DS3 je laděn do sportovna /DS3

DS3 je laděn do sportovna /DS3

Zajímavě je řešen B sloupek /DS3

Zajímavě je řešen B sloupek /DS3

Vůz může mít shrnovací střechu /DS3

Vůz může mít shrnovací střechu /DS3

/DS3

/DS3

Palubní deska v DS3 využívá netradiční materiály /DS3

Palubní deska v DS3 využívá netradiční materiály /DS3

/DS4

/DS4

/DS4

/DS4

/DS4

/DS4

DS5 hrálo léta roli vlajkové lodi /DS5

DS5 hrálo léta roli vlajkové lodi /DS5

Palubní deska a ovladače jsou hodně netradiční /DS5

Palubní deska a ovladače jsou hodně netradiční /DS5

Barevné sladění v DS7 Crossback je dokonalé /DS7 Crossback

Barevné sladění v DS7 Crossback je dokonalé /DS7 Crossback

/DS7 Crossback

/DS7 Crossback

/DS7 Crossback

/DS7 Crossback

AMG SLS zaujalo opětovným použití "křídlatých dveří"

AMG SLS zaujalo opětovným použití "křídlatých dveří"

Auto působilo hodně nekompromisně

Auto působilo hodně nekompromisně

Interiér ale nabídl i slušnou dávku pohodlí

Interiér ale nabídl i slušnou dávku pohodlí

AMG GT bylo přece jen méně ultimativní

AMG GT bylo přece jen méně ultimativní

Přesto jsou jeho parametry úctyhodné

Přesto jsou jeho parametry úctyhodné

Interiér se opět posunul směrem k luxusu

Interiér se opět posunul směrem k luxusu

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Mercedes-AMG GT 4-Door

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Alpine A 110

Ford Fiesta Vignale

Ford Fiesta Vignale

Interiér Fordu (Mondeo) Vignale

Interiér Fordu (Mondeo) Vignale

Na zádi označení modelů chybí

Na zádi označení modelů chybí

Exteriér zdobí řada chromovaných prvků

Exteriér zdobí řada chromovaných prvků

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Cupra e-Racer

Zajímavě je řešen B sloupek /DS3
Vůz může mít shrnovací střechu /DS3
/DS3
Palubní deska v DS3 využívá netradiční materiály /DS3
84
Fotogalerie

Nové značky ve světě aut: Přehled počinů pro milovníky luxusu i sportování

Znalci automobilové historie dobře vědí, že v zejména v průběhu 20. století vzniklo i zaniklo mnoho výrobců automobilů. 21. století pak přináší nový trend - členění v rámci tradičních značek.

Letošní ženevský autosalon je prvním, kde se prezentuje nová značka Cupra, kterou stvořil španělský Seat. Pokračuje tak trend, kdy se výrobci snaží více cílit na určitou skupiny zákazníků. V tomto případě těch sportovně orientovaných. Podobných počinů se v posledních letech objevila řada. Za jeden z prvních lze považovat projekt DS francouzského Citroënu.

Mimochodem, právě, DS je typickým příkladem jak se označení pro novou značku vybírá. Prakticky vždy jde o jméno nebo verzi vozu, která zákazníkům dlouhodobě utkvěla v paměti díky jisté výjimečnosti.

Pojďme si nyní připomenout, jaké značky tohoto typu v poslední době vznikly, a jaké jsou jejich záměry:

1) DS

V roce 2009 to bylo trošku překvapení. Během finanční krize značka Citroën oznámila, že představí nové modely, které budou označeny písmeny DS po vzoru kultovního modelu z roku 1955.

Tak se o rok později skutečně stalo. Postupně přišly na svět modely DS3, DS4, DS5. Jejich konstrukce sice vycházela z běžných modelů Citroënů, lišily se však doplňky v exteriéru i luxusním pojetím interiéru.

V roce 2014 přišel další postupný krok. Název Citroën z označení modelů zcela zmizel a vlastník prohlásil, že má za cíl zaútočit na pozice německých prémiových značek. Tedy Audi, BMW a Mercedes-Benz. Zatím posledním představeným sériovým modelem je SUV DS7 Crossback.

Jelikož se ale DS má v hierarchii koncernu dostat na nejvyšší úroveň - tedy i na Peugeot, není vůbec vyloučené, že se v sériový vůz přetaví třeba i koncept sportovního vozu DS E-Tense Concept.

 

Pokračování 2 / 6

2) AMG

Značka AMG vloni oslavila 50. výročí. Současně v té době otevřela i první samostatné showroomy. Už tedy nestačí pouze určitá část prostoru v klasických autosalonech značky s třícípou hvězdou. Současně se začínají prezentovat i vlastní  modely. Zásadní změna ve vnímání loga AMG se odehrála na přelomu minulého a tohoto desetiletí. Do té doby totiž divize Mercedes-Benz z Affalterbachachu pouze upravovala zpravidla tradiční modely tříd C a E směrem k většímu výkonu a sportovnějším jízdním vlastnostem.

Po sportovních kupé či roadstererech SLS a GT má letos v Ženevě premiéru i první čtyřdveřový vůz, který divize AMG zkonstruovala. Využívá sice některá konstrukční řešení jako nedávno představená nová generace vozu CLS, ale z větší části jde o svébytný automobil. Samozřejmě s pozoruhodnými výkonovými parametry. Například maximální rychlost činí 315 kilometrů v hodině.

 

Pokračování 3 / 6

3) Alpine

V listopadu 2012 oznámili představitelé francouzské automobilky Renault, že po sedmnácti letech vzkřísí značku Alpine. Nejprve vznikly speciály pro okruhové závodění, ale v loňském roce se konečně ukázala i sériová verze modelu A 110. Na sklonu roku s letopočtem 2017 se spustila také sériová výroba v závodě ve městě Dieppe.

Alpine se bude prodávat ve vlastních showroomech. Bohužel však Česká republika není na seznamu těch nejdůležitějších trhů, a tak v současné době není známo, kdy bude možné Alpine koupit také na území České republiky.

Sporťák A 110 nebude jediným modelem. Prakticky jistý již je také sportovně-užitkový vůz. Představení by se mělo odehrát během příštího roku.

Pokračování 4 / 6

4) Vignale

V roce 2014 prozradil Ford, že hodlá nabízet luxusnější verze svých vozů s logem Vignale. Šel na to stejně jako francouzský Citroën. Připravil si tedy speciální nabídku laků, designů kol a přepracoval interiér tak, aby působil luxusněji. Pod kapotu se dostaly pouze ty nejvýkonnější motory.

Jako první vůz s tímto označením se představilo mondeo. Na karosérii však už jméno tohoto tohoto tradičního modelu nefiguruje. Ford při té příležitosti oznámil, že dokončování těchto verzí mondea probíhá vždy ručně a oproti běžným variantám tohoto modelu podstupují navíc 100 (!) kontrol kvality

Následovaly modely S-Max, Kuga, Galaxy či Edge. Posledním přírůstkem do rodiny Vignale je nová fiesta. Lze ovšem předpokládat, že také nadcházející

Pokračování 5 / 6

5) Polestar

V polovině loňského roku oznámila automobilka Volvo Cars, kterou vlastní čínská firma Geely, že přeměňuje svoji "ladičskou" firmu Polestar (českým ekvivalentem je hvězda Polárka) na plnohodnotnou značku s vlastním logem.

Do čela značky byl ustanoven šéfdesignér Thomas Ingenlath, který má ve svém životopisu zaznamenanou rovněž kariéru v mladoboleslavské automobilce Škoda.

Pár měsíců poté již Polestar poskytlo fotografie a první informace o modelu Polestar 1. Půjde o luxusní kupé s výkonem 600 koní, které dohromady dávají zážehový agregát vpředu a dvojice elektromotorů vzadu. Jde o plug-in hybrid, jehož baterie umožní čistě elektrický dojezd 150 kilometrů. Auto se začne vyrábět příští rok, krátce poté by měl být k mání i elektrický sedan konkurující vozu Tesla Model 3. Třetím potvrzeným modelem je SUV Polestar 3. 

Polestary by se také neměly prodávat do vlastnictví. Půjde vždy o pronájem. Objednávky navíc budou probíhat výhradně po internetu.

Pokračování 6 / 6

6) Cupra

To, že si Seat dovolí investovat do vytvoření nového brandu Cupra, tušil jen málokdo. Tato značka se totiž až nedávno vymanila ze ztráty. Faktem ovšem je, že jméno Cupra se zejména ve spojení se současnou generací modelu Leon stalo pojmem.

Cupra bude označení pro sportovní verze klasických aut této značky. Vždy se bude jednat o provedení s těmi nejvýkonnějšími motory, s upraveným podvozkem a rovněž designem.

Prvním představeným vozem je SUV Ateca, které pohání stejný přeplňovaný čtyřválec s výkonem 300 koní, jaký pracuje pod kapotou Seatu Leon Cupra. Cupra se nepochybně chystá i pro příští generaci Leonu. Naopak verze Cupra odvozená z ibizy se s největší pravděpodobností v této generaci nabízet nebude.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud