BMW iX3 se bude v Číně vyrábět i pro ostatní světové trhy.
Výroba nových aut v Číně je nejen levnější, ale také povinná. To když je tam automobilka chce i prodávat - podle čínských zákonů tak může činit jen podnik alespoň z poloviny vlastněný čínskou společností. Jenže trend se velmi pomalu začíná obracet.
Auta vyrobená v Číně už jsou v některých případech i exportním artiklem. Vždyť i my jsme již testovali první české Volvo S90 vyrobené v Číně. Nyní se k podobnému kroku chystá i BMW. Nepůjde však o masovou záležitost. V roce 2020 má začít produkce elektrické verze BMW X3 s malým "i" před názvem.
Ze společného podniku BMW a Brilliance v čínském Shenyangu se budou tyto vozy rozvážet po celém světě, včetně našeho trhu. Zde automobilka produkuje dvě třetiny všech BMW pro čínský trh, doplní standardní X3, která je tu ovšem rozvážena pouze po Číně, kde příští rok chtějí udat 530 tisíc aut.
BMW iX3 stojí na modulární platformě, která umožní snadné zabudování elektrické hnací soustavy. Dovolí zástavbu pohonu předních, zadních i všech kol, podle toho, kde bude umístěn elektrický motor. V případě iX3 se bavíme již o páté generaci elektromotoru, který podle oficiálních informací poskytuje více než 200 kW výkonu.
Energie k němu proudí z akumulátoru o využitelné kapacitě přes 70 kWh, díky možnosti nabíjení s příkonem 150 kWh máte podle oficiálních informací „plnou" zhruba za půl hodiny. Cílem je elektrický dojezd překračující vzdálenost 400 kilometrů, a to už podle nového měřicího cyklu WLTP. Původ ústrojí není neznámý. Vychází z konceptu iNext, jehož sériová verze bude představena v roce 2021.