Hyundai i20 Active je novinkou na českém trhu

Hyundai i20 Active je novinkou na českém trhu

Do testu jsme dostali silnější provedení osazené motorem 1.0 T-GDI

Do testu jsme dostali silnější provedení osazené motorem 1.0 T-GDI

Verze Active je něco jako korejský Scout. Hlavní roli zde hrají plasty

Verze Active je něco jako korejský Scout. Hlavní roli zde hrají plasty

Oproti klasické i20 má přední nárazník design ve tvaru písmene A. Neoplastovaná i20 používá naopak V

Oproti klasické i20 má přední nárazník design ve tvaru písmene A. Neoplastovaná i20 používá naopak V

Samozřejmostí jsou oplastované blatníky a lišty na dveřích

Samozřejmostí jsou oplastované blatníky a lišty na dveřích

Také vzadu najdeme více plastu a navíc dvě kulatá světla v nárazníku

Také vzadu najdeme více plastu a navíc dvě kulatá světla v nárazníku

Interiér přidává barevné detaily

Interiér přidává barevné detaily

Třeba řadicí páku...

Třeba řadicí páku...

...rámečky kolem výdechů ventilace...

...rámečky kolem výdechů ventilace...

...nebo část čalounění na předních i zadních sedadlech

...nebo část čalounění na předních i zadních sedadlech

Místa vzadu je tak akorát

Místa vzadu je tak akorát

Pracoviště řidiče je na úrovni. Ergonomie v podstatě nemá chybu

Pracoviště řidiče je na úrovni. Ergonomie v podstatě nemá chybu

Multimediální systém s navigací dostanete v rámci paketu Style, který stojí 70 000 Kč. Pracuje výborně

Multimediální systém s navigací dostanete v rámci paketu Style, který stojí 70 000 Kč. Pracuje výborně

Litrový přeplňovaný tříválec má dost výkonu a naftový charakter

Litrový přeplňovaný tříválec má dost výkonu a naftový charakter

Kdo jede v klidu, bude jezdit za málo. Rychlejší tempo nebo větší zátěž fofrem zvedne spotřebu

Kdo jede v klidu, bude jezdit za málo. Rychlejší tempo nebo větší zátěž fofrem zvedne spotřebu

Hyundai i20 Active koupíte pouze s benzinovými motory. Diesel se u této verze nenabízí

Hyundai i20 Active koupíte pouze s benzinovými motory. Diesel se u této verze nenabízí

Active má vyšší podvozek a jiné tlumiče

Active má vyšší podvozek a jiné tlumiče

Jiné tlumiče ale neznamenají pohodlnější podvozek. Active je naopak tvrdší

Jiné tlumiče ale neznamenají pohodlnější podvozek. Active je naopak tvrdší

A to je charakteristika, která se u auta mířícího mimo zpevněné komunikace moc nehodí

A to je charakteristika, která se u auta mířícího mimo zpevněné komunikace moc nehodí

V zatáčkách si Active počíná jistě

V zatáčkách si Active počíná jistě

Při rychlejší jízdě vás brzy začne rozčilovat pomalá odezva na plyn

Při rychlejší jízdě vás brzy začne rozčilovat pomalá odezva na plyn

Kdo si připlatí, ten dostane také diodová zadní světla

Kdo si připlatí, ten dostane také diodová zadní světla

I stříbrné střešní ližiny...

I stříbrné střešní ližiny...

...nebo výrazné víčko nádrže jsou součástí verze Active

...nebo výrazné víčko nádrže jsou součástí verze Active

Hyundai i20 Active je vždy spojen s manuálem, automat je této verzi také zapovězen

Hyundai i20 Active je vždy spojen s manuálem, automat je této verzi také zapovězen

Mimo zpevněné komunikace to chce s rozmyslem. Active totiž má stejný podvozek jako klasické varianta. Žádné díly se nezesilovaly

Mimo zpevněné komunikace to chce s rozmyslem. Active totiž má stejný podvozek jako klasické varianta. Žádné díly se nezesilovaly

Testovaný vůz dostal sedmnáctipalcové disky, které mu náramně sluší

Testovaný vůz dostal sedmnáctipalcové disky, které mu náramně sluší

I ty měly svůj nemalý podíl na horším komfortu cestování

I ty měly svůj nemalý podíl na horším komfortu cestování

Active je na pohled velmi zajímavý hatchback, který se bude líbit

Active je na pohled velmi zajímavý hatchback, který se bude líbit

Problém je, že cena testovacího tříválcového exempláře přesáhla půl milionu korun

Problém je, že cena testovacího tříválcového exempláře přesáhla půl milionu korun

A za tyto peníze si už můžete koupit nějakou čtyřkolku, která bude mimo silnice mnohem užitečnější

A za tyto peníze si už můžete koupit nějakou čtyřkolku, která bude mimo silnice mnohem užitečnější

Active zatím v segmentu B-SUV zaskakuj. Klasické malé SUV značky Hyundai teprve přijde

Active zatím v segmentu B-SUV zaskakuj. Klasické malé SUV značky Hyundai teprve přijde

Přístrojový štít je jednoduchý a přehledný

Přístrojový štít je jednoduchý a přehledný

Multimediální systém funguje výborně

Multimediální systém funguje výborně

I navigace funguje výborně

I navigace funguje výborně

Vše pracuje rychle...

Vše pracuje rychle...

...ovládání je přehledné...

...ovládání je přehledné...

...a samozřejmě nechybí český překlad

...a samozřejmě nechybí český překlad

Active může mít i automatickou klimatizaci...

Active může mít i automatickou klimatizaci...

...nebo vyhřívaný volant

...nebo vyhřívaný volant

Nechybí ani tempomat

Nechybí ani tempomat

a vrcholné provedení má rovněž bezklíčkový přístup a startování tlačítkem

a vrcholné provedení má rovněž bezklíčkový přístup a startování tlačítkem

Manuální šestistupňová převodovka je celkem přesná

Manuální šestistupňová převodovka je celkem přesná

V interiéru najdeme mnoho tvrdých plastů

V interiéru najdeme mnoho tvrdých plastů

Oplastované verze vypadají vždy velmi dobře, výjimkou není ani Active

Oplastované verze vypadají vždy velmi dobře, výjimkou není ani Active

Zavazadelník se samozřejmě nijak nezměnil

Zavazadelník se samozřejmě nijak nezměnil

Pod dnem je ještě přihrádka a pod přihrádkou dojezdová rezerva

Pod dnem je ještě přihrádka a pod přihrádkou dojezdová rezerva

Nic většího než sedmnáctky se nenabízí

Nic většího než sedmnáctky se nenabízí

Velké disky snadno přijdou v terénu k újmě. Větší riziko jim ale bude hrozit při jízdě po městě

Velké disky snadno přijdou v terénu k újmě. Větší riziko jim ale bude hrozit při jízdě po městě

Zadní diody vypadají velmi pěkně

Zadní diody vypadají velmi pěkně

Do testu jsme dostali silnější provedení osazené motorem 1.0 T-GDI
Verze Active je něco jako korejský Scout. Hlavní roli zde hrají plasty
Oproti klasické i20 má přední nárazník design ve tvaru písmene A. Neoplastovaná i20 používá naopak V
Samozřejmostí jsou oplastované blatníky a lišty na dveřích
50
Fotogalerie

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Jeden má Scout, další Alltrack, třetí Allroad (pardon, allroad) a čtvrtý Cross. Recept „přidej trochu plastu, uděláš nový model“ je velmi oblíbený u všech automobilek a aktuálně se do party přidal také Hyundai. Ten svou oplastovanou i20 pojmenoval jako Active. Vyzkoušeli jsme provedení s vrcholným litrovým tříválcem.

Kapitoly článku:


Hyundai nedávno oficiálně uvedl na český trh první letošní novinku, která se jmenuje i20 Active. Možná už víte, o co se zhruba jedná, pokud ne, letmo připomeneme, že se bavíme o oplastovaném hatchbacku i20. Je to přesně ten stejný recept, jaký známe od Alltracků, Scoutů nebo allroadů. Nutno podotknout, že i na tomto Korejci funguje velmi dobře.

„Aktivní“ provedení se od svých „líných“ sourozenců liší především na pohled. Hyundai nasadil plasty kolem celé karoserie a přidal přepracované nárazníky, kde hrají prim stříbrné plasty. Možná jste si všimli, že design předního nárazníku je ve srovnání s klasickou verzí otočený vzhůru nohama. Active má také svůj design litých kol, efektní víčko nádrže, kulatá světla v zadním nárazníku, velké střešní ližiny a o dva centimetry vyšší světlou výšku. 

_DSC1232.jpg_DSC1233.jpg_DSC1238.jpg_DSC1240.jpg_DSC1241.jpg_DSC1243.jpgNové nárazníky, výrazné střešní ližiny a hlavně mnoho plastu. Hyundai i20 Active je klasikou známou ze Scoutů, Alltracků a dalších jim podobných 

Abych pravdu řekl, tato oplastovaná provedení se mi z nějakého důvodu líbí, byť jde vlastně o velmi jednoduchý tuning. Platí to také o testované i20 Active, které to podle mého názoru v praxi velmi sluší. Už klasická i20 je vzhledově povedené auto, Active přidá ještě něco navíc. Pokud ale budete tvrdit pravý opak, hádat se s vámi nebudu.

Nová verze modelu i20 se liší také v interiéru, ale změn už není tolik, jako na karoserii. Své místo zde našly oranžové části sedadel, oranžová hlavice řadicí páky a oranžové rámečky kolem výdechů ventilace. To je zhruba vše.

Interiér jako takový dobře známe z předchozích testů. Shodou okolností jsem před touto i20 jezdil také s modernizovanou ix20, která je výrazně starší. Na tomto místě je potřeba uznat, že Hyundai udělal velký pokrok kupředu. Po stránce ergonomie není co vytýkat a také na pohled vypadá vše dobře. Samozřejmě tvrdé plasty zde najdete a rozhodně jich není málo, ale to už k těmto malým hatchbackům tak nějak patří. Vše pak podtrhne výborný multimediální systém.

_DSC1224.jpg_DSC1216.jpg_DSC1218.jpg_DSC1220.jpg_DSC1223.jpg_DSC1221.jpg_DSC1227.jpg
Interiér se v podstatě nezměnil. Nové jsou zde barevné detaily typu čalounění sedadel, hlavice řadicí páky nebo rámečků u výdechů

Co naopak nepotěší, to je prostor na zadních sedadlech, kterého rozhodně není nepřeberné množství. Model i20 jsme ale už měřili v rámci srovnávacího testu se Škodou Fabia, takže pokud vás zajímá podrobnější hodnocení prostoru pro cestující i zavazadelníku, odkážu vás na starší test.

Vrcholný tříválec

Spojení „vrcholný litrový tříválec“ zní jako nějaká zlomyslná slovní hříčka, jenže taková je realita dnešní doby a velmi pravděpodobně i budoucnost malých hatchbacků. U modelu i20 Active se má situace tak, že Hyundai u nás nabízí pouze dva motory. Slabší benzinová čtrnáctistovka disponuje parametry 74 kW (100 koní) a 134 Nm, výkonnější provedení 1.0 T-GDI, které je předmětem tohoto testu, má o 20 koní více a nabídne 172 Nm. Nic jiného si u Active nekoupíte. 

Hyundai úmyslně nenabízí nic většího a rozhodně nic dieselového, a to z jednoduchého důvodu. Active údajně míří na malá SUV, přestože je to klasický hatchback. Takto má ve své nabídce trumf v podobě trochu nižší ceny. Dieselová verze už by byla moc drahá a tak trochu by postrádala smysl. Mimochodem Hyundai časem přijde i s klasickým malým SUV, takže je současná i20 Active pouze přechodným náhradníkem.

_DSC1249.jpg_DSC1250.jpg_DSC1251.jpg
Přeplňovaný litrový tříválec je vlastně vrcholem nabídky tohoto modelu. Výkonu má dost, dynamika je velmi slušná, ale jsou zde i některé nevýhody

Pokud se budeme bavit o základních vlastnostech litrového tříválce, pak je vše v tom nejlepším pořádku. Motor je při jízdě tichý, kultivovaný a výkonu má dost na to, aby i20 Active rozparádil na nepředpisové dálniční rychlosti. Věřte tomu, nebo ne, na dálnici není problém přehlédnout, že jedete 150 km/h. 

Nejvíce se tomuto modelu líbí jízda ustálenou rychlostí do 120 km/h, kdy motor naplno vybalí své přednosti korunované zajímavou spotřebou. Pokud takto pojedete, možná se i přiblížíte slibované spotřebě 5,1 l/100 km. I když na tyto hodnoty se dostanete spíše při rychlostech kolem 80 km/h. Potíže spojené s tříválcem se začnou objevovat v momentě, kdy po něm budete chtít něco jiného než klidnou jízdu. 

Radosti
Atraktivní design
Bohatá výbava
Výborná ergonomie
Dynamika litrového motoru
Starosti
Citelné vibrace na volnoběh
Velmi rychle rostoucí spotřeba
Méně komfortní oproti klasické i20
Kromě vzhledu nenabízí nic navíc
7  /10

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud