Roztomilý roadster od Mazdy byste asi nepovažovali za ideální základ k přestavbě na schopný off-road, jistý nadšenec z USA však tuto mentalitu ničí způsobem „když se chce, tak to jde“.
Většina majitelů Mazdy MX-5 by se nejraději proháněla na točivých okreskách, tomuto nadšenci do japonského roadsteru z Chicaga se ovšem tento způsob využívání svého auta zřejmě přejedl. Koupil si proto další exemplář první generace MX-5, který rozsáhle upravil na schopný teréňák.
YouTuber pod přezdívkou Gingium si již řádně upravil svou dosavadní „Miatu“ pro jízdu na silnici, přestavba dalšího kusu na off-road tak byla úplným opakem dřívějších vylepšení. Hlavně pokud tedy mluvíme o podvozku, který najednou neputoval k zemi, ale byl pořádně zvýšen. A nová kola samozřejmě nedostala nízkoprofilové „šlupky“, ale velké „kamenodrtiče“ značky Maxxis.
Pokračovalo se na karoserii, kde byly vyříznuty a rozšířeny blatníky vozu, na příď se umístil robustní trubkový nárazník, víko kufru dostalo držák plnohodnotné rezervy a na pevnou střechu byla umístěna zahrádka pro kanystry benzínu a světelnou rampu. V průběhu přestavby MX-5 změnila svou černou barvu na armádní šedozelenou.
Jelikož musí mít každý správný off-road šnorchl, podomácku vyrobený kus dostala i Mazda, přičemž pod kapotou se majitel rozhodl čtyřválec vybavit kompresorovým kitem od Jackson Racing. Pár koní a Nm navíc se během řádění v terénu určitě hodí. Nakonec byl částečně upraven i interiér, kam se nastěhovaly skořepiny a palubní deska je proti odleskům flockována jako u závodních aut.
Celou přestavbu a testy v terénu pak Gingium shrnul do jednoho šestiminutového videa…
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5