O příchodu nové polské automobilky se mluvilo již dlouho. Podnik ElectroMobility Poland (zkráceně EMP) byl polskými energetickými společnostmi založen už v roce 2016, až nyní však z projektu oficiálně vzrůstá nová značka Izera... | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

O příchodu nové polské automobilky se mluvilo již dlouho. Podnik ElectroMobility Poland (zkráceně EMP) byl polskými energetickými společnostmi založen už v roce 2016, až nyní však z projektu oficiálně vzrůstá nová značka Izera... | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

...– ta se zaměří výhradně na elektrická vozidla, na jejichž první koncepty, respektive prototypy se máme nyní šanci podívat. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

...– ta se zaměří výhradně na elektrická vozidla, na jejichž první koncepty, respektive prototypy se máme nyní šanci podívat. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Jméno značky odkazuje na Jizerské hory, rozléhající se přes hranice Polska a České republiky, zatímco logo značky má odkazovat na šipku kompasu. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Jméno značky odkazuje na Jizerské hory, rozléhající se přes hranice Polska a České republiky, zatímco logo značky má odkazovat na šipku kompasu. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Izera pak naskakuje přímo do nejpopulárnějších segmentů a jako první tvorbu ukazuje představu elektrického hatchbacku a rovněž SUV. Zatím však bez jakéhokoliv pojmenování těchto modelů. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Izera pak naskakuje přímo do nejpopulárnějších segmentů a jako první tvorbu ukazuje představu elektrického hatchbacku a rovněž SUV. Zatím však bez jakéhokoliv pojmenování těchto modelů. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Na vzhledu obou vozů pracoval tým polských inženýrů a designérů ve spolupráci s italským studiem Torino Design. Projektovým konzultantem byl přitom polský návrhář Tadeusz Jelec, známý především svou prací u britského Jaguaru. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Na vzhledu obou vozů pracoval tým polských inženýrů a designérů ve spolupráci s italským studiem Torino Design. Projektovým konzultantem byl přitom polský návrhář Tadeusz Jelec, známý především svou prací u britského Jaguaru. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

O technice elektromobilů nepřináší podnik EMP zatím kdovíjak rozsáhlé informace. Samotná platforma má ovšem pocházet od německé technologické firmy EDAG Engineering, která by měla pomoci rovněž s výrobním procesem vozů. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

O technice elektromobilů nepřináší podnik EMP zatím kdovíjak rozsáhlé informace. Samotná platforma má ovšem pocházet od německé technologické firmy EDAG Engineering, která by měla pomoci rovněž s výrobním procesem vozů. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Další informace jsou už standardem, který byste u každého nového elektromobilu zřejmě čekali. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Další informace jsou už standardem, který byste u každého nového elektromobilu zřejmě čekali. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Mluví se o dojezdu na jedno nabití až 400 km, přičemž u modelů bude značka nabízet dva rozdílně velké bateriové moduly – 40 kWh a 60 kWh. O výkonu elektrického ústrojí také nic nevíme, na stovku však mají vozy zrychlit pod 8 sekund. | Prototypy elektromobilů Izera  Zdroj: EMP

Mluví se o dojezdu na jedno nabití až 400 km, přičemž u modelů bude značka nabízet dva rozdílně velké bateriové moduly – 40 kWh a 60 kWh. O výkonu elektrického ústrojí také nic nevíme, na stovku však mají vozy zrychlit pod 8 sekund. | Prototypy elektromobilů Izera  | Zdroj: EMP

Funkce varování před hrozící kolizí, monitorování slepého úhlu nebo rozpoznávání značek je už dnes klasikou. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Funkce varování před hrozící kolizí, monitorování slepého úhlu nebo rozpoznávání značek je už dnes klasikou. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Uvnitř zaujme dvojice spojených obrazovek zasazených do palubní desky a absence klasického středového panelu. EMP zmiňuje prostorný interiér, jelikož obě auta prezentuje jako rodinná. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Uvnitř zaujme dvojice spojených obrazovek zasazených do palubní desky a absence klasického středového panelu. EMP zmiňuje prostorný interiér, jelikož obě auta prezentuje jako rodinná. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Chybět prý nebude hlasové ovládání či kompatibilita infotainmentu s mobilními zařízeními a tedy i možností nastavovat funkce vozu přes aplikaci na dálku. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Chybět prý nebude hlasové ovládání či kompatibilita infotainmentu s mobilními zařízeními a tedy i možností nastavovat funkce vozu přes aplikaci na dálku. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Nehledě na představení obou prototypů je celý projekt ještě v plenkách. S odstartováním výroby se počítá na rok 2023, a to v nově postavené továrně. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Nehledě na představení obou prototypů je celý projekt ještě v plenkách. S odstartováním výroby se počítá na rok 2023, a to v nově postavené továrně. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

Nejprve se počítá s výrobou 100.000 vozů ročně, postupně se chce automobilka dostat na dvojnásobek. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

Nejprve se počítá s výrobou 100.000 vozů ročně, postupně se chce automobilka dostat na dvojnásobek. | Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP

| Prototypy elektromobilů Izera | Zdroj: EMP

...– ta se zaměří výhradně na elektrická vozidla, na jejichž první koncepty, respektive prototypy se máme nyní šanci podívat. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP
Jméno značky odkazuje na Jizerské hory, rozléhající se přes hranice Polska a České republiky, zatímco logo značky má odkazovat na šipku kompasu. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP
Izera pak naskakuje přímo do nejpopulárnějších segmentů a jako první tvorbu ukazuje představu elektrického hatchbacku a rovněž SUV. Zatím však bez jakéhokoliv pojmenování těchto modelů. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP
Na vzhledu obou vozů pracoval tým polských inženýrů a designérů ve spolupráci s italským studiem Torino Design. Projektovým konzultantem byl přitom polský návrhář Tadeusz Jelec, známý především svou prací u britského Jaguaru. | Prototypy elektromobilů Izera Zdroj: EMP
25
Fotogalerie

Polské elektromobily Izera jsou tady. Mohou potrápit Škodu Enyaq i VW ID.3

Z Polska přijíždí zbrusu nová automobilka, která se zaměří výhradně na elektromobily. Na silnicích však její auta ještě pár let neuvidíme.

O příchodu nové polské automobilky se mluvilo již dlouho. Podnik ElectroMobility Poland (zkráceně EMP) byl polskými energetickými společnostmi založen už v roce 2016, až nyní však z projektu oficiálně vzrůstá nová značka Izera – ta se zaměří výhradně na elektrická vozidla, na jejichž první koncepty, respektive prototypy se máme nyní šanci podívat.

Jméno značky odkazuje na Jizerské hory, rozléhající se přes hranice Polska a České republiky, zatímco logo značky má odkazovat na šipku kompasu. Izera pak naskakuje přímo do nejpopulárnějších segmentů a jako první ukazuje představu elektrického hatchbacku ve stylu Volkswagenu ID.3 či Nissanu Leaf a SUV ve stylu Škody Enyaq. Zatím však bez jakéhokoliv pojmenování těchto modelů.

Na vzhledu obou vozů pracoval tým polských inženýrů a designérů ve spolupráci s italským studiem Torino Design. Projektovým konzultantem byl přitom polský návrhář Tadeusz Jelec, známý především svou prací u britského Jaguaru.

O technice elektromobilů nepřináší podnik EMP zatím kdovíjak rozsáhlé informace. Samotná platforma má ovšem pocházet od německé technologické firmy EDAG Engineering, která by měla pomoci rovněž s výrobním procesem vozů. Další informace jsou už standardem, který byste u každého nového elektromobilu zřejmě čekali.

Mluví se o dojezdu na jedno nabití až 400 km, přičemž u modelů bude značka nabízet dva rozdílně velké bateriové moduly – 40 kWh a 60 kWh. O výkonu elektrického ústrojí také nic nevíme, na stovku však mají vozy zrychlit pod 8 sekund. Funkce varování před hrozící kolizí, monitorování slepého úhlu nebo rozpoznávání značek je už dnes klasikou.

Uvnitř zaujme dvojice spojených obrazovek zasazených do palubní desky a absence klasického středového panelu. EMP zmiňuje prostorný interiér, jelikož obě auta prezentuje jako rodinná. Chybět prý nebude hlasové ovládání či kompatibilita infotainmentu s mobilními zařízeními a tedy i možností nastavovat funkce vozu přes aplikaci na dálku.  

Nehledě na představení obou prototypů je celý projekt ještě v plenkách. S odstartováním výroby se počítá na rok 2023, a to v nově postavené továrně. Nejprve se počítá s výrobou 100.000 vozů ročně, postupně se chce automobilka dostat na dvojnásobek.

Doporučujeme

Články odjinud