V dnešní době je to takto prakticky s každým novým modelem. Oproti svému předchůdci je nástupce větší, luxusnější a hlavně těžší, což je případ také modelu MX-5. Ten vážil ve své první generaci pouhých 980 kg, v současnosti je téměř o 200 kilogramů těžší. Automobilka ale už pracuje na čtvrtém vydání, které by se mělo „vrátit ke kořenům“.
Pro magazín What Car? to uvedl šéf výzkumu a vývoje Hirotaka Kanazawa a kromě toho přidal pár dalších zajímavých informací. Nadcházející MX-5 bude využívat technologie Skyactiv, přičemž hmotnost by neměla přesáhnout 1000 kilogramů. Vůz se ještě více zaměří na jízdu a zábavu za volantem. Oproti předchůdcům ale nedostane atmosféricky plněný motor, nýbrž malou přeplňovanou jednotku. Už dříve Mazda představila přeplňovanou jedna-trojku Skyactiv, která by do tohoto scénáře přesně zapadla.
Designem bude čtvrtá generace Mazdy MX-5 vycházet z nového designového jazyka Kodo prezentovaném na konceptu Takeri. Příchod nového vydání oblíbeného modelu je naplánován na rok 2014.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5