Novinka od Mitsubishi je k mání s jediným motorem.
SUV Eclipse Cross si vypůjčilo legendární název od sporťáku devadesátých let a na český trh vstupuje jako pravděpodobně nejžádanější zboží tří diamantů. Těžší to však zezačátku bude mít bez dieselového motoru v nabídce. S manuální převodovkou se navíc ochudíte o některé docela běžné prvky výbavy.
Vybrat si zatím můžete jakýkoli motor, když to bude přeplňovaná patnáctistovka s výkonem 120 kW. Dvoulitrový diesel přijde do nabídky později. K mání je na druhou stranu dvojice převodovek - šestistupňový manuál a CVT s osmi virtuálními stupni. Můžete také pořídit jak předokolku, tak i pohon všech kol. Jak je u japonských automobilek zvykem, na výběr je z většího počtu výbavových stupňů. Všech linie jsou ale "in" - Inform, Invite, Intense a Instyle.
Základem je linie Inform, kterou nepořídíte jinak, než s manuálem a předním pohonem, konkrétně za 549.650 korun. V základu jsou vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, ale také jen plastový volant nebo černé vnitřní kliky dveří. Je tu také tempomat, standardní rádio se čtyřmi reproduktory, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin a automatická jednozónová klimatizace.
Varianta Invite je s tímto motorem o 20.000 dražší, za dalších 50 tisíc můžete mít i převodovku CVT. V této linii už Mitsubishi nabídne přední mlhovky, stříbrné kryty nárazníků, dotykový displej infotainmentu s parkovací kamerou, kožený volant a řadičku, vyhřívaná přední sedadla či šest reproduktorů.
Výbava Intense stojí v základu 599.650 korun, s převodovkou CVT pak 649.750. Zároveň až tehdy se uvolní přístup k pohonu všech kol. Ten se striktně drží s převodovkou CVT. Takový Eclipse pořídíte za 719.850 korun.
Právě a výhradně s nejvyšší motorizací se pojí asistenční systémy jako hlídání slepého úhlu či projíždějících vozů při couvání, ale i Full LED světlomety, sedmipalcový displej infotainmentu či 360stupňový kamerový systém. S těmito prvky tak předokolku nekoupíte. Stejně jako s manuální převodovkou nedostanete head-up displej, touchpad pro ovládání infotainmentu, ba dokonce ani parkovací senzory. Intense pak ve standardu nabídne dvouzónovou klimatizaci či osmnáctipalcové ráfky, a to bez ohledu na převodovku.
Vrcholem je linie Instyle, která ve standardu nabídne výše zmíněné, protože je spojen s automatem a pohonem všech kol, jedinou možnou konfigurací pro tento stupeň. Navíc pak nabídne Hi-Fi Rockford Fostage s devíti reproduktory.
Mitsubishi Eclipse Cross - technická data a české ceny nabízených motorů |
Verze |
1.5 TURBO MIVEC 2WD MT |
1.5 TURBO MIVEC 2WD CVT |
1.5 TURBO MIVEC 4WD CVT |
Zdvihový objem [cm3] |
1499 |
1499 |
1499 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
120/5500 |
120/5500 |
120/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
250/1800-4500 |
250/1800-4500 |
250/1800-4500 |
Převodovka |
6M |
CVT |
CVT |
Max. rychlost [km/h] |
205 |
200 |
200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,3 |
9,3 |
9,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,6 |
6,7 |
7,0 |
Inform [Kč] |
549.900 |
- |
- |
Invite [Kč] |
569.650 |
619.750 |
- |
Intense [Kč] |
599.650 |
649.750 |
719.850 |
Instyle [Kč] |
- |
- |
789.850 |
Prohlédnětě si snímky Mitsubishi Eclipse Cross: