S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme! | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme! | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z). | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z). | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků... | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků... | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissan drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissan drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infiniti Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW). | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infiniti Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW). | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde. | Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto Zdroj: Nissan

| Nissan Z Proto | Zdroj: Nissan

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z). | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan
Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků... | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan
...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan
Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech. | Nissan Z Proto Zdroj: Nissan
25
Fotogalerie

Nový Nissan Z Proto oficiálně: Má krásný retro styl, twin-turbo V6 a manuální skříň

Konečně jsme se dočkali a Nissan představuje vizi nástupce sportovního kupé 370Z. Na retro hledí i po stránce techniky.

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme! Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků, které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.  

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech. S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec. Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissan drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu. Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce. I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infiniti Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW). Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.  

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane. Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud