Střípky informací o novém klíčovém elektromobilu francouzské značky známe už před oficiálním odhalením. Tajemství ohledně designu padla úplně.
Na úvod si připomeňme, že nový Megane E-Tech Electric prozatím nenahrazuje klasické verze se spalovacími motory, ani jejich plug-in hybridní varianty, které byly uvedeny na trh relativně nedávno. Jde o dost jiné auto technikou i designem.
Renault se evidentně vydal podobnou cestou, jako například Citroën s modelem C4, který změnil z hatchbacku na crossover. Vzhled je plus minus lehkou evolucí současných vozů značky, Megane E-Tech Electric ale dostává zdobné prvky, které ho odlišují od zbytku portfolia automobilky – například dvoubarevnou příď nebo extra LED pás pod předními světlomety.
Uvnitř se dle uniklých fotografií můžeme těšit na rozměrný digitální přístrojový štít a na výšku postavenou obrazovku infotainmentu. Celý systém má podle informací magazínu Forococheselectricos využívat moderní platformu Android Automotive OS, kterou již mají Polestar 2 a Volvo XC40 Recharge.
Pohon má zajistit elektromotor o výkonu 157 kW (214 k) na přední nápravě, jisté je nasazení 60kWh baterie s údajným dojezdem 470 kilometrů. Vzhledem k použité platformě CMF-EV, kterou automobilka sdílí i s jinými výrobci, je teoreticky možné, že Megane E-Tech Electric dostane i menší trakční akumulátor s kapacitou 40 kWh nebo větší 90kWh jednotku, kterou má Nissan Ariya. Přesná data přineseme po oficiálním odhalení.
Světová premiéra nového elektrického Renaultu Megane proběhne už dnes ráno na autosalonu IAA v Mnichově. Během dopoledne přineseme fotky a informace přímo z místa konání.