V Citroënu měli asi zajímavou poradu, když schválili tuto netradiční přestavbu užitkového Berlinga. Citroën

V Citroënu měli asi zajímavou poradu, když schválili tuto netradiční přestavbu užitkového Berlinga. | Citroën

Práce byly svěřeny designérovi Davidu Obendorferovi ze studia Caselani, který dříve pro Citroën navrhl již dva vozy  podobného ražení. Citroën

Práce byly svěřeny designérovi Davidu Obendorferovi ze studia Caselani, který dříve pro Citroën navrhl již dva vozy  podobného ražení. | Citroën

V roce 2017 načrtl novou podobu Jumperu, aby odpovídala historickému modelu Type H a o tři roky později stejným způsobem přestavěl Jumpy/SpaceTourer jako vzpomínku na Type HG. Citroën

V roce 2017 načrtl novou podobu Jumperu, aby odpovídala historickému modelu Type H a o tři roky později stejným způsobem přestavěl Jumpy/SpaceTourer jako vzpomínku na Type HG. | Citroën

Nyní třetici ve stejném duchu a z rýsovacího plátna stejného autora doplňuje i úspěšné Berlingo. Citroën

Nyní třetici ve stejném duchu a z rýsovacího plátna stejného autora doplňuje i úspěšné Berlingo. | Citroën

To dle předpokladů vzpomíná na 2CV Fourgonnette AU vyráběné od roku 1951. Citroën

To dle předpokladů vzpomíná na 2CV Fourgonnette AU vyráběné od roku 1951. | Citroën

Pro studio i automobilku to byla velká výzva, protože oba vozy mají jen pramálo společných proporcí. Citroën

Pro studio i automobilku to byla velká výzva, protože oba vozy mají jen pramálo společných proporcí. | Citroën

Historická dodávka má naproti krátkému převisu dlouhou kapotu a nákladový prostor je opticky oddělen od kabiny. Wheelsage

Historická dodávka má naproti krátkému převisu dlouhou kapotu a nákladový prostor je opticky oddělen od kabiny. | Wheelsage

Přední část je úplně nová a tvoří ji na míru vyrobené díly z laminátu. Citroën

Přední část je úplně nová a tvoří ji na míru vyrobené díly z laminátu. | Citroën

Díky tomu se mohly přizpůsobit tvarům původního rámu, ke kterému jsou upevněny nově vytvořenými příchytkami se šrouby. Citroën

Díky tomu se mohly přizpůsobit tvarům původního rámu, ke kterému jsou upevněny nově vytvořenými příchytkami se šrouby. | Citroën

Dominantou přídě je rozměrná chromovaná maska s velkým logem značky, zatímco kapota přijala nový tvar se spodním zúžením a typický vlnitý povrch. Citroën

Dominantou přídě je rozměrná chromovaná maska s velkým logem značky, zatímco kapota přijala nový tvar se spodním zúžením a typický vlnitý povrch. | Citroën

Vkusně se povedlo napodobit původní nárazník, který místo chromovaného povrchu nese bílý lak. Nakonec, chromovaných prvků najdeme dost na zbytku vozu. Citroën

Vkusně se povedlo napodobit původní nárazník, který místo chromovaného povrchu nese bílý lak. Nakonec, chromovaných prvků najdeme dost na zbytku vozu. | Citroën

Do vysokých blatníků se podařilo v horní části integrovat reliéfní drážky, které u modelu 2CV sloužily k odvětrávání motoru. Citroën

Do vysokých blatníků se podařilo v horní části integrovat reliéfní drážky, které u modelu 2CV sloužily k odvětrávání motoru. | Citroën

Design vlnitého plechu najdeme po celém boku, ale vzhledem k technické náročnosti jde pouze o laminátovou skořápku připevněnou k původní karoserii. Citroën

Design vlnitého plechu najdeme po celém boku, ale vzhledem k technické náročnosti jde pouze o laminátovou skořápku připevněnou k původní karoserii. | Citroën

Vzadu zaujmou kulaté světlomety a malá okénka dvoukřídlých dveří. Citroën

Vzadu zaujmou kulaté světlomety a malá okénka dvoukřídlých dveří. | Citroën

Zatímco 2CV Fourgonnette AU mohlo v 1,88 m3 velkém nákladovém prostoru převážet průměrnou rychlostí 40 až 50 km/h jen 250 kg nákladu, moderní sourozenec si nechá naložit až tunu. Citroën

Zatímco 2CV Fourgonnette AU mohlo v 1,88 m3 velkém nákladovém prostoru převážet průměrnou rychlostí 40 až 50 km/h jen 250 kg nákladu, moderní sourozenec si nechá naložit až tunu. | Citroën

Je ale potřeba říci, že nákladový prostor má objem 4,4 m3.  Citroën

Je ale potřeba říci, že nákladový prostor má objem 4,4 m3.  | Citroën

Kromě třech sedadel v přední části je díky kabině Extenso možné po sklopení sedadla spolujezdce získat užitečnou délku až 309 cm. Citroën

Kromě třech sedadel v přední části je díky kabině Extenso možné po sklopení sedadla spolujezdce získat užitečnou délku až 309 cm. | Citroën

Bude také rychlejší díky modernímu vznětovému motoru 1.5 BlueHDi. Alternativou je benzinová 1.2 PureTech. V obou případech využívá vůz automatickou převodovku. Citroën

Bude také rychlejší díky modernímu vznětovému motoru 1.5 BlueHDi. Alternativou je benzinová 1.2 PureTech. V obou případech využívá vůz automatickou převodovku. | Citroën

K dispozici je také elektrická verze s dojezdem 275 km a schopností nabití na 80 % za 30 minut. Citroën

K dispozici je také elektrická verze s dojezdem 275 km a schopností nabití na 80 % za 30 minut. | Citroën

Řízení usnadňuje 18 technologií asistenčních systémů řízení a řada digitálních technologií.   Citroën

Řízení usnadňuje 18 technologií asistenčních systémů řízení a řada digitálních technologií.   | Citroën

Původní 2CV Fourgonnette AU vstoupilo na trh v roce 1951 a o tři roky později přišel nástupce v podobě 2CV AZU. Wheelsage

Původní 2CV Fourgonnette AU vstoupilo na trh v roce 1951 a o tři roky později přišel nástupce v podobě 2CV AZU. | Wheelsage

Lidový van vydržel s několika modernizacemi ve výrobě až do roku 1987 a celkem sjelo z výrobních linek téměř 1 247 000 kusů. Wheelsage

Lidový van vydržel s několika modernizacemi ve výrobě až do roku 1987 a celkem sjelo z výrobních linek téměř 1 247 000 kusů. | Wheelsage

Berlingo je rovněž průkopníkem s bohatou historií datovanou k roku 1996. Citroën

Berlingo je rovněž průkopníkem s bohatou historií datovanou k roku 1996. | Citroën

Ve třech generacích bylo vyrobeno více než 1 891 196 kusů a v roce 2013 se stal prvním modelem své třídy vybaveným čistě elektrickým pohonem. Citroën

Ve třech generacích bylo vyrobeno více než 1 891 196 kusů a v roce 2013 se stal prvním modelem své třídy vybaveným čistě elektrickým pohonem. | Citroën

Práce byly svěřeny designérovi Davidu Obendorferovi ze studia Caselani, který dříve pro Citroën navrhl již dva vozy  podobného ražení. Citroën
V roce 2017 načrtl novou podobu Jumperu, aby odpovídala historickému modelu Type H a o tři roky později stejným způsobem přestavěl Jumpy/SpaceTourer jako vzpomínku na Type HG. Citroën
Nyní třetici ve stejném duchu a z rýsovacího plátna stejného autora doplňuje i úspěšné Berlingo. Citroën
To dle předpokladů vzpomíná na 2CV Fourgonnette AU vyráběné od roku 1951. Citroën
24
Fotogalerie

Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette byl dobrým nápadem i noční můrou. Karoserie v retro stylu byla skutečnou výzvou

Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette vzpomíná na ikonu řemeslníků z padesátých let. Při vývoji se tým pěkně zapotil.

V Citroënu měli asi zajímavou poradu, když schválili tuto netradiční přestavbu užitkového Berlinga. Jenže když se ohlédneme do minulosti, návrat k „vlnitému“ retro stylu není pro značku úplnou novinkou. Práce byly svěřeny designérovi Davidu Obendorferovi ze studia Caselani, který dříve pro Citroën navrhl již dva vozy  podobného ražení. V roce 2017 načrtl novou podobu jumperu, aby odpovídala historickému modelu Type H a o tři roky později stejným způsobem přestavěl modely Jumpy/SpaceTourer jako vzpomínku na Type HG.

Nyní třetici ve stejném duchu a z rýsovacího plátna stejného autora doplňuje i berlingo. To dle předpokladů vzpomíná na 2CV Fourgonnette AU vyráběné od roku 1951. Pro studio i automobilku to byla velká výzva, protože oba vozy mají jen pramálo společných proporcí.

Historická dodávka má naproti krátkému převisu dlouhou kapotu a nákladový prostor je opticky oddělen od kabiny. Při přestavbě Berlinga se proto tým rozhodl spíše zachytit celkový dojem, než dodržet proporce originálu.

Přední část je úplně nová a tvoří ji na míru vyrobené díly z laminátu. Díky tomu se mohly přizpůsobit tvarům původního rámu, ke kterému jsou upevněny nově vytvořenými příchytkami se šrouby. Dominantou přídě je rozměrná chromovaná maska s velkým logem značky, zatímco kapota přijala nový tvar se spodním zúžením a typický vlnitý povrch. Ducha moderní doby přinášejí částečně integrovaná přední světla s chromovanou ozdobou. Vkusně se povedlo napodobit původní nárazník, který místo chromovaného povrchu nese bílý lak. Nakonec, chromovaných prvků najdeme dost na zbytku vozu.

Do vysokých blatníků se podařilo v horní části integrovat reliéfní drážky, které u modelu 2CV sloužily k odvětrávání motoru. Pro zachování užitkového vzhledu lidového vozu zvolili tvůrci plechová kola se středovou poklicí.

Design vlnitého plechu najdeme po celém boku, ale vzhledem k technické náročnosti jde pouze o laminátovou skořápku připevněnou k původní karoserii. Vzadu zaujmou kulaté světlomety a malá okénka dvoukřídlých dveří. Díky moderním materiálům je již nehyzdí dříve silné gumové těsnění.

Pod stylovým kabátkem je to moderní Citroën Berlingo, jak jej známe. Zatímco 2CV Fourgonnette AU mohlo v 1,88 m3 velkém nákladovém prostoru převážet průměrnou rychlostí 40 až 50 km/h jen 250 kg nákladu, moderní sourozenec si nechá naložit až tunu. Je ale potřeba říci, že nákladový prostor má objem 4,4 m3. Kromě třech sedadel v přední části je díky kabině Extenso možné po sklopení sedadla spolujezdce získat užitečnou délku až 309 cm.

Bude také rychlejší díky modernímu vznětovému motoru 1.5 BlueHDi. Alternativou je benzinová jedna-dvojka PureTech. V obou případech využívá vůz automatickou převodovku. K dispozici je také elektrická verze s dojezdem 275 km a schopností nabití na 80 % za 30 minut. Řízení usnadňuje 18 technologií asistenčních systémů řízení a řada digitálních technologií.  

Původní 2CV Fourgonnette AU vstoupilo na trh v roce 1951 a o tři roky později přišel nástupce v podobě 2CV AZU. Lidový van vydržel s několika modernizacemi ve výrobě až do roku 1987 a celkem sjelo z výrobních linek téměř 1.247.000 kusů.

Berlingo je rovněž průkopníkem s bohatou historií datovanou k roku 1996. Ve třech generacích bylo vyrobeno více než 1.891.196 kusů a v roce 2013 se stal prvním modelem své třídy vybaveným čistě elektrickým pohonem. Přinesl také mnoho inovací jako sezení pro tři osoby v přední části, elektronickou parkovací brzdu a v poslední generaci také indikátor přetížení.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud