Ano, kempovat se dá i s vozem měřícím na délku jen 3 945 mm a širokým 1 690 mm. Pro srovnání, současná Škoda Fabia je dlouhá 4 108 mm se šířkou 1780 mm. EletricBrands

Ano, kempovat se dá i s vozem měřícím na délku jen 3 945 mm a širokým 1 690 mm. Pro srovnání, současná Škoda Fabia je dlouhá 4 108 mm se šířkou 1780 mm. | EletricBrands

Užitnou hodnotu dohání Xbus výškou 1990 mm. Výrobce dokonce udává, že je připraven vytvořit zázemí pro dvě osoby. EletricBrands

Užitnou hodnotu dohání Xbus výškou 1990 mm. Výrobce dokonce udává, že je připraven vytvořit zázemí pro dvě osoby. | EletricBrands

To je dáno chytrým zvětšením vnitřního prostoru pomocí výsuvných částí na zádi a střeše. Prostřední část nabídne kromě trpasličí lavice také dřez s tekoucí vodou, výsuvný stolek a varnou desku. EletricBrands

To je dáno chytrým zvětšením vnitřního prostoru pomocí výsuvných částí na zádi a střeše. Prostřední část nabídne kromě trpasličí lavice také dřez s tekoucí vodou, výsuvný stolek a varnou desku. | EletricBrands

V tomto prostoru je možné se pohodlně postavit. Na palubě dále najdeme lednici, televizi, nádrž na čerstvou vodu a solární panely schopné dodat 800 W energie za hodinu. Xbus je tím pádem soběstačný.  Večer si dvojice dobrodruhů vysune část zádě a sklopením lavičky vytvoří komfortní místo na spaní. EletricBrands

V tomto prostoru je možné se pohodlně postavit. Na palubě dále najdeme lednici, televizi, nádrž na čerstvou vodu a solární panely schopné dodat 800 W energie za hodinu. Xbus je tím pádem soběstačný.  Večer si dvojice dobrodruhů vysune část zádě a sklopením lavičky vytvoří komfortní místo na spaní. | EletricBrands

Busík je standardně dodáván s pohonem všech kol, přičemž elektromotory poskytují maximální výkon 56 kW s točivým momentem 1200 Nm. Soustavu doplňuje vyspělý systém rekuperace. EletricBrands

Busík je standardně dodáván s pohonem všech kol, přičemž elektromotory poskytují maximální výkon 56 kW s točivým momentem 1200 Nm. Soustavu doplňuje vyspělý systém rekuperace. | EletricBrands

Základní 10kWh baterie poskytuje dojezd 200 km. Pokud plánujete delší cesty, můžete si připlatit za 30kWh verzi prodlužující dojezd na 600 km. EletricBrands

Základní 10kWh baterie poskytuje dojezd 200 km. Pokud plánujete delší cesty, můžete si připlatit za 30kWh verzi prodlužující dojezd na 600 km. | EletricBrands

Výlety do hůře přístupných oblastí zvládne terénní verze, která má zvětšenou světlou výšku uprostřed z 239 mm na rozsah od 279-299 mm. To přináší i lepší nájezdové úhly.  Může být také dovybavena světelnou rampou, plastovou ochranou blatníků a předním rámem. EletricBrands

Výlety do hůře přístupných oblastí zvládne terénní verze, která má zvětšenou světlou výšku uprostřed z 239 mm na rozsah od 279-299 mm. To přináší i lepší nájezdové úhly.  Může být také dovybavena světelnou rampou, plastovou ochranou blatníků a předním rámem. | EletricBrands

Může být také dovybavena světelnou rampou, plastovou ochranou blatníků a předním rámem. EletricBrands

Může být také dovybavena světelnou rampou, plastovou ochranou blatníků a předním rámem. | EletricBrands

O Xbus je značný zájem, automobilka již eviduje 16 019 předobjednávek, přičemž poslední je ze Španělska. Asi není překvapením, že karavan je zdaleka nejdražší. EletricBrands

O Xbus je značný zájem, automobilka již eviduje 16 019 předobjednávek, přičemž poslední je ze Španělska. Asi není překvapením, že karavan je zdaleka nejdražší. | EletricBrands

Zatímco základní holá karoserie (dvoumístný valník) vyjde na 433 000 Kč, za karavan dáte minimálně 735 000 Kč. Terénní verze pak vyjde na 789 000 Kč. EletricBrands

Zatímco základní holá karoserie (dvoumístný valník) vyjde na 433 000 Kč, za karavan dáte minimálně 735 000 Kč. Terénní verze pak vyjde na 789 000 Kč. | EletricBrands

První vozy dorazí k zákazníkům příští rok. EletricBrands

První vozy dorazí k zákazníkům příští rok. | EletricBrands

Užitnou hodnotu dohání Xbus výškou 1990 mm. Výrobce dokonce udává, že je připraven vytvořit zázemí pro dvě osoby. EletricBrands
To je dáno chytrým zvětšením vnitřního prostoru pomocí výsuvných částí na zádi a střeše. Prostřední část nabídne kromě trpasličí lavice také dřez s tekoucí vodou, výsuvný stolek a varnou desku. EletricBrands
V tomto prostoru je možné se pohodlně postavit. Na palubě dále najdeme lednici, televizi, nádrž na čerstvou vodu a solární panely schopné dodat 800 W energie za hodinu. Xbus je tím pádem soběstačný.  Večer si dvojice dobrodruhů vysune část zádě a sklopením lavičky vytvoří komfortní místo na spaní. EletricBrands
Busík je standardně dodáván s pohonem všech kol, přičemž elektromotory poskytují maximální výkon 56 kW s točivým momentem 1200 Nm. Soustavu doplňuje vyspělý systém rekuperace. EletricBrands
11
Fotogalerie

Karavan pro dva menší než Škoda Fabia? Ano! Neuvěříte, co vše se do něj vejde!

Výrobce elektromobilů EletricBrands pojal kempování v minimalistickém, avšak stále komfortním stylu. Xbus zaveze dvojici cestovatelů i do hůře přístupných míst.

Německá automobilka EletricBrands pojala elektromobilitu v zajímavém mikro stylu. V roce 2018 vzniknul nápad postavit elektrický busík, u něhož by si zákazník mohl vybrat nejen karosářskou variantu (9 typů), ale také dvě provedení šasi. Výrobce loni představil čtyřmístnou verzi se zadní korbou. Tentokrát se rozhodl potěšit milovníky kempování v přírodě.

Ano, kempovat se dá i s vozem měřícím na délku jen 3945 mm a širokým 1690 mm. Pro srovnání, současná Škoda Fabia je dlouhá 4108 mm se šířkou 1780 mm. Užitnou hodnotu dohání Xbus výškou 1990 mm. Výrobce dokonce udává, že je připraven vytvořit zázemí pro dvě osoby.

To je dáno chytrým zvětšením vnitřního prostoru pomocí výsuvných částí na zádi a střeše. Prostřední část nabídne kromě trpasličí lavice také dřez s tekoucí vodou, výsuvný stolek a varnou desku. V tomto prostoru je možné se pohodlně postavit. Na palubě dále najdeme lednici, televizi, nádrž na čerstvou vodu a solární panely schopné dodat 800 W energie za hodinu. Xbus je tím pádem soběstačný.  Večer si dvojice dobrodruhů vysune část zádě a sklopením lavičky vytvoří komfortní místo na spaní.

Busík je standardně dodáván s pohonem všech kol, přičemž elektromotory poskytují maximální výkon 56 kW s točivým momentem 1200 Nm. Soustavu doplňuje vyspělý systém rekuperace. Základní 10kWh baterie poskytuje dojezd 200 km. Pokud plánujete delší cesty, můžete si připlatit za 30kWh verzi prodlužující dojezd na 600 km. Výlety do hůře přístupných oblastí zvládne terénní verze, která má zvětšenou světlou výšku uprostřed z 239 mm na rozsah od 279-299 mm. To přináší i lepší nájezdové úhly.  Může být také dovybavena světelnou rampou, plastovou ochranou blatníků a předním rámem. V obou případech dostanete nezávislé zavěšení kol.

O Xbus je značný zájem, automobilka již eviduje 16.019 předobjednávek, přičemž poslední je ze Španělska. Asi není překvapením, že karavan je zdaleka nejdražší. Zatímco základní holá karoserie (dvoumístný valník) vyjde na 433.000 Kč, za karavan dáte minimálně 735.000 Kč. Terénní verze pak vyjde na 789.000 Kč. První vozy dorazí k zákazníkům příští rok.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud