Konečně jsme se dočkali a Nissan představuje vizi nástupce sportovního kupé 370Z. Na retro hledí i po stránce techniky.
S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme! Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).
Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků, které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.
Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech. S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.
Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec. Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissan drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu. Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.
Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce. I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infiniti Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW). Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.
Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane. Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.