Říká se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Mazda6 a Škoda Superb to jednoznačně dokazují. I když oba míří do stejného segmentu, v praxi se od sebe dost výrazně liší.
Kapitoly článku:
Jestli chcete v kategorii kombíků střední třídy vybírat svůj budoucí automobil, máte dnes poměrně solidní nabídku poměrně zajímavých aut. Těžko byste ale hledali dva vyhraněnější soupeře, než jakými jsou Škoda Superb Combi a Mazda6 Wagon. Každý prezentuje úplně jiný pohled na svět, respektive na přání a potřeby zákazníka. Tak jak: Máte raději pořádný kufr, nebo hledáte kvalitní jízdní vlastnosti?
Přesně o tomto celý srovnávací test totiž bude. Mazda u všech svých současných modelů vycházejících z techniky Skyactiv preferuje heslo „jezdec a kůň jsou jedno“, což má symbolizovat fakt, že si každý model této značky snadno osedláte a bude vás bavit s ním jezdit. Z toho také vychází konstrukce auta.
Škoda Superb Combi sází jednoznačně na prostor, Mazda6 Wagon na jízdní vlastnosti. Po kterém z nich sáhnete raději je především otázka vašich priorit
Například zatímco ostatní tlačí přední sloupky co nejvíce dopředu, aby vznikla co největší kabina, Mazda je klidně posune dozadu, aby vznikla delší kapota, lepší proporce, zajímavější vzhled a aby řidič seděl pokud možno uprostřed auta. Minimálně na pohled musíte uznat, že tato taktika svůj smysl má. Škoda jde na věc jinak.
Modely mladoboleslavské značky obecně sází na prostor a na litry v zavazadelníku. Ať už si koupíte cokoliv, zejména pak Octavii a Superb, vždy dostanete vzhledem k dané kategorii prostor a zavazadelník, který se klidně může měřit s automobily z vyšší kategorie. Jinak řečeno, Škodovky musí být největší. Soupeři to samozřejmě ví, takže se i oni mezigeneračně zvětšují, ale Škoda musí být ještě větší. Jsem zvědav, kam tato taktika dojde. Nelze se zvětšovat donekonečna, jinak by Škoda musela časem vyrábět něco jako kloubové kombi.
Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Vnější rozměry |
Model |
Škoda Superb Combi |
Mazda6 Wagon |
Rozdíl |
Délka (mm) |
4856 |
4805 |
51 |
Šířka bez zrcátek (mm) |
1864 |
1840 |
24 |
Výška (mm) |
1577 |
1477 |
100 |
Rozvor náprav (mm |
2841 |
2750 |
91 |
Superb Combi se zkrátka mezigeneračně zvětšil, takže pořád patří mezi největší v segmentu kombíků střední třídy. Mazdu6 Wagon přerůstá ve všech směrech. Je delší, širší, vyšší, má větší rozvor náprav i objemnější zavazadelník.
Nový Superb Combi se designově povedl, ale vedle Mazdy je to trochu nuda. Vzhled japonského kombi obecně stojí za pozornost. Na trhu už je tento vůz několik let, ale pořád vypadá velice dobře
Jak už asi víte, do testu nám dorazily varianty osazené naftovými čtyřválci se shodným udávaným maximálním výkonem 110 kW (150 k), s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Tabulkově opět vítězí Superb, a to jak po stránce dynamiky, tak co do udávané spotřeby.
Kdybychom měli věřit oficiálním faktům, můžeme test rovnou ukončit, protože Superb jasně vítězí. Praxe je ale trochu jiná. Jaká?
Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD vs. Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4: Základní údaje |
|
Mazda6 Wagon |
Škoda Superb Combi |
Objem motoru |
2191 cm3 |
1968 cm3 |
Nejvyšší výkon |
110 kW (150 k) |
110 kW (150 k) |
Při otáčkách |
4500 ot./min |
3500-4000 ot./min |
Nejvyšší točivý moment |
380 Nm |
340 Nm |
Při otáčkách |
1800-2600 ot./min |
1750-3000 ot./min |
Zrychlení 0-100 km/h |
9,5 s |
9,1 s |
Maximální rychlost |
201 km/h |
213 km/h |
Hmotnost |
1589 kg |
1625 kg |