BMW již oficiálně předvádí novou generaci řady 4 Coupé. Diskuze o designu mohou započít...
Někomu se bude líbit, někomu zaručeně ne, každopádně ale BMW u nové generace řady 4 Coupé vstupuje do ještě rozporuplnějších vod než v případě diskuzí o macatých ledvinkách modernizované řady 7. V kontextu s velkou a podlouhlou mřížkou chladiče BMW zmiňuje stará kupé jako 3.0 CSi nebo 328, z nichž si do současnosti bere řada 4 inspiraci.
S pohledem na design je jasné, že od základu ve formě sedanu řady 3 se kupé výrazně odlišuje i tvarem světlometů a jednoduše svým výrazem na přídi, zatímco záď silně připomíná velké kupé řady 8, ať už kompletní linií svažující se střechy, grafikou a tvarem svítilen nebo prolisy v zadním nárazníku.
Nová čtyřka narostla vůči staré generaci o 128 mm (4768 mm) do délky, širší je o 27 mm (1852 mm) a rozvor byl zvětšen o 41 mm (2851 mm). S výškou 1383 mm je pak novinka o 57 mm nižší než sedan řady 3 – tomu ostatně pomohlo i snížení podvozku o 21 mm, přičemž oproti sedanu má kupé také o 23 mm širší rozchod kol vpředu i vzadu.
Změny na podvozku pokračují upravenou geometrií, specificky naladěnými tlumiči, tužšími silentbloky nebo novými stabilizátory na pření i zadní nápravě. BMW jednoduše chtělo, aby kupé působilo sportovněji i za volantem. V nabídce je pak k mání i příplatkový M Sport podvozek nebo M podvozek s adaptivními tlumiči.
V interiéru se na druhou stranu mnoho nemění. Architektura je nám už známá, před řidičem je standardně digitální přístrojový štít, nový je ovšem sportovní volant čalouněný kůží a samozřejmě zadní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy. Dozadu se vejde dvojice pasažérů.
Vrcholnou verzí řady 4 (do příchodu plnohodnotné M4) bude varianta M440i xDrive, která využije třílitrový řadový šestiválec s pomocí 48V mild-hybridního systému. Jednotka nabídne výkon 275 kW (374 koní) a bude výhradně spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive.
U této verze čekejte také standardní nasazení sportovního M diferenciálu, účinnější M Sport brzdy nebo lehká 18palcová kola. Samozřejmě oproti slabším variantám bude M440i xDrive vyšperkováno M Sport paketem exteriéru s agresivnějšími nárazníky a dalšími sportovní doplňky. V galerii najdete i porovnání standardní verze řady 4 a M Performance modelu.
Nabídku tedy později doplní i pár dvoulitrových benzinových čtyřválců – ve verzi 420i (135 kW/184 k) a 430i (190 kW/258 k) čistě s pohonem zadních kol, zatímco mild-hybridní dvoulitrový diesel ve 420d (140 kW/190 k) bude k dostání i s pohonem všech kol. U všech motorizací je pak standardem osmistupňová automatická převodovka. V březnu 2021 chce nakonec BMW uvést pár šestiválcových dieselů 430d xDrive a výkonné M440d xDrive (rovněž mild-hybridy).
Uvedení na trh v říjnu letošního roku nicméně povede zmíněné nejvýkonnější M440i xDrive. Cenovky zatím BMW neodhalilo.