Luxusní SUV začne svou evropskou pouť v Norsku. Odtud se pak rozšíří i do ostatních států.
Další čínskou automobilkou, která se s osobními automobily chystá na evropský trh, je automobilový chameleon BYD. V jeho portfoliu najdete vedle osobních vozů i autobusy a užitkové vozy. Společnost nyní zveřejnila novou strategii vstupu na evropský trh a můžeme si tak udělat obrázek o tom, co nás čeká.
Předně půjde o elektrické středně velké SUV Tang, které do Evropy zavítá v aktuální druhé generaci. Verze EV600 s 82,8kWh baterií a dojezdem na jedno nabití 520 km (dle NEDC) dorazí do Evropy již tento rok. Prvním trhem, na kterém se objeví, bude Norsko. Tento severní stát je s infrastrukturou elektromobilů zřejmě tím nejpokrokovějším, začátek prodejů právě zde tak dává největší smysl.
První generace tohoto vozu se na domácím trhu prodávala jako plug-in hybrid. Druhá generace z roku 2018 se už ale nabízí i jako zcela elektrický vůz pro pět až sedm pasažérů s jedním elektromotorem na každé nápravě. Kombinovaný výkon činí 483 koní. Pokud spojí tyto celkem slušné atributy s nízkou cenou, mohl by se Tang prodávat jako teplé housky na krámě.
Cena pro Evropu zatím není známá. Na domácím trhu se ale v přepočtu pohybuje pod milionem korun. Součástí expanze do Evropy budou i aktualizovaná vlna užitkových vozů. To tu ale nebude nic nového, BYD prodává nákladní vozy a autobusy v Evropě již od roku 2012.
Další čínské elektrické SUV, které se letos podívá do Evropy, je i Aiways U5. Kusy určené pro Evropu se začnou vyrábět až v červenci. První zákazníci by se svých vozů měli dočkat tento srpen.
Galerie doplněna o interiér spalovací verze vozu.