravdu krásné auto! | Foto: Kolesa.ru

Nová fabie v porovnání se současnou generací naroste a stane se největším malým autem na trhu. vzadu se pak poprvé objeví dělené svítilny, jejichž světelný podpis se odklání od pro vozy Škoda dosud typického „céčka“ a připomíná spíše šipky směřující do stran. Foto:  Kolesa.ru

Nová fabie v porovnání se současnou generací naroste a stane se největším malým autem na trhu. vzadu se pak poprvé objeví dělené svítilny, jejichž světelný podpis se odklání od pro vozy Škoda dosud typického „céčka“ a připomíná spíše šipky směřující do stran. | Foto: Kolesa.ru

Zvětšením fabie se přirozeně zvětší i zavazadlový prostor, a to o 50 litrů. Mělo by to tedy celkem dělat 380 litrů. Na čtyřech skicách vidíme grafické návrhy karoserie s velkými koly, které ukazují výrazné boční prolisy a klasický tvar kapoty.  Zdroj: Škoda

Zvětšením fabie se přirozeně zvětší i zavazadlový prostor, a to o 50 litrů. Mělo by to tedy celkem dělat 380 litrů. Na čtyřech skicách vidíme grafické návrhy karoserie s velkými koly, které ukazují výrazné boční prolisy a klasický tvar kapoty.  | Zdroj: Škoda

Jedna z největších premiér letošního roku se začíná blížit. Čtvrtá generace Škody Fabia se nyní ukazuje na designových skicách, čímž chce značka veřejnost nabudit na nadcházející představení. Novinka má být výrazně větší než předchůdce, konkrétně o 111 mm na délku a o 48 mm na šířku. Zdroj: Škoda

Jedna z největších premiér letošního roku se začíná blížit. Čtvrtá generace Škody Fabia se nyní ukazuje na designových skicách, čímž chce značka veřejnost nabudit na nadcházející představení. Novinka má být výrazně větší než předchůdce, konkrétně o 111 mm na délku a o 48 mm na šířku. | Zdroj: Škoda

Zbývající skici podávají bližší představu o nových předních světlometech a zadních svítilnách, které mají být na designu vozu stěžejním prvkem. Třeba LED moduly předních světlometů prý mají připomínat ledové kvádry. Krystalické designové prvky značky pak hledejte v zadních svítilnách. Zdroj: Škoda

Zbývající skici podávají bližší představu o nových předních světlometech a zadních svítilnách, které mají být na designu vozu stěžejním prvkem. Třeba LED moduly předních světlometů prý mají připomínat ledové kvádry. Krystalické designové prvky značky pak hledejte v zadních svítilnách. | Zdroj: Škoda

Nová fabia bude stát na modulární platformě MQB-A0 koncernu VW, na kterém stojí třeba  Volkswagen Polo  či  Seat Ibiza . Automobilka také uvedla, že světová premiéra proběhne v květnu. Zdroj: Škoda

Nová fabia bude stát na modulární platformě MQB-A0 koncernu VW, na kterém stojí třeba Volkswagen Polo či Seat Ibiza. Automobilka také uvedla, že světová premiéra proběhne v květnu. | Zdroj: Škoda

Interiér nové Škody Fabia se ponese v duchu Scaly a Kamiqu. Uprostřed přístrojovky bude velký, volně stojící displej infotainmentu. | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Interiér nové Škody Fabia se ponese v duchu Scaly a Kamiqu. Uprostřed přístrojovky bude velký, volně stojící displej infotainmentu. | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

V nabídce najdeme nové atmosférické a přeplňované litrové motory. Novinkou v nabídce fabie bude čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní). | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

V nabídce najdeme nové atmosférické a přeplňované litrové motory. Novinkou v nabídce fabie bude čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní). | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Maskovaný prototyp neskryl předsazenou masku chladice. Opticky bude téměř kolmo k vozovce jako u Scaly. | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Maskovaný prototyp neskryl předsazenou masku chladice. Opticky bude téměř kolmo k vozovce jako u Scaly. | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Škála nabízených rozměrů disků začne na 14 palcích u verze Active a skončí sedmnáctkami pro Monte Carlo. A to si budete moct připlatit dokonce za osmnáctky.| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Škála nabízených rozměrů disků začne na 14 palcích u verze Active a skončí sedmnáctkami pro Monte Carlo. A to si budete moct připlatit dokonce za osmnáctky.| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Nová Škoda Fabia půspbí dost větší. Narostla přes 4,1 metru a z modelu průměrného vzrůstu je rázem největší malé auto na trhu.| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Nová Škoda Fabia půspbí dost větší. Narostla přes 4,1 metru a z modelu průměrného vzrůstu je rázem největší malé auto na trhu.| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Celková délka poskočila z 3997 mm o 110 na 4107 mm, šířka narostla o 48 mm na 1780 mm a výška naopak klesla o osm milimetrů na hodnotu 1459 mm. | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Celková délka poskočila z 3997 mm o 110 na 4107 mm, šířka narostla o 48 mm na 1780 mm a výška naopak klesla o osm milimetrů na hodnotu 1459 mm. | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Přirozené proporce současné generace tak nabrali ještě větší šmrnc, sebevědomý postoj navíc zdůrazňují širší nápravy – vpředu o 60 mm, vzadu o 50 mm. | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Přirozené proporce současné generace tak nabrali ještě větší šmrnc, sebevědomý postoj navíc zdůrazňují širší nápravy – vpředu o 60 mm, vzadu o 50 mm. | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Maskovaný prototyp neskryl předsazenou masku chladice. Opticky bude téměř kolmo k vozovce jako u Scaly. | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Maskovaný prototyp neskryl předsazenou masku chladice. Opticky bude téměř kolmo k vozovce jako u Scaly. | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Již základní verze dostane světlomety LED, za příplatek pak bude k dispozici verze full LED s adaptivními funkcemi | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Již základní verze dostane světlomety LED, za příplatek pak bude k dispozici verze full LED s adaptivními funkcemi | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Plně diodová alternativa bude dostupná také dozadu. Tam najdeme poprvé dvoudílné svítilny s přidaným trojúhelníkem zabíhajícím do víka kufru.| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Plně diodová alternativa bude dostupná také dozadu. Tam najdeme poprvé dvoudílné svítilny s přidaným trojúhelníkem zabíhajícím do víka kufru.| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Grafika koncových svítilen už netvoří obvyklé „céčko“, připomíná spíš šipky směřující do stran | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Grafika koncových svítilen už netvoří obvyklé „céčko“, připomíná spíš šipky směřující do stran | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Asi nejpřínosnější změnou je ovšem rozvor natažený o plných 94 mm na míru 2564 mm, což je pro srovnání o 52 mm víc než  mívala první novodobá octavia  | Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Asi nejpřínosnější změnou je ovšem rozvor natažený o plných 94 mm na míru 2564 mm, což je pro srovnání o 52 mm víc než mívala první novodobá octavia | Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Nová fabie v porovnání se současnou generací naroste a stane se největším malým autem na trhu. vzadu se pak poprvé objeví dělené svítilny, jejichž světelný podpis se odklání od pro vozy Škoda dosud typického „céčka“ a připomíná spíše šipky směřující do stran. Foto:  Kolesa.ru
Zvětšením fabie se přirozeně zvětší i zavazadlový prostor, a to o 50 litrů. Mělo by to tedy celkem dělat 380 litrů. Na čtyřech skicách vidíme grafické návrhy karoserie s velkými koly, které ukazují výrazné boční prolisy a klasický tvar kapoty.  Zdroj: Škoda
Jedna z největších premiér letošního roku se začíná blížit. Čtvrtá generace Škody Fabia se nyní ukazuje na designových skicách, čímž chce značka veřejnost nabudit na nadcházející představení. Novinka má být výrazně větší než předchůdce, konkrétně o 111 mm na délku a o 48 mm na šířku. Zdroj: Škoda
Zbývající skici podávají bližší představu o nových předních světlometech a zadních svítilnách, které mají být na designu vozu stěžejním prvkem. Třeba LED moduly předních světlometů prý mají připomínat ledové kvádry. Krystalické designové prvky značky pak hledejte v zadních svítilnách. Zdroj: Škoda
30
Fotogalerie

Nová Škoda Fabia na prozatím nejlepších ilustracích. Může z ní být krásné auto!

Premiéra nové generace Škody Fabia je na spadnutí. Grafik Nikita Chuicko zveřejnil nejnovější ilustrace založené na posledních upoutávkách a z fabie může být opravdu krásné auto!

Čtvrtá generace Škody Fabia se poprvé ukáže už za pár dnů. Premiéra hatchbacku, s jehož maskovaným prototypem jsme měli možnost jezdit už na konci února, je naplánována na 4. května a je pravděpodobné, že nám Škoda do té doby naservíruje ještě pár upoutávek. Zatím nejlepší oficiální skici zveřejnila mladoboleslavská značka minulý týden a odpověď grafiků na sebe nechala dlouho čekat. A jak se v minulosti ukázalo, ne vždy jsou takové rendery daleko od reality.

Za nejnovějšími návrhy stojí grafik Nikita Chuicko, který své práce publikuje na serveru Kolesa.ru. Citlivě do nich zapracoval všechny dostupné indicie. Nová fabie v porovnání se současnou generací naroste a stane se největším malým autem na trhu. Příď se nese v duchu čtvrté generace octavie, zatímco vzadu se poprvé objeví dělené svítilny, jejichž světelný podpis se odklání od pro vozy Škoda typického „céčka“ a připomíná spíše šipky směřující do stran.

Nová Škoda Fabia využije platformu MQB A0, na níž už jezdí současný Volkswagen Polo, Seat Ibiza, nebo třeba i Škoda Scala a crossover Škoda Kamiq. Podle prvních dojmů z jízdy s prototypem má nová fabia vzdušnější interiér, více místa je v loktech a především pak vzadu před koleny. Škodovka se chystá nabídnout „kus auta navíc“, což napovídá i objem kufru – 380 litrů v základu je totiž teritorium Volkswagenu Golf, tedy vozu z vyššího segmentu.

Porovnání  generací  Škody Fabia
Model Fabia IV Fabia III Fabia II Fabia I
Délka [mm] 4107 3997 4000 3960
Šířka [mm] 1780 1732 1642 1646
Výška [mm] 1460 1467 1498 1451
Rozvor [mm] 2564 2470 2465 2462
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1525/1509 1463/1457 1433/1426 1419/1408
Objem kufru min/max [mm] 380/1190 330/1150 315/1180 260/1016*
* s rezervním kolem

Nabídku motorů nové fabie jsme podrobně probrali již dříve. Zahrne tříválcové jednotky 1.0 MPi Evo (48 a 59 kW), 1.0 TSI Evo (70 a 81 kW), a konečně dorazí také na daný segment docela silná čtyřválcová patnáctistovka TSI Evo s výkonem 110 kW. Hatchback bude vznikat po boku stávajícího kombíku, Škoda Fabia Combi 4. generace by měla dorazit přibližně za dva roky.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud