Ford Focus RS, který se veřejnosti poprvé ukázal na londýnské autoshow již před několika měsíci, si snad nemusíme nějak zvlášť představovat. I přesto si připomeňme pár základních specifikací tohoto nejsilnějšího člena Fordí rodiny: Focusu RS bije pod kapotou přeplňovaný 2,5 litrový pětiválec Duratec s výkonem 220 kW/300 koní, který bohatě stačí nato, aby z klidu na stovku dostal tento vůz již za 5,9 vteřin, a aby dosáhl maximální rychlosti 263 km/h. Sériová verze se od prototypu odlišuje jen v některých detailech, ovšem po technické stránce zůstalo všechno stejné, takže počítat můžeme se speciálním samosvorem Quaife, pohonem přední nápravy a zavěšením kol RevoKnuckle.
Ford nyní při příležitosti začátku prodejů vypustil do světa i další snímky zachytávající tento vůz a to už i v jiné, než světlozelené barvě. I nadále ale platí, že tato barva je jednoznačně nejoblíbenější, což potvrzuje i množství objednávek s tímto odstínem.
Tip: Podrobnější představení Fordu Focus RS si můžete přečíst zde.
Ford Focus RS v modré...
...a v zelené
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost