Jeden má Scout, další Alltrack, třetí Allroad (pardon, allroad) a čtvrtý Cross. Recept „přidej trochu plastu, uděláš nový model“ je velmi oblíbený u všech automobilek a aktuálně se do party přidal také Hyundai. Ten svou oplastovanou i20 pojmenoval jako Active. Vyzkoušeli jsme provedení s vrcholným litrovým tříválcem.
Kapitoly článku:
Hyundai nedávno oficiálně uvedl na český trh první letošní novinku, která se jmenuje i20 Active. Možná už víte, o co se zhruba jedná, pokud ne, letmo připomeneme, že se bavíme o oplastovaném hatchbacku i20. Je to přesně ten stejný recept, jaký známe od Alltracků, Scoutů nebo allroadů. Nutno podotknout, že i na tomto Korejci funguje velmi dobře.
„Aktivní“ provedení se od svých „líných“ sourozenců liší především na pohled. Hyundai nasadil plasty kolem celé karoserie a přidal přepracované nárazníky, kde hrají prim stříbrné plasty. Možná jste si všimli, že design předního nárazníku je ve srovnání s klasickou verzí otočený vzhůru nohama. Active má také svůj design litých kol, efektní víčko nádrže, kulatá světla v zadním nárazníku, velké střešní ližiny a o dva centimetry vyšší světlou výšku.
Nové nárazníky, výrazné střešní ližiny a hlavně mnoho plastu. Hyundai i20 Active je klasikou známou ze Scoutů, Alltracků a dalších jim podobných
Abych pravdu řekl, tato oplastovaná provedení se mi z nějakého důvodu líbí, byť jde vlastně o velmi jednoduchý tuning. Platí to také o testované i20 Active, které to podle mého názoru v praxi velmi sluší. Už klasická i20 je vzhledově povedené auto, Active přidá ještě něco navíc. Pokud ale budete tvrdit pravý opak, hádat se s vámi nebudu.
Nová verze modelu i20 se liší také v interiéru, ale změn už není tolik, jako na karoserii. Své místo zde našly oranžové části sedadel, oranžová hlavice řadicí páky a oranžové rámečky kolem výdechů ventilace. To je zhruba vše.
Interiér jako takový dobře známe z předchozích testů. Shodou okolností jsem před touto i20 jezdil také s modernizovanou ix20, která je výrazně starší. Na tomto místě je potřeba uznat, že Hyundai udělal velký pokrok kupředu. Po stránce ergonomie není co vytýkat a také na pohled vypadá vše dobře. Samozřejmě tvrdé plasty zde najdete a rozhodně jich není málo, ale to už k těmto malým hatchbackům tak nějak patří. Vše pak podtrhne výborný multimediální systém.
Interiér se v podstatě nezměnil. Nové jsou zde barevné detaily typu čalounění sedadel, hlavice řadicí páky nebo rámečků u výdechů
Co naopak nepotěší, to je prostor na zadních sedadlech, kterého rozhodně není nepřeberné množství. Model i20 jsme ale už měřili v rámci srovnávacího testu se Škodou Fabia, takže pokud vás zajímá podrobnější hodnocení prostoru pro cestující i zavazadelníku, odkážu vás na starší test.
Vrcholný tříválec
Spojení „vrcholný litrový tříválec“ zní jako nějaká zlomyslná slovní hříčka, jenže taková je realita dnešní doby a velmi pravděpodobně i budoucnost malých hatchbacků. U modelu i20 Active se má situace tak, že Hyundai u nás nabízí pouze dva motory. Slabší benzinová čtrnáctistovka disponuje parametry 74 kW (100 koní) a 134 Nm, výkonnější provedení 1.0 T-GDI, které je předmětem tohoto testu, má o 20 koní více a nabídne 172 Nm. Nic jiného si u Active nekoupíte.
Hyundai úmyslně nenabízí nic většího a rozhodně nic dieselového, a to z jednoduchého důvodu. Active údajně míří na malá SUV, přestože je to klasický hatchback. Takto má ve své nabídce trumf v podobě trochu nižší ceny. Dieselová verze už by byla moc drahá a tak trochu by postrádala smysl. Mimochodem Hyundai časem přijde i s klasickým malým SUV, takže je současná i20 Active pouze přechodným náhradníkem.
Přeplňovaný litrový tříválec je vlastně vrcholem nabídky tohoto modelu. Výkonu má dost, dynamika je velmi slušná, ale jsou zde i některé nevýhody
Pokud se budeme bavit o základních vlastnostech litrového tříválce, pak je vše v tom nejlepším pořádku. Motor je při jízdě tichý, kultivovaný a výkonu má dost na to, aby i20 Active rozparádil na nepředpisové dálniční rychlosti. Věřte tomu, nebo ne, na dálnici není problém přehlédnout, že jedete 150 km/h.
Nejvíce se tomuto modelu líbí jízda ustálenou rychlostí do 120 km/h, kdy motor naplno vybalí své přednosti korunované zajímavou spotřebou. Pokud takto pojedete, možná se i přiblížíte slibované spotřebě 5,1 l/100 km. I když na tyto hodnoty se dostanete spíše při rychlostech kolem 80 km/h. Potíže spojené s tříválcem se začnou objevovat v momentě, kdy po něm budete chtít něco jiného než klidnou jízdu.
Atraktivní design
Bohatá výbava
Výborná ergonomie
Dynamika litrového motoru
Citelné vibrace na volnoběh
Velmi rychle rostoucí spotřeba
Méně komfortní oproti klasické i20
Kromě vzhledu nenabízí nic navíc
7 /10