Po první skice interiéru nám Škoda předkládá i skici exteriéru. Naživo uvidíme první elektromobil značky na platformě MEB už 1. září. Zdroj: Škoda

Po první skice interiéru nám Škoda předkládá i skici exteriéru. Naživo uvidíme první elektromobil značky na platformě MEB už 1. září. | Zdroj: Škoda

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po  Superbu  pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. Zdroj: Škoda

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po Superbu pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. | Zdroj: Škoda

Škoda Enyaq iV, první elektromobil domácí automobilky na koncernové  platformě MEB , se naplno odhalí 1. září při světové premiéře v Praze. Škodovka již před časem spustila proces postupného lákání a dokonce nás pozvala na jízdy s maskovanými prototypy. Na konci minulého měsíce pak zveřejnila skicu interiéru, kterou nyní doplnila i o skici zevnějšku. Zdroj: Škoda

Škoda Enyaq iV, první elektromobil domácí automobilky na koncernové platformě MEB, se naplno odhalí 1. září při světové premiéře v Praze. Škodovka již před časem spustila proces postupného lákání a dokonce nás pozvala na jízdy s maskovanými prototypy. Na konci minulého měsíce pak zveřejnila skicu interiéru, kterou nyní doplnila i o skici zevnějšku. | Zdroj: Škoda

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po  Superbu  pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. Zdroj: Škoda

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po Superbu pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. | Zdroj: Škoda

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a  SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV . Zdroj: Škoda

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV. | Zdroj: Škoda

Jak jsme uvedli již  v prvních jízdních dojmech s prototypy , bude vzdušný a s maximálním důrazem na prostor. Zdroj: Škoda

Jak jsme uvedli již v prvních jízdních dojmech s prototypy, bude vzdušný a s maximálním důrazem na prostor. | Zdroj: Škoda

Tradiční přístrojový štít nečekejte. Vzhledem k tomu, co všechno musíte v elektromobilu vidět před sebou, si vystačíte s malým displejem před volantem a head-up displejem s rozšířenou realitou, který už nabízejí třeba vozy Mercedes-Benz či  elektromobil Volkswagen ID.3 . Zdroj: Škoda

Tradiční přístrojový štít nečekejte. Vzhledem k tomu, co všechno musíte v elektromobilu vidět před sebou, si vystačíte s malým displejem před volantem a head-up displejem s rozšířenou realitou, který už nabízejí třeba vozy Mercedes-Benz či elektromobil Volkswagen ID.3. | Zdroj: Škoda

Enyaq iV bude také čtyřkolka, přední a zadní náprava si však spolu budou „povídat“ elektronickou cestou, jak tomu je například u vozů Tesla. Zdroj: Škoda

Enyaq iV bude také čtyřkolka, přední a zadní náprava si však spolu budou „povídat“ elektronickou cestou, jak tomu je například u vozů Tesla. | Zdroj: Škoda

SUV s délkou 4648 mm vsadí na zcela nový koncept interiéru, daný možnostmi platformy s bateriemi umístěnými v podlaze a bez středového tunelu, který dosud měly vozy Škoda kvůli pohonu 4x4. Zdroj: Škoda

SUV s délkou 4648 mm vsadí na zcela nový koncept interiéru, daný možnostmi platformy s bateriemi umístěnými v podlaze a bez středového tunelu, který dosud měly vozy Škoda kvůli pohonu 4x4. | Zdroj: Škoda

Nákresy, které dala Škoda k dispozici, ukazují vůz zase v jiné perspektivě. Poprvé si tak můžeme udělat obrázek o celkové podobě vozu a nedomýšlet si ji z polepených testovacích mul. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Nákresy, které dala Škoda k dispozici, ukazují vůz zase v jiné perspektivě. Poprvé si tak můžeme udělat obrázek o celkové podobě vozu a nedomýšlet si ji z polepených testovacích mul. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV se před pár dny „převlékla“ ze signifikantní zelené do nové bílé kamufláže. Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV se před pár dny „převlékla“ ze signifikantní zelené do nové bílé kamufláže. | Foto: Škoda Auto

Celosvětová premiéra v Praze nebude pro Škodu nic nového. V loňském roce si zde stejný „koncert“ odehrála i nová Octavia. Foto: Škoda Auto

Celosvětová premiéra v Praze nebude pro Škodu nic nového. V loňském roce si zde stejný „koncert“ odehrála i nová Octavia. | Foto: Škoda Auto

Na Enyaqu iV se můžeme těšit na nové designové prvky, které naznačí budoucí směr značky. Foto: Škoda Auto

Na Enyaqu iV se můžeme těšit na nové designové prvky, které naznačí budoucí směr značky. | Foto: Škoda Auto

Thomas Schäfer, nový předseda představenstva značky, vidí v elektromobilech budoucnost. Foto: Škoda Auto

Thomas Schäfer, nový předseda představenstva značky, vidí v elektromobilech budoucnost. | Foto: Škoda Auto

Značku chce tedy tímto směrem i nadále směřovat, včetně silného zaměření na digitalizaci. Foto: Škoda Auto

Značku chce tedy tímto směrem i nadále směřovat, včetně silného zaměření na digitalizaci. | Foto: Škoda Auto

Aktuálně najdete v nabídce značky jen jediný elektromobil, kterým je Škoda Citigoe iV. Foto: Škoda Auto

Aktuálně najdete v nabídce značky jen jediný elektromobil, kterým je Škoda Citigoe iV. | Foto: Škoda Auto

Vedle elektromobilů sází Škodovka i na plug-in hybridy. Najdete ho v nové octavii i superbu. Foto: Škoda Auto

Vedle elektromobilů sází Škodovka i na plug-in hybridy. Najdete ho v nové octavii i superbu. | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV bude již čtvrtým SUV naší domácí značky. Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV bude již čtvrtým SUV naší domácí značky. | Foto: Škoda Auto

Bude tak stát po boku modelů Kamiq, Karoq a Kodiaq. Foto: Škoda Auto

Bude tak stát po boku modelů Kamiq, Karoq a Kodiaq. | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV bude jediným vozem s technikou platformy MEB, který bude vyráběný mimo Německo. Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV bude jediným vozem s technikou platformy MEB, který bude vyráběný mimo Německo. | Foto: Škoda Auto

O platformu MEB mají ale zájem i další automobilky. Foto: Škoda Auto

O platformu MEB mají ale zájem i další automobilky. | Foto: Škoda Auto

Třeba americký Fisker se netají s tím, že platformu použil pro svůj koncept Ocean. Nakonec by ji rád viděl i v sériové výrobě. Foto: Škoda Auto

Třeba americký Fisker se netají s tím, že platformu použil pro svůj koncept Ocean. Nakonec by ji rád viděl i v sériové výrobě. | Foto: Škoda Auto

Koncern Volkswagen již dříve oznámil, že by platformu rád poskytl i jiným výrobcům. Foto: Škoda Auto

Koncern Volkswagen již dříve oznámil, že by platformu rád poskytl i jiným výrobcům. | Foto: Škoda Auto

Bohužel se ale spálil, když ji poskytl společnosti, která záhy zkrachovala. Foto: Škoda Auto

Bohužel se ale spálil, když ji poskytl společnosti, která záhy zkrachovala. | Foto: Škoda Auto

V době premiéry nové Škody Enyaq iV již půjde vůz předobjednat. Foto: Škoda Auto

V době premiéry nové Škody Enyaq iV již půjde vůz předobjednat. | Foto: Škoda Auto

Uvedení na trh bude následovat na začátku příštího roku. Foto: Škoda Auto

Uvedení na trh bude následovat na začátku příštího roku. | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Vedle elektrifikované octavie Maier zmiňoval modely Citigoe iV a Superb iV, tedy současnost, a lákal na Enyaq iV, blízkou budoucnost. Během toho se na obrazovce krátce objevila silueta SUV, z níž jsme se snažili dostat co nejvíce. Zdroj: Škoda

Vedle elektrifikované octavie Maier zmiňoval modely Citigoe iV a Superb iV, tedy současnost, a lákal na Enyaq iV, blízkou budoucnost. Během toho se na obrazovce krátce objevila silueta SUV, z níž jsme se snažili dostat co nejvíce. | Zdroj: Škoda

Enyaq zasáhl český internet tak silně, že se několikrát dostal i do vyhledávacích trendů Seznamu. Přitom jeho první minuty slávy mohly nastat už v úterý, kdy Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto, ve videu prezentoval Škodu Octavia RS iV. Zdroj: Škoda

Enyaq zasáhl český internet tak silně, že se několikrát dostal i do vyhledávacích trendů Seznamu. Přitom jeho první minuty slávy mohly nastat už v úterý, kdy Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto, ve videu prezentoval Škodu Octavia RS iV. | Zdroj: Škoda

Začalo to  elektrickým konceptem Vision iV  a skončí to produkční Škodou Enyaq. Právě takto se bude jmenovat první sériově vyráběné elektrické SUV mladoboleslavské značky. | Škoda Enyaq Zdroj: Škoda

Začalo to elektrickým konceptem Vision iV a skončí to produkční Škodou Enyaq. Právě takto se bude jmenovat první sériově vyráběné elektrické SUV mladoboleslavské značky. | Škoda Enyaq | Zdroj: Škoda

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po  Superbu  pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. Zdroj: Škoda
Škoda Enyaq iV, první elektromobil domácí automobilky na koncernové  platformě MEB , se naplno odhalí 1. září při světové premiéře v Praze. Škodovka již před časem spustila proces postupného lákání a dokonce nás pozvala na jízdy s maskovanými prototypy. Na konci minulého měsíce pak zveřejnila skicu interiéru, kterou nyní doplnila i o skici zevnějšku. Zdroj: Škoda
Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po  Superbu  pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. Zdroj: Škoda
Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a  SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV . Zdroj: Škoda
66
Fotogalerie

Škoda Enyaq iV na oficiálních skicách. Tvůrce ji přirovnává ke kosmické lodi

Po první skice interiéru nám Škoda předkládá i skici exteriéru. Naživo uvidíme první elektromobil značky na platformě MEB už 1. září.

Škoda Enyaq iV, první elektromobil domácí automobilky na koncernové platformě MEB, se naplno odhalí 1. září při světové premiéře v Praze. Škodovka již před časem spustila proces postupného lákání, a dokonce nás pozvala na jízdy s maskovanými prototypy. Na konci minulého měsíce pak zveřejnila skicu interiéru, kterou nyní doplnila i o skici zevnějšku.

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po modelu Superb pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. Nákresy, které dala Škoda k dispozici, ukazují vůz zase v jiné perspektivě. Poprvé si tak můžeme udělat obrázek o celkové podobě vozu a nedomýšlet si ji z polepených testovacích mul.

Při představení skici interiéru poskytla Škoda krátký rozhovor s Norbertem Weberem, vedoucím oddělení Design interiéru a Color & Trim. Nyní poskytla i rozhovor s Karlem Neuholdem, vedoucím designu exteriéru. Rozhovor v původním znění najdete níže, stejně jako krátké video.

Enyaq iV je prvním vozem značky Škoda postaveným na modulární elektrifikované platformě. Jak se tímto modelem dále rozvíjí designový jazyk značky?

Karl Neuhold: I v případě modelu Enyaq iV sázíme na emocionální designový jazyk značky Škoda, kterým se vyznačují už modely Scala, Kamiq a nová, čtvrtá generace modelu Octavia. Také pro model Enyaq iV jsou typické výrazné linie, čisté plochy a krystalické prvky, vyzdvihující um českých sklářů. Jeho proporce se ovšem liší od těch, které jsou známé u našich dosavadních SUV: Enyaq iV má kratší příď a protaženou linii střechy. Působí tak velmi dynamickým dojmem a proměňuje vůz na prostornou, tiše plující, kosmickou loď.

Škoda Enyaq iV: Srovnání rozměrů
Model Škoda Enyaq Škoda Kodiaq Škoda Octavia Combi VW ID.3
Délka [mm] 4648 4697 4689 4261
Šířka [mm] 1877 1882 1829 1809
Výška [mm] 1618 1660 1468 1552
Rozvor [mm] 2765 2791 2686 2765
Objem kufru [l] 585/1711 835/2065 640/1700 385/-

Jak byste souhrnně popsal design prvního vozu značky Škoda vyvinutého jako čistě elektrický vůz?

Neuhold: Design vozu Enyaq iV je progresivní, vyvážený a sebevědomý. Nové proporce mu dodávají mimořádnou dynamiku i velkorysou prostornost. Velká kola a velká světlá výška mu dodávají mohutný vzhled vozu SUV.

Co je pro Vás osobně nejvýraznějším prvkem v designu vozu Enyaq iV?

Neuhold: Jednoznačně příď. I u našich elektrických vozů vědomě sázíme na výraznou masku, která je výrazným identifikačním rysem značky. V případě vozu Enyaq iV je maska protažená výrazně dopředu a je vzpřímenější, což umocňuje vzhled silného vozu. Pozornost jistě upoutají také Matrix-LED hlavní světlomety a světla pro denní svícení.

Škoda Enyaq iV: Možnosti nabíjení dle zvolené verze
Verze  50/55 kWh  60/62 kWh  80/82 kWh  80X/82 kWh  RS/82 kWh
AC proud 2,3 kW
AC proud 7,2 kW 
AC proud 11 kW  x
DC proud 50 kW 
DC proud 100 kW  x
DC proud 125 kW  x x
AC: střídavý proud, DC: stejnosměrný proud

Jaké jsou největší rozdíly v designu exteriéru mezi elektrickým vozem, postaveným na MEB platformě, a vozem se spalovacím motorem?

Neuhold: Rozdíly spočívají ve výšce vozu a v délce předních a zadních převisů. V případě platformy MEB jsou baterie umístěné v podlaze vozu, což ušetří místo. Díky tomu je karoserie o něco vyšší. Celý dojem se však vybalancuje delším rozvorem náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zabírají ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem méně místa, což umožňuje kratší převisy vpředu a vzadu. Karoserie vozu Enyaq iV je delší, a navíc velmi aerodynamická, což pozitivně ovlivňuje dojezd. Hodnota cx od 0,27 je pro SUV této velikosti působivý výsledek.

Škoda Enyaq iV: Technická data verzí se zadním pohonem
Verze 50 60 80
Kapacita akulumátorů 55 kWh 62 kWh 82 kWh
Zadní synchronní elektromotor 109 kW, 220 Nm 132 kW, 310 Nm 150 kW, 310 Nm
Dojezd dle měření WLTP 340 km 380 km 500 km
Zrchlení 0-100 km/h 11,5 s 9,0 s 8,8 s
Maximální rychlost 160 km/h 160 km/h 160 km/h
Hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu 0/0 kg 750/1000 kg

Co dělá z vozu ENYAQ iV ve Vašich očích typický vůz značky Škoda?

Neuhold: Enyaq iV ztělesňuje všechny přednosti a silné stránky vozů Škoda a představuje důležitý krok k trvale udržitelné budoucnosti společnosti. Spojuje prostornost, všestrannost a „Simply Clever“ nápady. Současně nabízí překvapivé a chytré funkce. Je to vůz pro aktivní život i rodinu; hodí se i na dlouhé cesty. To vše z něj dělá dokonalého společníka pro každý den.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud