Je to pro vás dostatečné objasnění, nebo jde o vyvracení předchozích tvrzení, že za ukončením produkce těchto modelů jsou emise, WLTP a Dieselgate?
Procházíme si velkou změnou automobilového průmyslu. Na trh nastupují čím dál více elektrifikované vozy, do jejichž vývoje tečou miliardy eur. Do ústraní se dostávají vznětové motory, které i přes fakt, že jsou nejčistší v historii, lidé už podle všeho moc nechtějí.
Stejně je tomu i u Porsche. Tam hrál diesel vždy druhé housle a mnohem větší potenciál u něj má nyní právě elektřina. Respektive tady dává větší smysl, protože elektrifikace pomáhá i rychlosti, kdežto diesel i přes masivní točivý moment vzrušující moc není.
Dokazuje to i fakt, že v roce 2017 se prodalo pouze 12 % vozů Porsche se vznětovým motorem pod kapotou. V tom samém období se poptávka na hybridní model Panamera zvedla o 63 %. Pozitivní vliv na průměrné emise CO2 jsou tedy už jen příjemným bonusem, nikoliv důvodem.
Proto nenajdete od února minulého roku v nabídce žádný diesel. V srpnu téhož roku pak došlo k rozhodnutí, že se tento druh spalovacího motoru již nevrátí. Porsche však nyní zdůrazňuje, že na toto rozhodnutí nemá absolutně žádný vliv dřívější aféra s manipulací softwaru u těchto motorů. Všichni asi víte, o čem je řeč.
Všechno je to prý čistě o změně trhu. Lidé chtějí elektrifikaci a vznětové motory upozaďují. Alespoň tak je tomu u Porsche a dává to vzhledem k jeho pozici na trhu smysl. Jenže automobilka Porsche byla do aféry s manipulací softwaru také namočena a dokonce musela zaplatit pokutu v přepočtu 13 miliard korun.
Nynější tvrzení se tak zdá jako pokus o očištění minulých chyb. Investice šesti miliard eur do vývoje a práce pro dalších 1200 lidí v „elektroautomobilovém“ průmyslu v příštím roce tomu mají také pomoci.