Designér Frank Stephenson obdivoval Pragu R1 na loňském setkání superaut. Foto: Praga Cars UK

Designér Frank Stephenson obdivoval Pragu R1 na loňském setkání superaut. | Foto: Praga Cars UK

Na setkání Frank Stephenson ocenil striktně funkční kapotáž Pragy R1. Foto: Praga Cars UK

Na setkání Frank Stephenson ocenil striktně funkční kapotáž Pragy R1. | Foto: Praga Cars UK

Frank Stephenson s jedním ze svých výtvorů - Maserati MC12. Foto: Praga Cars UK

Frank Stephenson s jedním ze svých výtvorů - Maserati MC12. | Foto: Praga Cars UK

Praga uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů.  Zdroj: Praga

Praga uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů.  | Zdroj: Praga

Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. Zdroj: Praga

Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. | Zdroj: Praga

Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. Zdroj: Praga

Aktualizovaný model má také o polovinu větší nádrž paliva, vylepšenou elektroniku, nastavitelné pedály, přepracované zavěšení kol a nové osvětlení pro závodění v noci. | Zdroj: Praga

Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku. Zdroj: Praga

Zcela nová je i podlaha a přední splitter pro lepší proudění vzduchu k zadnímu difuzoru. Větší zadní křídlo pak dává o 15 % více přítlaku. | Zdroj: Praga

R1 pohání čtyřválcový závodní motor z Renaultu Alpine uložený uprostřed o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. Zdroj: Praga

R1 pohání čtyřválcový závodní motor z Renaultu Alpine uložený uprostřed o objemu dvou litrů, který dosahuje výkonu 365 koní a točivého momentu 395 N.m. | Zdroj: Praga

První závod se jede 27. března na okruhu Silverstone. Celkem bude nasazeno 12 vozů. Zdroj: Praga

První závod se jede 27. března na okruhu Silverstone. Celkem bude nasazeno 12 vozů. | Zdroj: Praga

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

Na setkání Frank Stephenson ocenil striktně funkční kapotáž Pragy R1. Foto: Praga Cars UK
Frank Stephenson s jedním ze svých výtvorů - Maserati MC12. Foto: Praga Cars UK
Praga uvedla vylepšený model R1 pro britský šampionát vytrvalostních závodů Britcar Endurance Championship, ve kterém v loňském ročníku vyhrál předchozí model 7 z 9 závodů.  Zdroj: Praga
Vylepšený závodní vůz se vyznačuje novým karbonovým monokokem. Ze stejného materiálu jsou pak také veškeré karosářské panely. Zdroj: Praga
10
Fotogalerie

S Pragou bude spolupracovat designér Ferrari a McLarenů. Výsledek uvidíme brzy

Britská divize českého výrobce rychlých placek využije talent slavného Franka Stephensona. Na výsledek se můžeme těšit již brzy.

Ferrari F430, McLareny 675LT, 720S a P1, ale také nový Fiat 500, první generace BMW X5 nebo Ford Escort RS Cosworth. Všechny tyto stroje navrhl Frank Stephenson, s nímž se nyní společnost Praga Cars UK domluvila na „kreativním partnerství.“ První společný projekt bude vycházet z nenovější a nyní již páté verze převážně karbonové okruhové střely Praga R1.

„Praga Cars UK mne pozvali, abych se podíval na R1 na Supercar Drivers Secret Meetingu v Donnington Parku v listopadu 2020 a okamžitě jsem věděl, že z designérského hlediska může jít o skvělé auto, na kterém lze pracovat,“ prohlásil Frank Stephenson. „Máme několik nápadů na další projekty později v roce 2021, ale nyní se nemohu dočkat, až odhalíme překvapení, které máme připraveno k zahájení této spolupráce,“ dodává.

Praga R1 je v Británii velmi populárním závodním strojem. V loňském ročníku Britcar Endurance Championship zvítězila ve většině závodů a nyní je k mání v nové verzi s dokonalejším monokokem, větší nádrží a dalšími funkčními úpravami.

Aktuální model pohání čtyřválcový motor Renault Alpine s výkonem 268 kW (365 k) a točivým momentem 395 Nm. Vůz s hmotností pouhých 643 kilogramů v zatáčkách zvládá přetížení až 3G. V ostré akci ho poprvé uvidíme 27. března na okruhu Silverstone.

Doporučujeme

Články odjinud